Mn vader heeft een medion pc met daarin een radeon 9800 XL met 128 MB geheugen, nu had hij problemen dat het beeld wegviel en dat de pc niet opstarte. Nu hebben we vandaag ff gekeken en nu blijkt dat de fan niet goed draait, hij gaat langzamer draaien terwijl de kaart bloedheet wordt. Speedfan zegt dat hij 128 C wordt, lijkt me niet goed. Maar als we er een ventilator op zetten, dan blijft de pc wel gewoon draaien, maar werkt niet optimaal. Mn vraag is: Waarom gaat die fan nu niet harder draaien? We hebben hem al schoon gemaakt, in 2 andere pc's geprobeerd, maar helpt allemaal niks. Iemand een idee? Alvast bedankt
misgien is de fan gewoon kapot en moet je een nieuwe kopen?
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Verwijderd
beste alternatief zal dan toch misschien een VF700-cu zijn van zalman hij is stil en koelt zeer goed
vind ik zelf
Alleen een 9800 XT heeft een temperatuursensor...dacht ik.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Gewoon terugbrengen naar de aldi, krijg je gewoon je geld terug (binnen 31 dagen dan) 
Kun je gelijk een goede pc in elkaar zetten
Kun je gelijk een goede pc in elkaar zetten
Die rotdingen op deze grafische kaart zijn niet gemaakt om lang mee te gaan. Gewoon even met Medion bellen en de kaart opsturen voor vervanging.
De fan is niet temperatuur geregeld dus het trager draaien is gewoon een effect van slijtage. 128°C is trouwens niet de temperatuur van de videokaart aangezien deze kaart geen temperatuurssensor heeft. Die 128°C is van een niet aangesloten of brakke sensor van je moederbord.
De fan is niet temperatuur geregeld dus het trager draaien is gewoon een effect van slijtage. 128°C is trouwens niet de temperatuur van de videokaart aangezien deze kaart geen temperatuurssensor heeft. Die 128°C is van een niet aangesloten of brakke sensor van je moederbord.
Pagina: 1