Toon posts:

Spel hosten (vietcong)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi gamefreaks, ik heb me hier geregistreerd voor het volgende;

Ik ben licht verslaafd aan het spel vietcong. Ik zou graag willen hosten maar dan moet ik ompoorten geloof ik? ik heb hier al rondgekeken hoe&wat maar aangezien ik best een n00b ben op dit gebied kwam ik niet door de 'brei' heen.
Als ik host is de server voor anderen niet zichtbaar ;(
Ik heb gehoord dat het heel simpel moet zijn....wie kan me helpen?

Verwijderd

http://www.auscong.com/vcservertutorial.htm ;)

Dus wat betreft portmapping:
Third step - Configure any firewalls/routers

If you have a firewall or a router you will need to have certain ports open for everything to work smoothly. Failure to open the necessary ports could result in your server not showing up on the list or being impossible to join. At the bare minimum you need ports 5425, 15425 and 28900 open. Here is a list of other ones you might like to open:

3783 (Voice Chat Port for LAN use)
27900 (Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Master Server List Request)
29900 (GP Connection Manager)
29901 (GP Search Manager)
13139 (Custom UDP Pings)
15425 (Vietcong Server)
6515 (Dplay UDP)
6500 (Query Port)
5425 (Default VC port)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan, da's snel.
Ik heb de linkjes bekeken en kwamen me al bekend voor....(heb al eens eerder pogingen gedaan).

Wat ik nu niet begrijp, moet ik die instellingen (ports) in windows of in de routerconfig. veranderen?

ps. ik heb een e-tech (rtv p03).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 17:04 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Je moet dit in de router aanpassen.
Klik eens op het linkje Portmapping van de post van Euss, daar staat een heel stuk uitgelegd over wat er mee wordt bedoeld. Lees je manual er ook eens op na, Etech heeft dit ook beschreven in de handleiding namelijk. Mocht je die niet meer hebben, kijk eens op www.e-tech.nu
Daar is de manual van je router wel terug te vinden.

Edit:
URL aangepast, klopte niet helemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Brede P op 27-03-2005 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb de manual ff erbij gepakt en ik gok dat ik in de DHCP wat moet veranderen?
Er staat nergens excpliciet iets over 'portmapping' in....vandaar (te summier voor deze software-oger)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 17:17 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Je hoeft in de DHCP niets te veranderen. Kijk eens bij wat Etech geloof ik noemt: Virtual Server.
Lees ook eens duidelijk die Portmapping link door. Daar staat het echt allemaal. Verwacht niet dat er hier nu iemand je stap voor stap zal gaan begeleiden, en je aan het handje neemt. Er wordt hier van je verwacht dat je zelf dingen probeert. Lukt het niet, doe je iets verkeerd, reset je je router gewoon ff, en probeer je het opnieuw. Lukt het dan nog niet, post je hier wat je hebt geprobeerd, en dan kunnen we dan kijken wat je goed en fout hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Virtual server setting is hem volgens mij ook. Daar vragen ze de portrange (dus met ~ ertussen). Ik heb eerst de minimaal noodzakelijke ports in de linker kolom ingevoerd (5425 enz.), daarna in beide kolommen (dus eerst 5425 ~ 0 enz, en daarna 5425 ~ 5425 enz.). Daarna op apply gedrukt en direct gehost, maar mocht weinig baten. de pest is ook dak geen lobby kan vinden om te controleren of de server zichtbaar is.

Heb ik de ports goed ingevuld (probably not) of moet het anders?

bvd!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 18:42 ]

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook je gameserver tijdelijk in de DMZ zetten van je router om te zien of portmapping wel je probleem is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:55:
Je kunt natuurlijk ook je gameserver tijdelijk in de DMZ zetten van je router om te zien of portmapping wel je probleem is ;)
Net ff geprobeerd.....niks.
Het zal wel iets heel pietluttigs zijn :z
THX anyway _/-\o_

Verwijderd

DMZ zou hij het echt moeten doen ja :)

offtopic:
Ken je melonium?! aka Breezah ofzo :)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:25
Heb je geen andere firewall of SP2 firewall draaien? En heb je bij die poorten in je router aangeven naar welk intern ip ze meoten verwijzen?

