ben ik heel dom geweest...

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
of valt het mee? :)

gister voor vriendin laptop gehaald, niet bepaald ingelezen over het onderwerp en dus eigenlijk op gevoel gekocht en nu thuis gekomen met een asus 4701-luh.

tis een prachtig ding en de prijs was goed met 899 euro (pricewatch 875 of 960, net naar welke je kijkt, dit is wel een uitgebreide versie met dvd-rw :))

alleen zit er dus een celeron D in op 2,8 gig en er waren in dezelfde prijsklasse ook laptops met de nieuwere versie op 1,5 gig, verdere specs zullen dan wel lager liggen denk ik.

los van het feit dat ik een enorme beginnersfout heb gemaakt (meer gig = sneller :X) zou het vreselijk veel uitmaken?
hij is nl. nog wel om te ruilen denk ik.

ze zal em nagenoeg alleen thuis gebruiken als desktop vervanger, ook spellen of andere zware aplicaties zal ie niet hoeven draaien, de accu doet er niet erg toe en vooralsnog, echt veel herrie maakt ie eik niet.

mis ik/zij andere voordelen aan het nieuwere platform?

ps: als de accu toch niet gebruikt word, is het dan een idee om die ergens op te bergen (als dat kan natuurlijk) of gaat ie dan net zo hard achteruit?

[ Voor 4% gewijzigd door obme_ief op 27-03-2005 14:59 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat gaat je vriendin op de laptop doen?
Ik zou zelf voor een Pentium M gaan, maar dat heeft meer te maken met de zuinigheid van die cpu's.
Als desktopvervanger maakt het natuurlijk niet uit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
oh, sorry, dat had ik er net even bij ge-edit.

nix zwaars iig.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Doe dat dan ook niet 8)7

Wat die accu betreft: Leeg werken tot 30 / 40 % en dan op kamer tempratuur opbergen. Dat is het beste.

Tja, een Celeron is niet echt snel :) Ik zou hem toch inruilen en voor een andere laptop gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Roberto op 27-03-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je niet van plan bent die laptop "mobiel" te gebruiken, dan is het nogal zinloos om een mobiele processor te kopen, lijkt me. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 18:44
och waarom zou je hem inruilen...als hij voldoet aan de eisen van je vriendin...
ik bedoel wij zijn tweakers wij willen zo snel mogelijk enzo, maar op het moment dat je vriendin toch alleen maar beetje zit te internetten en word gebruikt...maakt het allemaal niet zo veel uit, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:22:
Als je niet van plan bent die laptop "mobiel" te gebruiken, dan is het nogal zinloos om een mobiele processor te kopen, lijkt me. ;)
Daar komt bij dat die processor snel zat is, omdat er toch geen spellen of zware applicaties hoeven te draaien. Voor hetzelfde geld heb je echt niet een Centrino met vergelijkbare specificaties. Die zijn wel een stukje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het sowieso nonsense om een laptop te kopen, ronduit dom zelfs. Als je 'm als desktop gaat gebruiken, moet je ook gewoon een desktop kopen. Dat gepriegel op een laptop is alleen goed voor RSI en om je laptop aan je vriendjes te laten zien imo..
alleen zit er dus een celeron D in op 2,8 gig en er waren in dezelfde prijsklasse ook laptops met de nieuwere versie op 1,5 gig, verdere specs zullen dan wel lager liggen denk ik.
Lijkt me nogal belangrijk wat die specs zijn.. de prestaties komen voort uit de som der onderdelen. Een snellere CPU is leuk, maar als er dan een tragere HDD in zit, is je laptop alsnog trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Dat is idd dom.
Iedereen die ik ken en zich een celeron heeft laten aansmeren, heeft enorm veel spijt van zijn keuze/domheid.
Koop ofwel AMD, ofwel geef je dubbel zoveel geld uit voor een Pentium.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RS_003 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:20:
Tja, een Celeron is niet echt snel :) Ik zou hem toch inruilen en voor een andere laptop gaan.
Je vergeet even dat we het hebben over een celeron D.
Celera D's zijn best lekker om mee te werken. Het neige wat vervelend kan zijn is als je shared geheugen hebt, maar dan denk ik dat je met een CEL D nog beter af bent dan met een P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Behalve dat ik het eens ben met de topic titlel Weet ik ook dat je voor de prijsklasse 899 euro niet zoveel keus hebt. dus als het voldoet zou ik niet moeilijk doen. Verder snap ik niet wat je nu van ons verwacht.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:28
alsjeblieft zeg.... processorsnelheid duidt je niet aan met 'gig'.......

