Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Pop-ups] Hoe kom ik er in hemelsnaam van af?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb sinds vorige week last van pop-ups wat met de dag erger wordt. ik zit nu op een record van 3 per minuut.. Ik heb nu 5 verschillende pop-up killers gedownload maar geen van allen werkt naar mijn zin. Adsgone laat me steeds terugkeren naar het bureaublad als er eentje wordt gekilled (even voor de duidelijkheid, ik heb ze altijd, ook als ik aan het gamen ben waardoor ik om te schieten ben!!! ) niemand schijnt een goede popup killer te hebben en als ze er eentje voor me hebben dan werken ze niet of ze hebben mankementen. ik weet dat er onder jullie ook gamers zitten die last hebben / hadden van popups tijdens hun spielerijen. Wie heeft er nu een GOEDE popup killer. ik heb verscheidene nr 1 killers van verschillende tests op internet gedownload en die werken niet naar mijn zin. het is scheit irritant als je lekker aan het gamen bent in cs , en je keert om de 2 minuten terug naar je bureaublad voor weer zo'n ***!@!*$ popup! ik ben echt ten einde raad, help me plz ;(

aan het einde van dit bericht heb ik er al weer 9 popups op zitten ;(

Gepoogde popupkillers / Spyware removers:
Pop-up Stopper
Spyware Blaster
Hijackthis
Ad-aware
HitmanPro
Popup Killer (bliksemschicht icoontje, nav GoT aanbeveling)

[ Voor 14% gewijzigd door Thrilled op 27-03-2005 16:27 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hu? Je zit te gamen en dan krijg je popups? Klinkt als spyware, scan je computer eens?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Welke popupkillers heb je al geprobeerd? We kunnen de hele lijst wel gaan opnoemen maar als jij dan 5x gaat melden 'heb ik al gehad', schiet het ook niet op natuurlijk.

Heb me al anti-spyware-progsels gedraaid?

• Thrilled
Trinsec schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:25:
Hu? Je zit te gamen en dan krijg je popups? Klinkt als spyware, scan je computer eens?
vandaag al 3x gescanned met ad-aware, 2x met hijackthis, zoveel mogelijk verwijderd en niks helpt..

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 23:01
Ik zou eerst eens gaan scannen op spyware dmv van Hitmanpro (2k, xp only) en hijackthis...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn het Internet Explorer popups of meer 'Windows-style' met een OK knop enzo?

Komt het nou niet eens in je op dat een popupkiller alleen maar de symptomen bestrijdt van .........

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Draai 's Ad-aware... volgens mij heb jij gewoon last van véél spyware. Popup-killers killen alleen popups die vanuit een website worden gestart dmv. Javascript oid. Jij hebt last van popups die "uit het niets" verschijnen..dus duidelijk een symptoom van spyware.

Mocht dat niet helpen (dus als de schade niet meer ongedaan kan worden...) dan raad ik je aan om je PC te formatteren (Windows opnieuw installeren), en Firefox te gaan gebruiken, of op zijn minst SP2 installeren en regelmatig ad-aware draaien..en geen banners e.d. meer klikken en ook in mailtjes e.d. alleen links klikken die je vertrouwt.

/edit iedereen typt te snel hier of maakt te korte berichten :( fipo hunters

[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 27-03-2005 16:27 ]

• Thrilled
Mike Jarod schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:26:
Zijn het Internet Explorer popups of meer 'Windows-style' met een OK knop enzo?

Komt het nou niet eens in je op dat een popupkiller alleen maar de symptomen bestrijdt van .........
ja het zijn puur internet explorer popups, bij een killer had ik een sneltoets om IE windows te sluiten en dat hielp bij alle popups, maar tijdens games is het niet handig...

//edit
Hyperion, Ik klik nooit banners aan en ga nooit naar Pay-sites (Pron e.d) omdat ik weet dat het troep is en troep oplevert, firefox gebruik ik al optimaal alleen bij java sites niet om dat mijn FF geen java ondersteunt :?

