Ik heb een Java-applicatie die wat plaatjes gebruikt. De hele boel wordt inclusief plaatjes in een JAR gegooid. Onder OS X werkt de applicatie uitstekend, maar onder Windows krijg ik de foutmelding:
Vreemd is dat nergens in de fout een verwijzing naar mijn code staat. Het gaat mis in het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Uncaught error fetching image:
java.lang.NullPointerException
at sun.awt.image.URLImageSource.getConnection(Unknown Source)
at sun.awt.image.URLImageSource.getDecoder(Unknown Source)
at sun.awt.image.InputStreamImageSource.doFetch(Unknown Source)
at sun.awt.image.ImageFetcher.fetchloop(Unknown Source)
at sun.awt.image.ImageFetcher.run(Unknown Source) |
Vreemd is dat nergens in de fout een verwijzing naar mijn code staat. Het gaat mis in het volgende stukje code:
Java:
Ik heb al verschillende varianten van met name de eerste regel geprobeerd, bijv. getClass().getResource(), of de eerste File.separator weghalen (die er volgens mij wel moet staan als je uit een JAR leest). Google leverde wel een hoop hits, maar geen werkende oplossing. Iemand een idee 1
2
3
4
5
6
7
8
9
| try { URL url = ClassLoader.getSystemResource(File.separator + "org" + File.separator + "terrace" + File.separator + "images" + File.separator + "board.gif"); boardImage = null; MediaTracker m = new MediaTracker(this); boardImage = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(url); m.addImage(boardImage, 0); m.waitForAll(); } catch(Exception e) { System.out.println(e); } |
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:25 ]