Toon posts:

Computer loopt vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een pctje staan, AMD 1800 XP. This een HP pavilion 431.nl

Deze loopt om de haver klap vast. In de eerset plaats deed hij niks (onboard video kaart niet jofel?).

In AGP slot videokaart gezet, geboot... Liep aardig, windows na gelopen, drivers geinstalleerd.. Ik was blij ;)...

Alles teurg op zijn plaats gezet.. (case fan etc.) aangezet... Geheel niks deed hij meer.

Vervolgens ben ik over gegaan om de CMOS te resetten... Dit had weinig effect.. Af en toe (als ik b.v. video kaartje verwissel) kan ik in de bios komen, waar hij na enkele seconden (minuut?). vast loopt.. Als ik hem gewoon laat booten, haalt hij windows geneens... Ergens loopt hij gewoon geheel vast.

Lijkt me duidelijk dat dit geen software matig probleem is? Ik zelf zit te denken dat bios/mobo heen is gegaan....

Verwijderd

check je cpu cooler eens of die niet vol stof zit...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mij is het niet duidelijk wanneer en waarmee de PC nu vastloopt. Je verwisselt 'iets' voor 'iets' ? Wat voor wat dan en met welke "iets" doet hij het wel? Wees kort en duidelijk.

Dat hij na een minuuut uitgaat kan duiden op te weinig koeling. Controleer de bevestiging van de CPU-koeler en fan en of je een juiste hoeveelheid koelpasta hebt gebruikt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:39:
Mij is het niet duidelijk wanneer en waarmee de PC nu vastloopt. Wat voor wat dan en met welke "iets" doet hij het wel? Wees kort en duidelijk.

Dat hij na een minuuut uitgaat kan duiden op te weinig koeling. Controleer de bevestiging van de CPU-koeler en fan en of je een juiste hoeveelheid koelpasta hebt gebruikt.
Hij werkt niet. De cooler zit er goed op, nooit afgeweesd.. Is wel wat stof, maar niet veel.

Het systeem loopt vast na enige tijd (zeer kort)... te draaien, zojuist naar bios gegaan, hardware monitor, komt niet boven de 60... Na enige tijd een bevriest beeld. (54 graden gaf ie aan toen hij in hardware monitor, in de bios uitviel).

Als ik het systeem normaal boot, komt hij niet verder dan het windows xp boot logo... Het beeld bevriest dan ook...

* overigens erg raar, dat ik in de bios een optie 'onboard lan' tegen kwam, dit zit er niet op. (deze heb ik gedisabled).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 17:40 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat van dat onboard lan:

is zelfde bios maar voor ander bordje (duurdere versie ofzo MET onboard lan ;) ).

Ik zou idd even mijn cpu cooler checken (eraf halen, schoonmaken, ontstoffen , pasta eraf (en van de cpu) en dan pasta erop en weer vastzetten). En als dat niet helpt even memtest86 draaien (google maar als je het niet kent)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb fan uitgeplazen, stof zuiger op het cool blok gezet.. de stof vlokjes zijn weg.. nog minder stof is er nu. Dit heeft weinig tot niks uitgemaakt...

Dus ben ik memtest gaan draaien, (memtest86+ v1.51)... deze bleef tot mijn verbazing lang draaien... De Walltime ? is 1:01:36 uur.

Bij test 5. Pass 37% . Test 54% is hij blijven hangen... (testing 108k - 256m 256m)

Pass 4.
Errors 0.

In de hangen en Opstartproblemen troubleshooter.. las ik dat als hij errors bij test 5 geeft je CPU (mogelijk) de geest heeft gegeven... Wat kan ik uit deze samenloop van zaken opmaken?

Wat te doen... :?

EDIT. direct na de test.. ben ik bios in gegaan naar hardware monitor de temp zit tussen de 55 en 60 graden.. En komt er niet boven. Lijkt me niet rampzalig... Dan wel dit veroozaken?

edit².
Zojuist laat ik hem gewoon booten... Naar windows, en zit er momenteel in. Even aankijken hoelang het blijft draaien... Ik vind het systeem nogal omslachtig doen.

Zonder iets te veranderen, na een reboot... heeft verandering in wat het systeem doet, (of juist niet doet)...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 19:27 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:30

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als je toevallig een AMD XP processor hebt liggen, of ergens aan kunt komen, dan zou ik je aanraden om dit eens te proberen.

Hier kon uw advertentie staan

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Voeding al gecontroleerd? Wat zijn de specs/voltages in de bios ? (dit is zonder load, dus die mogen niet al te veel afwijken).
Alle kabels al aangedrukt, zo kaal mogelijk opstarten, etc. etc.

AdB

Verwijderd

ergens bolle condensatoren te zien ?

Verwijderd

Heb een soort gelijk probleem.

Eerste keer opstarten duurt vreselijk lang.... en dan heb ik het alleen over de pc aanzetten en wachten tot de bios geladen is.

Lukt meestal ook pas na een paar keer uit en aan zetten.

Dan start windows xp...... en plots gaat hij weer herstarten... en herstarten en herstaren .........

Windows 98 daar in tegen... draait redelijk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start eens een nieuw topic met alle relevante info in plaats van om je probleem in andermans topic te dumpen ;) Begin hier: PMG Beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.