[ Voor 21% gewijzigd door Thrilled op 27-03-2005 16:29 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Firefox gebruiken in het vervolg ?

Verwijderd

Thrilled schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:28:
[...]

ja het zijn puur internet explorer popups, bij een killer had ik een sneltoets om IE windows te sluiten en dat hielp bij alle popups, maar tijdens games is het niet handig...

//edit
Hyperion, Ik klik nooit banners aan en ga nooit naar Pay-sites (Pron e.d) omdat ik weet dat het troep is en troep oplevert, firefox gebruik ik al optimaal alleen bij java sites niet om dat mijn FF geen java ondersteunt :?
Da's ALT+F4, en dat geld voor alle windows, niet alleen voor IE. Het lijkt me dus vreemd als het alleen IE popups zijn, want die dingen zou je dan niet krijgen als je IE niet open hebt staan.

• Mike Jarod
  • Niet online
Nou kom maar op met je HijackThis log dan.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:31:
[...]

Da's ALT+F4, en dat geld voor alle windows, niet alleen voor IE. Het lijkt me dus vreemd als het alleen IE popups zijn, want die dingen zou je dan niet krijgen als je IE niet open hebt staan.
Nou, als IE 'hijacked' is, dan kan je computer best random popups krijgen zonder dat je IE ervoor hoeft te gebruiken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Thrilled
Hijackthis log :
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:44:54, on 27-3-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\system32\csrs.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\iFtpSvc\iFtpSvc.exe
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
D:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
D:\Documents and Settings\Kevin van Deursen\Bureaublad\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [csrs] D:\WINDOWS\System32\csrs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [etbrun] D:\windows\system32\elitenzh32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ASDPLUGIN] D:\WINDOWS\System32\netherlands.exe -N
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B66ACAA6-CD06-44C0-956C-EA698FB7A23E}: NameServer = 10.0.0.138
O20 - Winlogon Notify: csrs - D:\WINDOWS\SYSTEM32\csrs.dll
O23 - Service: Ipswitch WS_FTP Service (iFtpSvc) - Ipswitch, Inc. 10 Maguire Road - Suite 220 Lexington MA. - C:\iFtpSvc\iFtpSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Een hoop opgeruimd en dit is er nog over, nog steeds paar popups, wat kan er weg?

[ Voor 67% gewijzigd door Thrilled op 27-03-2005 16:45 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Thrilled schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:36:
Een hoop is inmiddels verwijderd...
Ja haal dat dan ook even weg in het log ... op deze manier is het ook al erg veel.

Maarreh ik zie te veel dingen die ik verdacht vind, dus ik ga er niet eens aan beginnen. Doe eens een virusscan met bv Kaspersky (extended bases!), en loop dit even door: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Het is gewoon een kwestie van files zoeken op Google en door sites zoals http://virusscan.jotti.org gooien.

Hf :P

Nu haal je opeens wel heeeeel veel weg :?

Gooi het volgende eens door Jotti's scanner:
csrs.exe
elitenzh32.exe
netherlands.exe

[ Voor 14% gewijzigd door Mike Jarod op 27-03-2005 16:48 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Mijn tip om goed spyware te removen:
Gooi in MSCONFIG onder het tabblad opstarten ALLES uit.
Reboot de machine in Veilige Modus met Netwerkondersteuning (ivm met updates binnenhalen).
Start HitmanPro 2 op. Laat hem zijn scan uitvoeren. De echt hardnekkige spyware en andere meuk laat zichzelf niet makkelijk verwijderen, aangezien ze zichzelf als service laten opstarten. Door alles uitgeschakeld te hebben in MSCONFIG, starten deze files dus al niet op. Door in veilige modus te booten, sla je ook nog eens grote delen van het register etc. over, Windows start een stuk kaler dan normaal. Meestal sloopt Hitman de laatste troep er dan wel uit.
Anders rest mij nog maar 1 oplossing aan te dragen:
Herinstalleer die bende, en zorg dat je voortaan WEL adequate bescherming gebruikt tegen dit soort troep (dus ook niet als een blinde op ieder venstertje meteen maar JA of YES klikken).