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
dat denk ik dus ook wel ergens ware het niet dat er misschien weer een moment komt dat ie verkocht gaat worden (ooit, je weet het niet) en misschien zitten er meerdere voordelen aan de nieuwere modellen?

nogmaals, tis een mooi ding en een miskoop zal ik het ook niet noemen maar voel me ietsiepietsie schuldig ergens :o

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:22

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een laptop is vele malen zuiniger in gebruik dan een desktop. En mobiele processor kan zeker wel een goede vervanger zijn.

Zelf heb ik geen ervaring met de Celeron D maar iets zegt me dat er redelijk wat reviews te vinden zijn tussen Pentium M's en Celeron D's :)
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:27:
[...]

Dan is het sowieso nonsense om een laptop te kopen, ronduit dom zelfs.
Wat een imho nogal kortzichtige reactie. Zie ook mijn uitleg hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
en dat kan ik nog wel even simpel verduidelijken, een desktop neem je zo moeilijk mee naar boven om even lekker op/in bed te netten, ziet er veel beter uit (nee, niet voor me vriendjes, die tijd ben ik wel gepasseerd) en bespaard ruimte :)

de bedoeling van dit topic?
gewoon even gerustgesteld worden dan wel te horen krijgen wat voor een domme zak ik wel niet ben, hihi

[ Voor 17% gewijzigd door obme_ief op 27-03-2005 15:39 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obme_ief schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:33:
en dat kan ik nog wel even simpel verduidelijken, een desktop neem je zo moeilijk mee naar boven om even lekker op/in bed te netten :)

de bedoeling van dit topic?
gewoon even gerustgesteld worden dan wel te horen krijgen wat voor een domme zak ik wel niet ben, hihi
Nee ik vind niet dat je dom bent geweest, de celeron D is namelijk wel een stuk sneller dan de oudere varianten (die echt traag waren).

Kijk hier maar is naar en voel je gerust gesteld nieuws: Intel Celeron-D aan de tand gevoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
kijk, dat wilde ik nu maar even lezen :)

tnx elzared.

ps: wat is er mis mee om proc snelheid aan te geven met gig?
ik begrijp zelf iig prima wat ik bedoel :Y)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Terw_Dan schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:28:
[...]

Je vergeet even dat we het hebben over een celeron D.
Celera D's zijn best lekker om mee te werken. Het neige wat vervelend kan zijn is als je shared geheugen hebt, maar dan denk ik dat je met een CEL D nog beter af bent dan met een P4.
Mja, ik zeg ook niet dat hij extreem traag is, maar mijn voorkeur gaat zeker wel uit naar een dothan of banias.

Ik heb al zoveel laptops in mijn handen gehad, en toch ga ik altijd voor de pentium-m modellen.
Maar zoals je zelf idd zegt is het heel goed mogelijk dat die celeron D snel genoeg voor hem is.
Ik zou er echter niet mee gezien willen worden :) (Maar ik gebruik mijn laptops dan ook wel extreem)

Anyway, ben je er nu blij mee? Is het scherm goed? Zoja, ga dan niet zitten ruilen.
Want van ruilen komt huilen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 27-03-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
obme_ief schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:44:
kijk, dat wilde ik nu maar even lezen :)

tnx elzared.

ps: wat is er mis mee om proc snelheid aan te geven met gig?
ik begrijp zelf iig prima wat ik bedoel :Y)
gig wordt meer gebruikt als je over harde schijfruimte praat dus 200 gig i.p.v 200 gigabyte.
2.8 ghz wordt gebruikt i.p.v van 2800 mhz. je mag het zelf weten hoor maar dit is wel zon beetje de standaard.
voor zover mijn offtopic post.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nogal dom mensen die een laptop kopen als desktop replacement dom te noemen. Het is een stuk eenvoudiger om je laptop door het hele huis mee te nemen dan een desktop;)

Of je de laptop om moet ruilen zou voor mij voornamelijk aan het aantal decibellen dat het ding produceren gaat als hij warm wordt. Er gaan immers geen zware toepassingen gedraaid worden dus een beetje meer of minder processing power maakt niet zo veel uit. Laptops hebben over het algemeen kleine fans met hoge rpm, die ik persoonlijk als nogal storend ervaar.

