Ziet er gaaf uit! ook met zoom als je met je muis over de icons gaat?
Bij Debian installeer je standaard geen source, maar gewoon kant en klaar gecompileerde pakeketten. Die sources direct van gnome.org downloaden is dus wat overbodig. In debian hoef je alleen maar met source te werken als je iets aparts wilt doen zoals een eigen kernel bouwen. Voor alle andere zaken is apt-get install <pakketnaam> voldoende. Eventueel kun je dat ook allemaal via synaptic doen, dat werkt misschienw at prettiger.
De "sources' waar debian om vraagt bij installatie zijn de plaatsen waar de kant- en klaar gecompileerde pakketten vandaan gehaald moeten worden.
Misschien kun je je het beste eens inlezen in de debian handleiding van meneer Bezemer op
http://panic.et.tudelft.nl
Of wat rondspitten op debian.org over wat debian eigenlijk precies is.
De handleiding van Bezemer is erg oud, maar het basis idee van debian komt er nog steeds erg goed in naar voren

Thanks! Dat artikel van meneer Bezemer had ik vanmiddag al gevonden en gelezen. Maar ik zit nu een beetje vast. Ik heb debian geinstalleerd, er is echt een hele waslijst aan optionele bestanden die ik er bij zou kunnen installeren. Maar ik zit nu vast in de prompt.
Ik heb al een aantal dingen ontdekt:
logout
shutdown -r now
enz.
het werkt als een soort van dos.
maar ik zou graag gnome 2.10 er op willen hebben. Nu heb ik daar twee soorten manieren voor gevonden.
1) Die sources
2) Garnome
1) Daar snap ik helemaal niets van, je hebt 40 files die je allemaal zelf moet gaan builden?
2) Dit moet een soort van installatieprogramma zijn, welke ik eigenlijk niet bepaald handig vind omdat er in de readme staat dat alleen het builden ervan al 4 uur gaat duren.
Er moet toch een soort van file zijn waar alles in één is?
Jah ik heb vanmiddag xfce ook al gezien, en over nagedacht. Maar ik denk dat gnome wat groter is en dus de community dat ook is. Dus meer programmatjes, support enz.
Later als ik alle commands en zo een beetje onder de knie heb, zou ik xfce wel eens willen proberen.
edit: Volgens mij heb ik het nu voor elkaar.
Ik heb dselect gedaan, toen kon ik in de lijst met packages kijken. Daarna heb ik gnome-core geselecteerd en enter gedrukt. Toen op install in het volgende menu, en nu is hij van alles aan het downloaden.
Op hoop van zege
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 28-03-2005 00:20
]