• Thrilled
Mike Jarod schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:42:
[...]
Ja haal dat dan ook even weg in het log ... op deze manier is het ook al erg veel.

Maarreh ik zie te veel dingen die ik verdacht vind, dus ik ga er niet eens aan beginnen. Doe eens een virusscan met bv Kaspersky (extended bases!), en loop dit even door: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Het is gewoon een kwestie van files zoeken op Google en door sites zoals http://virusscan.jotti.org gooien.

csrs.exe
elitenzh32.exe
netherlands.exe
dat netherlands.exe was een dialer, die is nu weg, andere twee zal ik ff scannen..

dat ik ineens heel veel weg haalde was na die [How To] remove spyware....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
[I&T] --> [BV]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mike Jarod
  • Niet online
Thrilled schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:57:
dat ik ineens heel veel weg haalde was na die [How To] remove spyware....
Heel mooi :)

Probleem verholpen?

• rapture
  • Laatst online: 13:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

Onbekende anti-spyware tools gewoonweg niet gebruiken, ik gebruik default ad-aware en spybot search & destroy in mijn netwerken. Hitman pro wordt nu rustig gevalideerd en het ziet er tot nu toe erg goed uit. Hijackthis is nodig om allerlei onvernietigbare beestjes te mollen.

Netwerkkabel uittrekken om te voorkomen dat er nog meer beestjes binnenkruipen.

Je computer zit in "besmette toestand", hier gelden de normale preventie regels niet meer, tijd voor straf spul. Knoppix + f-prot is een goede virusscanner om te zien of er virusjes rond kruipen. Jammer genoeg kan je in Linux nog niet schrijven op NTFS, dus nogal moeilijk te deleten. Er zijn wel tools om in DOS toch bestanden op een NTFS-partitie te deleten, delete dan alle temp-mappen (zowel de algemene in Windows als de persoonlijke van elke user, dit zijn de favoriete schuilplekjes van beestjes).

Daarna via een clean/trusted pc (deze zijn uiterst zeldzaam) AVG afhalen, via een usb-stick installeren op je pc. Dan rustig het boeltje laten scannen en als bepaalde beestjes niet "dood" willen, het pad noteren om dan in DOS te gaan killen. Daarna nog minstens 2 andere virusscanners gebruiken om meer zekerheid te bereiken. Dan nog een recente versie van Ad-aware en Spybot Search & Destroy installeren en scannen. De nodige updates breng je als het mogelijk is met een usb-stick over. Hijack-this gebruiken en alles dat je niet kent/vertrouwd laten vernietigen.

Windows XP gebruikers moeten na deze scans SP2 via een CDR/USB-stick installeren, ookal is deze geïnstalleerd. SP2 vervangt enorm veel systeembestanden, het is alsof je Windows opnieuw installeert. Sommige pc's zijn zo hardnekkig besmet, dat je paar keren moet proberen voordat SP2 wilt installeren. Na een reboot gaat de Windows Firewall, shields up, nog ff een WinsockFix draaien (om de "netwerklaag" van windows terug normaal te maken) en nu mag je pas de netwerkkabel terug insteken.

De virusscanners en anti-spyware-tools volledig laten updaten en het boeltje nogmaals doorscannen, dan nog een reboot.