Nogmaals, er zijn mensen die werken met een laptop prettiger vinden, neem dat nou maar gewoon aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:29:
Een laptop is vele malen zuiniger in gebruik dan een desktop. En mobiele processor kan zeker wel een goede vervanger zijn.

Zelf heb ik geen ervaring met de Celeron D maar iets zegt me dat er redelijk wat reviews te vinden zijn tussen Pentium M's en Celeron D's :)
[...]
Wat een imho nogal kortzichtige reactie. Zie ook mijn uitleg hierboven.
nofi, maar je praat een beetje onzin hoor. Een laptop is niet zuiniger dan een desktop, althans hoeft dat niet te zijn. Als zuinigheid een issue is, kun je je desktop hardwarematig precies zo inrichten als je laptop.

Energieverbruik is echt een kulargument. En dan nog. Stel je krijgt het voor elkaar om maar liefst 10 euro per jaar aan energie uit te sparen. Voor die 10 euro per jaar zit je dan wel te kutten met een scherm wat aan het toetsenbord vast zit en een of ander kloterige vervanging voor een muis. Dat, of je moet er een muis + tobo aan koppelen, waarmee je je laptop effectief tot desktop ombouwt, met als enige verschil dat de case aan je monitor vastzit, wat weer geen kijk is.

Koop dan gewoon voor 3/4 of zelfs 1/2 van het geld een desktop PC met dezelfde prestaties. Heb je die 10 euro per jaar aan energie er ook uit voor de komende 20 jaar.

Noem, naast energieverbruik, eens één voordeel van het gebruiken van een laptop als desktop, er vanuit gaande dat je 'm niet mobiel gebruikt. Juist, dat is er niet. Het energieverbruik verdien je terug bij aanschaf, en voor de rest zijn er alleen maar nadelen.

Wat als het mobo kapot gaat? Of het scherm? Juist, dan kun je de hele laptop weggooien. Lekker handig.

Dan is een iMac Mac mini (die je voor ca. de helft van het geld koopt) al een stuk beter/mooier, of bv. een mooie Asus Pundit.

De enige reden om een laptop als desktopmachine te kopen is stoerdoenerij, dat je kunt zeggen dat je een laptop hebt.
Ik vind het nogal dom mensen die een laptop kopen als desktop replacement dom te noemen. Het is een stuk eenvoudiger om je laptop door het hele huis mee te nemen dan een desktop;)
Dan koop je 'm niet als desktop PC dus. Of sleep jij je desktop ook het hele huis door?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:24:
[...]

De enige reden om een laptop als desktopmachine te kopen is stoerdoenerij, dat je kunt zeggen dat je een laptop hebt.
Bekrompen, kortzichtig en eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:29:
Lekkere argumentatie, je hebt me helemaal overtuigd!

Noem dan eens voordelen?

edit:
zelf thuis een laptop ipv. een desktop hebben staan? Vat het niet persoonlijk op!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:22

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

nofi, maar je praat een beetje onzin hoor. Een laptop is niet zuiniger dan een desktop, althans hoeft dat niet te zijn.
...
Energieverbruik is echt een kulargument.

... en een of ander kloterige vervanging voor een muis.
...
Noem, naast energieverbruik, eens één voordeel van het gebruiken van een laptop als desktop, er vanuit gaande dat je 'm niet mobiel gebruikt. Juist, dat is er niet. Het energieverbruik verdien je terug bij aanschaf, en voor de rest zijn er alleen maar nadelen.
Ik gebruk een normale muis, verbruik tussen de 25 en 35 Watt met een 1,7 Dothan. Werkt geweldig, is mobiel, geeft geen rommel en scheelt een hoop ruimte. Hoef er niet aan te tweaken c.q. een kast in te duiken, alles is op elkaar gebouwd.
Wat als het mobo kapot gaat? Of het scherm? Juist, dan kun je de hele laptop weggooien. Lekker handig.
Oh wacht, er bestaat natuurlijk niet zoiets als garantie.
Als je zo'n stellige mening hebt lijkt het me zinnig om je eens te attenderen op een bord op de verkeerde plek, iig niet op de tafel of in de keukenkast.

