Toon posts:

Asus A8V Deluxe + wireless 54mbps probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling:

1 pc en 1 laptop (ad-hoc) , ik stel alles in Windows XP zonder die utility troep wat wordt meegeleverd.

Ik heb een Asus A8V Deluxe wireless edition. Daarbij zit meegelevert een PCI kaartje: Wifi-G
54 Mbps PCI AP/WLAN Adapter (WL-130G)

Acer Travelmate met een PCMCIA wireless adapter: Linksys Wireless-G Notebook Adapter

2.4Ghz (54mbps) modelnummer: WPC54G

Ik heb bij de specs gekeken, beide kaarten zeggen 802.11G en 802.11B compatible te zijn.

Probleem. Die PCI wireless kaart van Asus geeft telkens 11mbit aan. Ik heb bij de eigenschappen van de adapter gekeken en nergens kan ik iets instellen wat aangeeft dat ik 802.11b of g wil draaien.

Bij de PCMCIA kaart van de laptop geeft de kaart soms 54mbps aan. Bij die eigenschappen van die kaart kan ik wel aangeven of ik mixed mode, 802.11b of full 54mb only wil draaien. Die van Asus blijft steeds 11mbps zoiezo aangeven. De connectie is overigens perfect meer dan 20 meter en tussen 5 muren kan ik gewoon blijven internetten)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Even een hele grote kick. Dit probleem is bekend en zit blijkbaar opgesloten in de 802.11 standaarden:
http://labs.pcw.co.uk/2005/03/adhoc_wireless_.html

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing, maar vooralsnog zonder resultaat. Als hier iemand een tip heeft? In mijn geval gaat het om een Netgear WG111T en een Intel Pro Wireless 2200 BG, beiden op WXP sp2 en via wireless zero configuration.