Toon posts:

sony DCR-HC1000E opnemen vanaf VCR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
je zou met deze camera het beeld dat afgespeeld wordt op je video recorder moeten kunnen opnemen op de camera.

ik heb de stappen van de manual reeds diverse keren uitgeprobeerd, en het lijkt me niet te lukken.

ik sluit de videorecorder aan via de bijgeleverde AV kabel, rechtstreekt op de cinch aansluiting op de VCR (diverse merken geprobeerd)
de andere kant van die kabel sluit ik aan op de AV van de camera.

ik stel de camera in: mode play/edit en dan p-menu, dan"rec ctrl" , dan "opn pauze".
nu zou ik het beeld van de videorecorder op de lcd van de camera moeten zien. dit gebeurt dus niet.

heb reeds contact gehad met sony, maar daar geraak ik niets verder mee. de stappen die ik doen zouden correct zien.

heeft er iemand enige ervaring met dit ?

mogelijk zie ik iets kleins/doms over het hoofd, maar ik wordt er helemaal tuut van

Verwijderd

Topicstarter
niemand ? :'(

Verwijderd

Vaak is de cinch aansluiting alleen een uitgang geen ingang,probeer het eens via een scartaansluiting met een scartblok(niet de bijgeleverde dat is alleen van de camera naar de video,niet terug)

Verwijderd

Topicstarter
thnkx,

dus als ik het goed begrijp, dan kan een cinch ook één richting zijn ? van scart wist ik dit wel. maar cinch ?
ik heb nu de originele av kabel van sony gebruikt, echter zonder de scartadaptor (die niet volledig gepint was) en zo rechtstreeks op de cinch aansluiting vooraan mijn videorecorder. dit werkte echter niet.
tevens heb ik ook diezelfde kabel met een nieuwe (volledige ge'pinde) scartadaptor achter in de scart van de videorecorder geplugged. dit werkte helaas ook niet.

alvast bedankt