Laten we deze discussie laten liggen, de TS heeft weinig aan een discussie of een laptop zinnig is in iemands ogen. Hij wil er een hebben en het verschil Celeron D/Pentium M is wel interessant om aan te kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:29:
[...]

Ik mis enige argumentatie. Gaan we hier nu over laptops praten of een flamewar beginnen? Ik kan me voor een groot deel in de argumentatie van Hezik vinden. Een laptop koop je om onderweg te werken. Als je nooit onderweg werkt en thuis achter de laptop gaat zitten ben ik erg benieuwd waarom iemand dat lekkerder vind werken. Plaats op zijn minst een paar argumenten. Naast dat het een stuk trager is is het ook nog eens totaal niet ergonomisch verantwoord. Energieverbruik okay, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen je gezondheid en tijd dat je aan het renderen bent. Games op een laptop blijft ook behelpen natuurlijk. Office draait op een PDA ook prima btw... :+

[ Voor 3% gewijzigd door under-world op 27-03-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:33:
Oh wacht, er bestaat natuurlijk niet zoiets als garantie.
Nee, lekker, gaat je scherm kapot, ben je je computer inclusief data enz. gewoon een maand kwijt.
Hoef er niet aan te tweaken c.q. een kast in te duiken, alles is op elkaar gebouwd.
Je bedoelt dat er niet aan te tweaken valt, en er geen kast is om in te duiken.

Kennelijk raak ik toch een zeer punt, gezien de gepikeerde reacties. Als jullie een laptop thuis hebben als desktop, en daar gelukkig mee zijn, moet je dat zelf weten.

Feit blijft dat je de voordelen van de desktop (makkelijk upgradebaar, makkelijk repareerbaar, goed weg te werken (probeer jij je laptop maar eens netjes weg te werken zodat het scherm alleen maar zichtbaar is), goed gamen en bovenal, ongeveer de helft van de prijs, totaal mist. Maar goed, als je dat zelf slim vind, moet je het vooral doen :)

edit:
en idd, ik zal de discussie laten rusten. Teveel tenen hier en dat bord hou ik toch wel ;)
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:37:
Nee, ik heb geen laptop, maar ik heb een vriend die eigen baas is en zijn werk THUIS voornamelijk met de laptop doet. Hij neemt zijn laptop werkelijk over mee naar toe door zijn hele huis. Ik zal hem zo even bellen, met jouw lekkere argumenten heb ik hem zo overtuigd die laptop weg te doen;) Heerlijk dat WiFi.
Ja heerlijk. Even wat printen.. eh kut geen printer. 2 uur een brief typen in word op de bank, shit last van m'n polsen. Even een beetje internetten voor de buis, kut waar laat ik die muis? Oh nee, gelukkig ik heb hier 5 vierkante cm om m'n muis mee te bedienen, die dan met een geweldige snelheid van 1cm/minuut over het scherm beweegt. Shit, laat ik 'm vallen, scherm kapot, nou ja, lever ik 'm een maandje in. Kut nu is de accu na 1,5 jaar kapot, hij doet het nog maar de helft van de tijd. Shit ik kan er geen uitbreidingen in kopen, nou ja, de 3e USB hub dan maar kopen. Shit wat is die randapparatuur toch traag als je 20 devices op je USB bus gooit. Even een extra HD kopen, wat zegt u? 300 euro? Maar gelukkig, ik kan wel die ene week dat de zon schijnt in NL, in de tuin zitten. Moet ik wel kaarsrecht zitten, en uit de zon (anders is het scherm niet te lezen), maar het kan!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:31:
[...]

Lekkere argumentatie, je hebt me helemaal overtuigd!

