Toon posts:

reboots en vastlopen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb nu 2/3 maanden een cheap PCtje runnen met de volgende specs:

MSI K7 mainboard KM4M-V VIA KM400 + 8237 Chipset Based.
Twinmos 256 MB RAM PC3200
AMD Semperon 2200+
LG DVD Speler
ASUS CD brander
Voeding met 300 of 350 watt

Er draait WIN98SE op.

De laatste tijd (in het begin ook al) heb ik vaak dat deze pc zonder enige aanleiding reboot of vast loopt.

Ik dacht eerst dat het mss het interngeheugen niet goed was, en heb deze een keer vervangen door een Dane-Elec 512 MB, wat geen verschil uit maakte.

Nu denk ik dat mss het mobo niet goed is, of erg onstabiel is.

(bios is geupgrade naar de versie waarbij hij de Semperon onderteund)

Wat denken jullie ervan? Ik zat eraan de te denken het mobo in te ruilen, en dan 1tje met een andere (stabielere?) chipset te nemen....

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Bekijk dit even: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Want hier komt niemand verder mee... er zijn ongeveer duizend en één mogelijkheden die je system instabiel kunnen maken, welke zo goed als allemaal in die mooie FAQ behandelt worden.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Krijg je nog foutmeldingen?
Spontane reboots kunnen ook door een brakke voeding komen.
Lees de FAQ eens door, want er is een mooie over hangen / opstartproblemen (ik zal het linkje even opzoeken)

edit:

Dat linkje heeft HyperioN. je al gegeven ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mad Marty op 27-03-2005 16:46 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn geen opstart problemen, echt problemen tijdens het gebruiken van de PC, volgens mij ook extra vaak tijdens internetten.

Maar er zit nu een 300 of 350 watt voeding in, dat moet toch meer dan zat zijn, voor zo'n pctje.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:49:
Het zijn geen opstart problemen, echt problemen tijdens het gebruiken van de PC, volgens mij ook extra vaak tijdens internetten.

Maar er zit nu een 300 of 350 watt voeding in, dat moet toch meer dan zat zijn, voor zo'n pctje.
De troubleshooter is ook bruikbaar voor random vastlopers als de pc al draait..staat toch ook in de titel? ("Hangen")

Je voeding levert voldoende vermogen denk ik, maar dan ben je pas bij het tweede punt van de eerste paragraaf in de troubleshooter ("Voeding - Levert het voldoende vermogen?").

Werk dus gewoon even die troubleshooter af en dan kunnen we misschien verder kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 27-03-2005 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nu doorgenomen, en ben niet veel wijzer geworden...

Mss omdat ik er niet zo heel veel verstand van heb :/

Verwijderd

gewoon nog een keer doorlezen totdat je het snapt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is nog zoveel wat je had kunnen uitzoeken, uitvinden, uitproberen danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat zien we helaas niet terug in de topicstart. Neem de startpost van het PMG Beleid eens door hoe je een goed "Help, mijn PC doet het niet!" topic dient te starten en natuurlijk aansluitend de eerder genoemde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Lees deze gewoon van A tot Z door. Als je deze nog niet snapt, dan zou ik mezelf maar eens afvragen of je hier wel op de juiste plaats bent. Zie ook de [faq]Registratievoorwaarden[/] ;)

Hint: schakel in Windows het automatisch rebooten bij een crash eens uit. Zie dus de troubleshooter voor meer details.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.