Al tijden gaat mijn master volume mee met de volumeregelaar van winamp. Dit komt alleen voor als het volume in winamp drastisch wordt veranderd. Ik vind het wat irritant en wil graag weten of ik dit kan voorkomen.
Ik heb hetzelfde probleem...vandaar deze subtiele kick.
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
mja leuk maar uhhh welke winamp versie gebruik je....
Verwijderd
Ik weet ook niet beter dat de mastervolume mee gaat met winamp, maar dat is toch ook niet zo vreemd?
Maar goed, het schijnt dus anders te kunnen
Maar goed, het schijnt dus anders te kunnen
Hangt dat niet vooral van je drivers af?
Onder Win98SE ging bij mij "Wave/MP3" volume mee als ik het volume in Winamp veranderde, "Master Volume" bleef echter onaangetast. Onder WinXP is het volume onafhankelijk van de rest in te stellen via de DirectSound output plugin.
Althans bij mij wel.
Kortom:
Probeer eens met output plugins te spelen in Winamp.
Onder Win98SE ging bij mij "Wave/MP3" volume mee als ik het volume in Winamp veranderde, "Master Volume" bleef echter onaangetast. Onder WinXP is het volume onafhankelijk van de rest in te stellen via de DirectSound output plugin.
Althans bij mij wel.
Kortom:
[ Voor 8% gewijzigd door J!M!B op 02-04-2005 01:35 ]
Verwijderd
het rare is dat ik zelf XP heb en winamp en als ik winamp (drastisch) zachter/harder zet geen enkele volumeknop meebeweegt (wat ik gewend was in win 98 bijv)
bij installatie vraagt winamp of je aparte volumeknop of zo (staat onderaan gloof ik) en heb je die aangevinkt?
bij installatie vraagt winamp of je aparte volumeknop of zo (staat onderaan gloof ik) en heb je die aangevinkt?
Daar zeg je zo wat, ik heb me vergist, ik bedoelde ook het 'Wave/mp3'-volume. 'Play Control' onder de windows-volumeregelaar wordt zeker het 'master-volume' genoemd.J!M!B schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:34:
Hangt dat niet vooral van je drivers af?
Althans bij mij wel.
Kortom:
Ik heb de configuratie van het 'waveOut output'-plugin geopend en daar het vinkje bij 'enable' onder 'volume control' uitgevinkt. Als ik t goed heb begrepen houdt het gebeuren zich daar schuil. Daar kom ik snel genoeg achter en ik zal jullie dan even verwittigen.
Edit:
Toch niet. Maar het is na enig kloten wel gelukt.
Ik heb onder de 'directSound'-plugin en de 'waveOut output'-plugin resp. onder de tab device>optie device en de optie device (waar je, bij mij, in beide gevallen kunt kiezen tussen de opties 'Microsoft Sound mapper', 'SB Live! Audio [E000]' en VIA Audio (WAVE)') in plaats van 'Microsoft Sound mapper', 'SB Live! Audio [E000]' geselecteerd. Tja Microsoft Sound mapper zal dan zeker de volumeregelaar in je windows zijn?
Voor zover heeft het voor mij in ieder geval gewerkt. Bedankt voor de reacties.
Edit 2:
Ach, een dood musje. Het wave-volume is toch echt een aantal keren ongewijzigd gebleven, maar zonet ging het weer mis. Sorry

Winamp: 5.01
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 13:30 ]
Verwijderd
ik vink deze altijd aan en krijg niet dat meeschuivende effekt....Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:55:
Ik heb de configuratie van het 'waveOut output'-plugin geopend en daar het vinkje bij 'enable' onder 'volume control' uitgevinkt. Als ik t goed heb begrepen houdt het gebeuren zich daar schuil. Daar kom ik snel genoeg achter en ik zal jullie dan even verwittigen.
Ik had laatst ook helemaal geen geluid (buiten winamp) en alle volume regelaars stonden vol open. Bleek het te liggen aan winamp waar het volume uit stond
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hmm... ik kom steeds meer herkenning tegen 
Je hebt dus als ik het goed begrijp een SoundBlaster Live! geluidskaart EN een VIA onboard geluids-geval?
Als dat zo is "vechten" beide geluidskaarten om wie de primaire geluidskaart mag zijn.
Dit heb ik zelf ook als ik mijn onboard geluidskaart aanzet (in de bios).
Je kunt dat instellen in het Configuratie scherm, onder "Geluiden en audioapparaten", tabblad "Audio".
"Standaardapparaat" zet je dus op je geluidsapparaat die de voorkeur heeft (de Live! lijkt me?).
Het probleem bij mij echter was dat de VIA onboard geluidskaart steeds weer ongevraagt het "standaardapparaat" werdt. Waar ik nog niks op heb gevonden behalve het ding uitzetten in de bios.
Mischien heb je last van hetzelfde probleem
Je hebt dus als ik het goed begrijp een SoundBlaster Live! geluidskaart EN een VIA onboard geluids-geval?
Als dat zo is "vechten" beide geluidskaarten om wie de primaire geluidskaart mag zijn.
Je kunt dat instellen in het Configuratie scherm, onder "Geluiden en audioapparaten", tabblad "Audio".
"Standaardapparaat" zet je dus op je geluidsapparaat die de voorkeur heeft (de Live! lijkt me?).
Het probleem bij mij echter was dat de VIA onboard geluidskaart steeds weer ongevraagt het "standaardapparaat" werdt. Waar ik nog niks op heb gevonden behalve het ding uitzetten in de bios.
[ Voor 5% gewijzigd door J!M!B op 02-04-2005 14:12 ]
Verwijderd
Ben ik nou de enige die hier geen last van heeft?
Heb Winamp 5.07, WinXP sp2, en een Hercules fortisimo 3 7.1.
Vast nietVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:14:
Ben ik nou de enige die hier geen last van heeft?
Winamp 5.xx, output op DirectSound en dan hangt (in vrijwel alle gevallen) met de standaard instellingen je WinAmp volume echt niet aan de XP master volume.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Nee.J!M!B schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:07:
Hmm... ik kom steeds meer herkenning tegen
Kick
Ik zoek niet naar een nieuw programma om dit te voorkomen, het lijkt me dat dit een configuratiekwestie is.
Ik zoek niet naar een nieuw programma om dit te voorkomen, het lijkt me dat dit een configuratiekwestie is.
Pagina: 1