Verwijderd

Topicstarter
]-[Skinlab]-[ schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:16:
Heb je geen andere firewall of SP2 firewall draaien? En heb je bij die poorten in je router aangeven naar welk intern ip ze meoten verwijzen?
router firewall uitgezet...geen intern ip (redirect?) verwijzing.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:13:

offtopic:
Ken je melonium?! aka Breezah ofzo :)
offtopic:
die ben ik nog niet tegengekomen....hoewel, breezah wel geloof ik :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 00:38 ]

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 14:49
Ik heb ook een e-tech modem/router,maar wat jij bent vergeten is nadat je de router hebt geconfigureerd het apparaat te rebooten.
Dus kijk nog s of de poorten open staan,en dan daarna dus die reboot,dan pas zullen de poorten open staan en kunnen de anderen jouw server zien.
En wat je ook moet doen is even kijken welk ip de server heeft gekregen,want je moet die er nl wel bijzetten,en wel als laatste.

kijk hier f voor screenshots die ik ooit gemaakt heb: http://forum.fok.nl/topic/436414/5/1

p.s.ook je firewall moet je natuurlijk wel toestemming geven.

[ Voor 28% gewijzigd door Corona op 28-03-2005 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje corona, ik wil ff een screenshot posten van mijn virtual server, maar ik ik weet niet hoe ik hem in paint krijg.....noobish he? hier posten werkt gewoon met [imgatt]?
Ik krijg nl. een ander scherm dan jou uitleg op fok.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.motor-forum.nl.../72125/singlepost/2700257

Via deze link zie je de screenshot, mijn vraag heb ik er aldaar ook bijgezet.

Anybody? i jus wanna host :/

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 13:57
Ik speel al Vietcong sinds de demo.

Als ik een server wil hosten dan doe ik poort 5425 en 15425 open zowel voor TCP als UDP dat is alles. Ja en opletten dat je niet nog een firewall hebt wat de boel blokkeert natuurlijk!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

Topicstarter
JohnnyV27 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:56:
Ik speel al Vietcong sinds de demo.

Als ik een server wil hosten dan doe ik poort 5425 en 15425 open zowel voor TCP als UDP dat is alles. Ja en opletten dat je niet nog een firewall hebt wat de boel blokkeert natuurlijk!
cool!

maar hoe vul ik 5425 en 15425 in bij virtual server (gezien portrange)? firewall uitzetten op router lukt me wel, die van windows staat op medium (fout?).

bvd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 15:29 ]

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 13:57
Ik heb zelf een draytek router. Daarin kan ik bij NAT setup "open ports setup" kiezen waar ik een intern ip adres kan opgeven van de pc die ik wil laten hosten (heb er 3 staan)

Ik heb helaas geen kennis van jouw router dus geen idee hoe je het daar kunt opgeven. Zodra de poorten in de router openstaan hoef ik niks te doen aan de ingebouwde firewall in de router en volgens mij maakt de windows firewall ook niet zoveel uit, je moet hooguit een keer de blokkering opheffen als er zo'n pop-up zou komen.

Je moet gewoon even iemand zoeken die je kan helpen met testen. Misschien werkt het direct connecten op IP adres wel in Vietcong.

maareh... ben je een beetje goed met VC? Zit je bij een clan? Wat is je tag?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu hoe ik de router instel (kan ik dat laten staan of gewoon iedere keer voor en na het hosten de instellen?). Idd moet ik ff iemand hebben die wil kijken of hij te zien is (public lobby is er niet, zoals bij bv. DFLW).

Ik zit niet in een clan, niet echt behoefte aan. Ik heb ook bijna iedere week een andere naam.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 19:15
Ik probeer ook een server te draaien maar het lukt helaas niet.
Ik heb dezelfde e-tech router/modem, ik heb alle nodige poorten geopend (zeker 5425 en 15425 TCP/UDP), maar de server verschijnt niet in de lijst.

Het vreemde is ook dat ik mijn eigen dedicated server niet kan joinen. Hij verschijnt wel onder LAN, maar als ik hem dan join krijg ik een hradba anticheat failure terwijl ik Windows XP met alle updates heb.

Ben een beetje ten einde raad
Pagina: 1