wireless + reboot = geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
gister een nieuwe laptop voor me vriendin gehaald en gelijk proberen natuurlijk, wireless netwerkje was in een poep en een scheet in de lucht totdat...

er gereboot word.

het probleem is niet heel groot, even naar beschikbare draadloze netwerken, wederom verbinding maken en klaar, maar toch...

bij mijn comp heb ik dit niet met de zelfde instellingen en ook draadloos dus.
met de vorige comp van me vriendin ook geen probleem, die zat echter aan een utp kabel.

na de reboot geeft ie gewoon aan dat er verbinding is met het ap, doe ik ip verversen krijg ik een error, kan ook nix pingen.

nu heb ik in de search verschillende topics gezien met dit/soortgelijk probleem maar een oplossing stond er helaas niet bij.

enige vreemde wat ik zou kunnen bedenken is dat mijn comp het ip XXX.XX.XX.101 heeft,
de oude comp XXX.XX.XX.102 had en deze nu eindigt op 103 (zal de langere leasetijd wel zijn die ik opgegeven heb maar dat kan toch geen probleem geven?)

nog even kort, het werkt dus prima behalve dat ik na een reboot handmatig (opnieuw) verbinding moet maken.

iemand een idee plz?

tijd voor verandering.

Verwijderd

Wordt de Wireless Zero Configuration service wel automatisch gestart bij het opstarten?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PRofile wel daadwerkelijk opgeslagen ?
Welke type WiFi NIC ? OS en evt. SP level ? Wat gebruik je voor WiFi config ? Je OS of de bijgeleverde tool

Tijd voor een nieuwe sig..

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ja, dat was idd iets waar ik ook aan dacht maar kon het zo snel niet vinden,
nu inmiddels wel en staat netje als opgestart aangegeven.

edit > ik huppel even naar beneden om gevraagde info op te zoeken :)

ps: ben inmiddels iemand tegen gekomen op het forum die ook asus had en ook handmatig moest opstarten, ook geen oplossing overgins...

[ Voor 44% gewijzigd door obme_ief op 27-03-2005 16:29 ]

tijd voor verandering.

Verwijderd

obme_ief schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:27:
ja, dat was idd iets waar ik ook aan dacht maar kon het zo snel niet vinden,
nu inmiddels wel en staat netje als opgestart aangegeven.

edit > ik huppel even naar beneden om gevraagde info op te zoeken :)

ps: ben inmiddels iemand tegen gekomen op het forum die ook asus had en ook handmatig moest opstarten, ook geen oplossing overgins...
Ik heb er hier drie, met de goede drivers en de WZCS nergens last van :P

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
min of meer met dank aan koffie.

in weze draaiden er 2 tooltjes denk ik, zowel die van windows als het megeleverde tooltje van asus.

na even te hebben geklooid met de instellingen in het asus tooltje deze maar geheel verwijderd en ziet...internet werkt meteen :)

vaag want boven draaid het wel met 2 tooltjes alleen van een andere fabrikant, ook vaag dat asus de boel zo afleverd.

ging overgins om winxp sp 1 op een asus a4 laptop met Silicon Integrated Systems Corp (???) usb wireless adapter.

desalnietemin, heel erg bedankt :)

tijd voor verandering.

Pagina: 1