vortex dream 7 op een socket 370

Pagina: 1
Acties:

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Nu heb ik nog een Vortex Dream 7 socket-A koeler van Coolermaster liggen, die ik zou willen gebruiken op een PIII@667. Volgens de site van Coolermaster is de koeler geschikt voor socket 370, Intel zegt daarentegen dat het maximale gewicht van een koeler op s370 180g mag zijn, terwijl de Vortex ruim 400g weegt!

Daar ik liever deze processor niet meteen de dood in wil jagen, leek het me verstandig om eerst hier eens te vragen of ik deze koeler daadwerkelijk kan gebruiken op deze processor.''

Peter.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
probeer het en laat de koeler bijvoorbeeld aan een touwtje leunen zodat het moederbord ontlast wordt. :)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Ik zou wel je moederbord ontlasten. Ik denk niet dat je wilt dat opeens je cpu socket van je mobo valt door het grote gewicht

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Nee, dat lijkt me niks inderdaad :)

Het ziet er dus naar uit dat ik maar beter op zoek kan gaan naar een koeler met een wat beschaafder gewicht.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
het kan wel, maar een socket a cooler komt erg strak op de s370 te zitten doordat de p3 iets dikker is. bij mij zijn die dingen waar je je cooler omheen klikt eens afgeknapt toen ik er een socket a cooler op wilde zetten. was destijds zo'n orb geval. :)

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 27-03-2005 17:45 ]