Noem dan eens voordelen?

edit:
zelf thuis een laptop ipv. een desktop hebben staan? Vat het niet persoonlijk op!
Nee, ik heb geen laptop, maar ik heb een vriend die eigen baas is en zijn werk THUIS voornamelijk met de laptop doet. Hij neemt zijn laptop werkelijk overal mee naar toe door zijn hele huis. Ik zal hem zo even bellen, met jouw lekkere argumenten heb ik hem zo overtuigd die laptop weg te doen;) Heerlijk dat WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Dan is een iMac mini (die je voor ca. de helft van het geld koopt) al een stuk beter/mooier, of bv. een mooie Asus Pundit.
Dat ding heet een Mac mini. iMac is iets anders.
Wat is daar nog stoer aan dan? Bijna iedereen heeft er een tegenwoordig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:37:
[...]

Nee, ik heb geen laptop, maar ik heb een vriend die eigen baas is en zijn werk THUIS voornamelijk met de laptop doet. Hij neemt zijn laptop werkelijk over mee naar toe door zijn hele huis. Ik zal hem zo even bellen, met jouw lekkere argumenten heb ik hem zo overtuigd die laptop weg te doen;) Heerlijk dat WiFi.
Hij heeft het over gevallen (lees 90%) die hun laptop maar 1 plek laten staan.
Ik verkoop laptops, en die veel reparatie. En ik kan je zeggen 90% komt met 15" widescreens of hoger aan, en die staat dan altijd op 1 vaste plek. (zo heb ik meerdere klanten met 17" laptops, die lopen echt niet de hele dag door het huis met dat ding)

Verder ben ik van mening dat er nou genoeg over dit onderwerp is gesproken.
Laten we het beide maar bij de orginele vraag houden.
Oke?

Hier heeft de TS niks aan :)
Beide kanten hebben hier een punt :)

[ Voor 32% gewijzigd door Roberto op 27-03-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

WC Eend: dan begin je toch weer over mobiliteit.
hezik heeft het over personen die een laptop hebben gekocht en deze 24/7 op dezelfde plek laten staan.
"Een desktop sleep je niet het hele huis door, een laptop wel" is dus géén argument.

In ieder geval, obme_ief: een Celeron D valt best mee, welke specificaties heeft die laptop precies?
Gaat je vriendin in de toekomst nog wat anders met die laptop doen?
Gezien de prijs, en het feit dat de laptop een Celeron D heeft, denk ik dat de videokaart shared mem heeft. Games zullen dus een no-go zijn, maar dit hier was je zelf al achter gekomen.

offtopic:
RS_003: 17" en 15,4" widescreens schoppen kont, óók voor mobiel gebruik.
Maar vooruit, ik ben een tweaker. B)

Overigens, wat een ranzige standaard skin heb je op je forum, nofi.
Ga eens snel MyReact draaien. :+

[ Voor 25% gewijzigd door r0b op 27-03-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
r0b schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:46:
hezik heeft het over personen die een laptop hebben gekocht en deze 24/7 op dezelfde plek laten staan.
"Een desktop sleep je niet het hele huis door, een laptop wel" is dus géén argument.

In ieder geval, obme_ief: een Celeron D valt best mee, welke specificaties heeft die laptop precies?
Gaat je vriendin in de toekomst nog wat anders met die laptop doen?
Gezien de prijs, en het feit dat de laptop een Celeron D heeft, denk ik dat de videokaart shared mem heeft. Games zullen dus een no-go zijn, maar dit hier was je zelf al achter gekomen.

offtopic:
RS_003: 17" en 15,4" widescreens schoppen kont, óók voor mobiel gebruik. :P
Owja ? :P
Ik had pas een 17" Acer 1704 ter reparatie. Daar zit gewoon DDR geheugen in, en een normale 120GB ATA disk :+ en hij woog echt veel (5+ kilo) dus dat valt voor mij niet meer onder de noemer Mobiel.

Tevens is een normale ATA disk veel minder schokbestendig, dus ik zou hem igg niet iedere dag mobiel willen gebruiken, maar dat is een persoonlijke voorkeur :)

Ik heb hier nog pics van, als je wilt kan ik ze je mailen / ff een linkje geven naar m'n webspace :)

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 27-03-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Hezik, wat maakt het uit wat hun argumenten zijn, dat is de vraag hier helemaal niet.
Een laptop is op een hoop scholen gewoon verplicht tegenwordig, het is gewoon handig als je op 2 plekken (of meer) moet kunnen werken.

