Toon posts:

Uitval en spontane reboots pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen :) ,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn systeem:

Asus A7N8X-E Deluxe
360 Watt Chieftec voeding
Athlon XP 3000+
2x 512 ddr 400
Nvidia 6800GT

Als ik een spel speel, dan valt mijn pc soms zomaar uit of start hij opnieuw op. Als de pc uitvalt duurt het een tijdje voordat hij weer aan wil.
Ik heb mijn processor overklokt op 2210mhz (standaard is 2100mhz) en mijn videokaart is ook overklokt op 400/1100 (standaard is 350/1000). Ik denk echter dat het hier niet aan ligt, want mijn systeem is al heel lang overklokt en ik heb nooit problemen gehad.
Is er misschien iets aan de hand met mijn geheugen of mijn voeding? Ik heb een memtest gedaan, die uren en uren duurde. De eerste keer dat ik dat deed viel de pc uit en toen ik het nog een keer probeerde werden er geen fouten gevonden.
Iemand enige idee?

Epz

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zet eerst maar eens je instellingen op stock en probeer het dan uit. indien hij dan wel stabiel blijft kan je bepaalde dingen gaan uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:13:
zet eerst maar eens je instellingen op stock en probeer het dan uit. indien hij dan wel stabiel blijft kan je bepaalde dingen gaan uitsluiten.
De videokaart niet neem ik aan, dat kan toch geen reboots veroorzaken als de temperatur netjes is? Ik zal de cpu ff op stock zetten.

Verwijderd

Hoewel het mij best sterk lijkt kan je voeding misschien te "licht" zijn voor een 6800GT maar ik zeg wel misschien, post je voltages enz. eens

Pfff ik moet echt wat beter gaan lezen :X
probeer wat andere drivers misschien dat dat helpt

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:16:
Hoewel het mij best sterk lijkt kan je voeding misschien te "licht" zijn voor een 6800GT maar ik zeg wel misschien, post je voltages enz. eens
Ik heb de GT nu al een tijdje en ik heb nooit problemen gehad, dus het lijkt mij sterk dat de voeding te zwak is. Misschien een domme vraag, maar hoe en waar test je de voltages?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:18:
[...]

Ik heb de GT nu al een tijdje en ik heb nooit problemen gehad, dus het lijkt mij sterk dat de voeding te zwak is. Misschien een domme vraag, maar hoe en waar test je de voltages?
je hebt gelijk ik denk dat je voeding wel oke is, msschien andere drivers?

Verwijderd

lees 2 posten hierboven ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:19:
[...]

je hebt gelijk ik denk dat je voeding wel oke is, msschien andere drivers?
Het gebeurde ook tijdens de memtest, dus ik denk niet dat het iets sofwarematigs is.

Verwijderd

probeer eens wat andere ram modules ofzo aangezien hij er bij memtest uit vloog

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:21:
probeer eens wat andere ram modules ofzo aangezien hij er bij memtest uit vloog
Ik verkeer niet in de luxe dat ik die heb :P

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:14:
[...]

De videokaart niet neem ik aan, dat kan toch geen reboots veroorzaken als de temperatur netjes is? Ik zal de cpu ff op stock zetten.
jah wel ook je videokaart. ik had een tijd terug ook met te hoge overclock van mijn 6800le dat mijn systeem uitviel en een tijdje niet aan ging. zet het maar gewoon op stock.

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:27:
[...]

jah wel ook je videokaart. ik had een tijd terug ook met te hoge overclock van mijn 6800le dat mijn systeem uitviel en een tijdje niet aan ging. zet het maar gewoon op stock.
Ok, ik zal het ff proberen. Zodra ik meer weet post ik het.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff wat getest. Ik heb de videokaart en cpu op stock gezet en de timings van het geheugen op standaard. Verder heb ik meerdere Nforce en Forceware drivers geprobeerd.
Ik heb steeds 3DMark2003 laten draaien en elke keer valt de pc weer uit. Ik moet vervolgens de knop van de voeding uit- en dan weer aanzetten, wil hij weer opnieuw opstarten.
Ik begin steeds meer aan de voeding te denken. Is er een manier om dat zeker te weten?

Verwijderd

Topicstarter
*subtiel schopje omhoog* :)

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39
binnen 4 minuten een schopje? |:( :Z :r
mjah als ik het zo lees moet t aan je voeding liggen...probeer eens een sterkere voeding te regelen...

11445wp Solar | 3 x Indevolt Hybride 8kw | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

Pagina: 1