Toon posts:

6600 GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb al heel wat topics door gespit zelfs een topic gevonden dat hier ook over ging... maar hier kreeg de topic starter geen antwoord op zijn vraag... behalve dat hij verder moest zoeken... aan het einde van dat topic was ook geen oplossing te lezen... verder is HET topic van GT 6600 gesloten.. dus vandaar dat ik het toch maar even zo plaats...

Allereerst heb ik een 6600 GT van XFX.... geen problemen mee gehad erg tevreden ...Half life 2 speeld erg goed met 3d Mark 2003 haal ik zonder problemen 8500 punten.

Toen ik laatst Far cry ging spelen kwam ik er tot mijn verbazing achter dat de Auto detect alles op low Configde alvorens het te kunnen spelen.... dit viel me erg vies tegen, omdat mijn (gouwe) ouwe ATI radeon 9700 pro 128 mb van 2 jaar oud het beter presteerde...

Aan de resolutie lijkt het niet te liggen die kan ik zo hoog draaien als ik wil maar als ik de details omhoog schroef krijg ik die problemen .... zwarte vlakken in de zee... textures die verschillen ...enz Extreem licht getinte gebouwen...

Dit vind ik erg jammer, omdat deze kaart Makkelijk op medium en high moet kunnen draaien...

ligd dit aan het feit dat ik mij Far cry moet patchen? hier ben ik nu mee bezig.... verder heb ik de Extra connector aangesloten, die werkt (zie uitslag 3d mark 2003) verder de laatste driver gedownload en geinstalleerd....

graag jullie reacties!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Eerst maar eens FarCry tot versie 1.3 updaten en dan maar eens verder kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan en zoals ik al verwachtte...: na de patch 1.3 (de nieuwste) geinstalleerd te hebben ...geen verandering... ook niet na reboot... de autodetect blijft low aangeven en als ik het spel toch op high instel gaatie weer flippen....

echt zonde want far cry vind ik hoort het gewoon goed te doen ....krijg bijna spijt van me aankoop terwijl het juist zon goeie kaart is...

iemand suggesties?

Verwijderd

Hmja, zelfde als met homeworld2, het spel heeft nog nóóit gehoord van nieuwe kaarten, en om het veilig te doen, zet hij de instellingen nogal laag. Zet ze zélf eens hoog, en kijk hoe het werkt!

Oeh, dan gaat hij flippen.

Drivers?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja bedankt voor de info ...maar neit echt behulpzaam... zoals je had kunnen lezen ...zijn de laatste drivers geinstalled en als ik handmatig op high zet gaatie flippen....

bedankt voor de moeite maar hier kan ik helaas weinig mee :S

Anderen die een oplossing weten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit is wel een vreemd probleem, opzich zou ie het gewoon goed moeten doen met deze kaart, aangezien andere nieuwe kaarten zoals de 6800LE het wel goed doen (bij mij iig)

probeer far cry eens opnieuw te installeren misschien dat dat wat zin heeft

edit : heb je wel een nieuwe windows install gedaan na dat je die kaart erin hebt gezet :?

want het zou kunnen zijn dat er anders iets van de oude drivers is achter gebleven en dat het daar door komt

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 27-03-2005 16:55 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
geeft hij dat probleem ook bij andere spellen?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

1. stop de voedingstekker in de kaart

2. je hebt toch wel geformat nadat je de kaart erin hebt gestopt he, er is een performance verlies van ong. 60% van ATi --> nvidia of adnersom zonder format

*edit* ik weet niet waar jij zoekt maar het 6600 topic is gewoon open hoor:

Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 6

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 17:16 ]

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:15:
2. je hebt toch wel geformat nadat je de kaart erin hebt gestopt he, er is een performance verlies van ong. 60% van ATi --> nvidia of adnersom zonder format
Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 6
oftopic:
Is dat werkelijk waar? Heb ik nog niet van gehoord? Hoe kom je aan die info?

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 17:17
wat een onzin, 60% verlies? als je ze gewoon goed deïnstalleerd en (of) een drivercleaner gebruikt is er niks aan de hand. Gewoon 100% goede prestatie.

• PilatuS
  • Niet online
helaas is het wel zo dat ook na de drivers verwijderd te hebben er toch nog iets achter kan blijven

zelf doe ik altijd een reinstall als ik een kaart er in stop van een ander merk dan de vorige

Verwijderd

keldererik schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:31:
wat een onzin, 60% verlies? als je ze gewoon goed deïnstalleerd en (of) een drivercleaner gebruikt is er niks aan de hand. Gewoon 100% goede prestatie.
haha inderdaad.. daar heb ik nog nooit van gehoord hoor zoiets..