Aan de TS, kan je misschien alle specs posten?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

RS_003 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:48:
[...]

Owja ? :P
Ik had pas een 17" Acer 1704 ter reparatie. Daar zit gewoon DDR geheugen in, en een normale 120GB ATA disk :+ en hij woog echt veel (5+ kilo) dus dat valt voor mij niet meer onder de noemer Mobiel.

Tevens is een normale ATA disk veel minder schokbestendig, dus ik zou hem igg niet iedere dag mobiel willen gebruiken, maar dat is een persoonlijke voorkeur :)

Ik heb hier nog pics van, als je wilt kan ik ze je mailen / ff een linkje geven naar m'n webspace :)
offtopic:
Mjah, dat is behoorlijk niet mobiel, maar er zijn toch aardig wat 17" / 15,4" laptops die wel degelijk mobiel zijn.
Bijvoorbeeld mijn eigen Acer TravelMate 4001WLMi (15,4").
Werkt heerlijk, en ach .. de 4001WLMi heeft dezelfde afmetingen als de 4001LMi (15"), dus daar hoef je het ook niet voor te laten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 17:36

ralpje

Deugpopje

r0b schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:46:
Of je bekijkt het anders, en realiseert je dat een laptop die je door het hele huis gebruikt strikt genomen dus géén desktopvervanger is, ook al heeft hij dezelfde specs.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

ralpje schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:55:
[...]

Of je bekijkt het anders, en realiseert je dat een laptop die je door het hele huis gebruikt strikt genomen dus géén desktopvervanger is, ook al heeft hij dezelfde specs.
Um, desktopvervanger ... desktop vervangen.
Ik koop een laptop met goede specificaties.
Ik verkoop mijn desktop.
Ik vervang de desktop met mijn laptop omdat alles wat ik op de desktop kan doen, ook op deze laptop kan doen.
Tá-dá, ik heb een desktop-vervanger!

Of ik deze nou mee neem naar verweggistan of laat staan in Groningen maakt daarbij weinig uit, imo.

offtopic:
Het wordt tijd dat VanDale 'desktopvervanger' in het woordenboek opneemt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
heren heren...

het is gewoon een (lees: haar) desktop vervanger....met mobiele voordelen :)

dat gekniezel of het dan te ja dan te nee een ECHTE desktop vervanger mag heeten...dat boeit helemaal niet :)

verdere specs, dit is het duidelijkste wat iki kan vinden, idd shared video mem en daar zou voor het mooie 256 mb bij moeten tzt:

http://www.asus.com/prog/...=A4000L%20Series&langs=01

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RS_003 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:55:
[...]

Mja, ik zeg ook niet dat hij extreem traag is, maar mijn voorkeur gaat zeker wel uit naar een dothan of banias.

Ik heb al zoveel laptops in mijn handen gehad, en toch ga ik altijd voor de pentium-m modellen.
Maar zoals je zelf idd zegt is het heel goed mogelijk dat die celeron D snel genoeg voor hem is.
Ik zou er echter niet mee gezien willen worden :) (Maar ik gebruik mijn laptops dan ook wel extreem)
ok, voorkeur naar een dothan of banias heb ik zelf ook als ik weer een x86 notebook zou kopen, maar dat is omdat ik hem dan ook zeer veel mobiel gebruikt.
Ben daarom ook blij met mijn huidige ding dat 5 uur op een accu doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obme_ief schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:07:
verdere specs, dit is het duidelijkste wat iki kan vinden, idd shared video mem en daar zou voor het mooie 256 mb bij moeten tzt:

http://www.asus.com/prog/...=A4000L%20Series&langs=01
Het gaat meer om de specs van de alternatieven die je had kunnen krijgen voor dezelfde prijs. Volgens eigen zeggen was het zo dat je de nieuwere 1,5Ghz versie ook had kunnen krijgen, maar dan waarsch. met andere specs.