* rapture is idd een nachtje bezig met het cleanen van een uber-besmette-computer. Ik heb veel praktijkervaring opgedaan in het "molesteren van digitale ongedierte" en veel records gebroken.
http://users.skynet.be/rapture/stockage/avg.gif
http://users.skynet.be/rapture/stockage/ad-aware.gif

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 27-03-2005 19:47 ]

Verwijderd

Nou rapture, je doet net alsof het een verloren kunst is om een pc virus en ad/spyware-vrij te krijgen. Valt allemaal wel mee imo, maar kan zijn dat ik er zelf geen bal verstand van heb...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 20:19 . Reden: typo ]

• rapture
  • Laatst online: 13:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:19:
Nou rapture, je doet net alsof het een verloren kunst is om een pc virus en ad/spyware-vrij te krijgen. Valt allemaal wel mee imo, maar kan zijn dat ik er zelf geen bal verstand van heb...
Het is nogal een kunst om de meest onmogelijk besmette computers zonder herinstallatie/formatteren te herstellen. Soms is formatteren/herinstalleren weldegelijk sneller dan "de grote kuis" erop loslaten.

Het cleanen van een computer wordt zwaar onderschat, meestal denkt men dat 1 door en door besmette virusscanner + enkele spyware-tools genoeg is.

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 27-03-2005 20:25 ]

Verwijderd

Thrilled schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:25:
[...]

vandaag al 3x gescanned met ad-aware, 2x met hijackthis, zoveel mogelijk verwijderd en niks helpt..
Je moet blijven scannen tot alles is, ook de optie van Spybot en Ad-Aware eens inschakelen dat ze bij het booten direct scannen voor alles is geladen.

Desnoods verwijder je alles eens een keer met Hijackthis.

Kijk ook eens met msconfig wat hij allemaal inlaadt bij het booten, meestal staat daar ook wel een wasrek van stoute exe's.

Voor je gaat scannen moet je ook even alle verdachte proccessen uit taakbeheer halen,
weet je niet zeker of je een ***.exe mag sluiten dan moet je even ***.exe intypen op google en weet je zo of het een goed of slechte exe is.

Mijn vader krijgt wel 6 computers per dag binnen in zijn winkel en het lukt hem steeds met deze combinatie alles te verwijderen.

Lukt het je nog steeds niet dan moet je dringend je Windows eens opnieuw gaan installeren.

Hopelijk heb ik je goede raad gegeven.

Voorbeeld:
Mike Jarod schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:42:
[...]

csrs.exe
elitenzh32.exe
netherlands.exe
http://www.google.be/sear...l&q=csrss.exe&btnG=Zoeken
http://www.google.be/sear...litenzh32.exe&btnG=Zoeken (Te weinig result > Spyware)
http://www.google.be/sear...therlands.exe&btnG=Zoeken

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 20:38 ]

Verwijderd

Mijn vader krijgt wel 6 computers per dag binnen in zijn winkel en het lukt hem steeds met deze combinatie alles te verwijderen.
En dat zonder Anti-Virus/Anti-Trojan scanners, knap.
Lukt het je nog steeds niet dan moet je dringend je Windows eens opnieuw gaan installeren.
Als het met de door jou genoemde tools niet lukt, kan men beter een reinstall proberen?
Lijkt me iets te voorbarig.
(Te weinig result > Spyware)
Waarom zou het direct 'SpyWare' moeten zijn?

Removal van malware hangt van verscheidene dingen af:

-Detectie; kan de scanner malware x detecteren of niet?
-Removal; heeft de scanner genoeg techniek in huis om de nieuwe technieken te counteren om zo toch de malware te kunnen verwijderen?
-een van de hotste topics van het moment: interceptie; kan de scanner geavanceerde malware ontdekken in het geval een geïnfecteerd systeem?

• magnifor
  • Niet online
Volgens mij maak jij hier toch een grote fout. In zijn log staat csrs.exe. Jij geeft csrss.exe als zoekopdracht op.

csrs.exe schijnt een agobot te zijn:

http://www.google.com/sea...a&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8

[ Voor 16% gewijzigd door magnifor op 27-03-2005 21:44 . Reden: typo ]

Pagina: 1