Maar gewoon die patch erop gooien bij far cry en er is niets aan de hand.
Ik had precies hetzelfde net zoals vele mensen

Verwijderd

catalyst deinstaller of drivercleaner helpt niet, alleen met een format heb je de 100% perfomance die je wilt ;)

anger, dat had ie al gedaan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 17:35 ]

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:34:
catalyst deinstaller of drivercleaner helpt niet, alleen met een format heb je de 100% perfomance die je wilt ;)

anger, dat had ie al gedaan
100% performance is toch iets anders als 60% performance verlies!
maar het neemt niet weg dat het probleem dat de topic starter misschien veroorzaakt wordt door een conflict ergens in het os, dus het zou kunnen ergens in de drivers....wat dus op te lossen is met een format en clean install van windows. Ik zou dit echter niet doen, ivm vele werk dat dit met zich meebrengt. Er moeten vast andere oplossingen te bedenken zijn

Verwijderd

hebben jullie wel gekeken naar mijn eerste punt met dit moddergeslinger van jullie? de molexconnector?

Verwijderd

Topicstarter
na goed ik heb de patch erop gegooid
en er is niets veranderd.......

net handmatig wat specs op high gezet en dan zie ik ook fouten zoals onder water bij zeeplanten van die transparante vierkanten eromheen.... heel vervelend ...geen verandering dus:(

zit er dan echt niets anders op dan te formatten??? of windows erop nieuw op installeren..???

ik snap het niet hor die kaart moet toch gewoon niet zo moeilijk doen ...

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

In farcry overbelichting en texture fouten met een 6800/6600 kaart zijn te wijten aan het niet installen van patch 1.3 .
Heb je de patch in de juiste dir geinstalled?
Bij mij werkt farcry met patch 1.3 en de 71.84 drivers perfekt.
Heb je een via chipset en via drivers 4 in 1 versie 455 geinstalled voordat je de drivers van je vga kaart geinstalled heb?

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Verwijderd

Topicstarter
ok hier heb ik warsg wat aan.....in ieder geval het volgende...

1. Ik heb de patch in de juiste dir geinstalleerd ...

daarna was er dus niks veranderd....

Hieronder geef ik wat stats over mijn pc:

CPU Type Intel Pentium 4HT, 3066 MHz (5.75 x 533)
CPU Aanduiding Northwood HyperThreading

Chipset
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845PE

Moederbord
Moederbord ID 11/12/2002-i845PE-W83627-6A69VABLC-00
Moederbordnaam AOpen AX4PER

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4266 MB/s

GPU
Nvidia 6600 GT
Fabrikant: XFX

Wat ik wel weet is dat het tijdje is geleden dat ik mijn chipsets drivers heb geupdate.....
wat bedoel je met "71.84 drivers "??

Ik hoop dat je me nu kan helpen!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 22:15

Deathchant

Don't intend. Do!

nVidia 71.84WHQL drivers proberen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik deze driver geinstalleerd had was het probleem nog steeds niet verholpen...:(

niemand meer suggesties cker?

• PilatuS
  • Niet online
ik denk dat je toch echt opnieuw zal moeten installeren, want als er nog iets van de oude drivers is achter gebleven is er een grote kans dat het daar aan ligt

van ati naar nvidia of andersom is bij mij altijd een reinstall

Verwijderd

nu vraag ik het nog eens, heb je de molexconnector op de kaart aangesloten.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 02:13:
nu vraag ik het nog eens, heb je de molexconnector op de kaart aangesloten.
De TS zei dit in de starpost.
verder heb ik de Extra connector aangesloten, die werkt (zie uitslag 3d mark 2003)
dus antwoord op je vraag is ja.

Ook kan je bedenken dat als de TS Halflife 2 en 3Dmark03 goed kan draaien dan moet de stekker aangesloten zitten. en ligt het dus ergens anders aan

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Stop, ik heb dit zelfde probleem precies zo gehad, auto detect alles op low, zwarte vlakken op de grond en soms strepen in het beeld. Dit ligt aan de driver, ik had versie 75.90, daar deed hij het niet mee, het kan ook zijn dat andere drivers het ook niet doen. Maar ik heb toen de 71.84 WHQL driver geinstalleerd en toen deed alles het weer :). Maar je zei dat die het niet deed, ik zou toch nog even kijken of dat echt niet gaat, of nog zelfs een lagere driver installeren.

Dus daar ligt het aan, ik weet niet of de nieuwste drivers (76.10 en 76.41) problemen geven of niet, ik zou dus even wat proberen als ik jou was. Maar 71.84 is dus stabiel en goed, geeft alleen lagere score 3dmark.

[ Voor 11% gewijzigd door Vini op 28-03-2005 11:57 ]

BF2 stats

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:10:

net handmatig wat specs op high gezet en dan zie ik ook fouten zoals onder water bij zeeplanten van die transparante vierkanten eromheen.... heel vervelend ...geen verandering dus:(
Dit duidt er toch echt op dat de patch niet goed geinstalleerd is. Ik zou eerst even Far Cry opnieuw installeren en dan eerst de 1.1patch installeren (die verhelpt de problemen met 6600/6800 videokaarten) en dan pas de 1.3 patch.
En als je van een Ati naar een nVidia videokaart gaat ( of andersom) zou ik altijd windows opnieuw installeren, want ookal gebruik je van die driver remove tools ofzo, er kunnen altijd "restjes" overblijven die misschien voor mindere performace zorgen of zelfs grote problemen.
Pagina: 1