Het verschil tussen de huidige machine en de 1,5Ghz machines is dan van belang. Zoals ik al eerder zij, de prestaties hangen van meer af dan alleen de CPU. Een 500Mhz kan sneller zijn dan een 2Ghz Athlon XP, als bv. de 500Mhz een nieuwe ATA133 schijf met 8Mb cache heeft en 512Mb geheugen tegenover een oude PIO-4 ATA schijf en 128Mb geheugen voor de 2Ghz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ja, dat is zo, maar die heb ik even niet bij de hand dus hoop op kennis uw aller zijde :)

maar...ben mede door dit topic eik al een stuk geruster en...

heb vanmiddag een uurtje of 4 met het apparaat zitten pielen en dat gaat hartstikke fijn dus zoals door sommigen terecht opgemerkt, als ie voldoet aan haar eisen (en dat doet ie) dan is het best zo.

evengoed hartstikke bedankt voor de reacties allen en laat je door mij niet tegenhouden het desktop vervanger danwel celeron D of pentium M verhaal voort te zetten 8)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:36:
[...]

Ja heerlijk. Even wat printen.. eh kut geen printer. 2 uur een brief typen in word op de bank, shit last van m'n polsen. Even een beetje internetten voor de buis, kut waar laat ik die muis? Oh nee, gelukkig ik heb hier 5 vierkante cm om m'n muis mee te bedienen, die dan met een geweldige snelheid van 1cm/minuut over het scherm beweegt. Shit, laat ik 'm vallen, scherm kapot, nou ja, lever ik 'm een maandje in. Kut nu is de accu na 1,5 jaar kapot, hij doet het nog maar de helft van de tijd. Shit ik kan er geen uitbreidingen in kopen, nou ja, de 3e USB hub dan maar kopen. Shit wat is die randapparatuur toch traag als je 20 devices op je USB bus gooit. Even een extra HD kopen, wat zegt u? 300 euro? Maar gelukkig, ik kan wel die ene week dat de zon schijnt in NL, in de tuin zitten. Moet ik wel kaarsrecht zitten, en uit de zon (anders is het scherm niet te lezen), maar het kan!
Non argumenten en hypothetische situaties, daar koop je geen brood voor. Laten vallen? Sufferd! Als je de laptop op een vaste werkplek neerzet, heb je daar een normaal USB toetsenbord voor klaar staan. Printen doe je via de server. Je zit toch op een netwerk? USB2.0 heeft een breedte van 480 Mbit/s. Dat jij je niet kan voorstellen dat een laptop handig is, ook als desktop replacement, maakt nog niet dat het niet zo is. Ja, het kost wat meer, maar daar heb je flexibiliteit voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:22:
Non argumenten en hypothetische situaties, daar koop je geen brood voor.
Klopt. Verbazingwekkend dan ook dat je nog geen enkel argument gebracht hebt.
Laten vallen? Sufferd!
Lekker makkelijk. Feit is gewoon dat dat met een laptop bij normaal gebruik gewoon kan gebeuren, en met een desktop niet. Sterker nog: de meeste laptopgebruikers zullen je vertellen dat 't ding wel eens is gevallen.
Als je de laptop op een vaste werkplek neerzet, heb je daar een normaal USB toetsenbord voor klaar staan.
Waarmee je dus gewoon een desktop gemaakt hebt. Waarom koop je dan nog een laptop? Omdat het zo handig is om een niet gebruikt toetsenbord aan je scherm vast te hebben zitten?
Printen doe je via de server.
Oh, dus je moet nog een server hebben ook. Weg voordeel van stroomverbruik.

Nofi hoor, maar je opmerking 'non-argumenten' en 'hypothetische situaties' onderbouw je zelf door mijn argumenten te bekrachtigen, en hypothetische situaties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Okee, zo kan 't wel weer. Topics bieden ruimte voor interessante discussies, maar dan moet 't allemaal nog wel vriendelijk blijven. Ik krijg zo'n idee dat een paar mensen hier beter niet met elkaar moeten trouwen.

De topictitel van die topic is ook niet al te super; de titel hoort eigenlijk je hele probleem te omschrijven. Dit topic heeft wel z'n beste tijd gehad dus. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.