Toon posts:

[Versterker] een van de uitgangen kapot of??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier twee verschillende versterkers (voor in huis) liggen, een sony en een phillips.
Deze hebben alle twee hetzelfde euvel, een kanaal doet t soms niet, als je m dan even flink opendraait lijkt t of hij "los" komt en doet tie t gewoon weer.

Na verloop van tijd houd dat kanaal er gewoon weer mee op, je kan m dan weer op dezelfde manier aan de gang krijgen...

t zit echt op 1 kanaal, speakers al eens omgewisseld en t blijft op dat kanaal.

eigenlijk moet ik m even mee nemen naar de zaak en doormeten met de scoop t zou alleen fijn zijn als een van jullie zoiets al eens had gehad (en opgelost) of mij even in een kant waar te zoeken kunnen stoppen...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit heeft me net iets te weinig met computers en net iets te veel met audio te maken. Moved naar AV.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
oeps :)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Heb iets dergelijks ook in het verleden een sgehad. Bleek een potmetertje te zijn die niet helemaal meer lekker was. Op zich geen schokkende gebeurtenis. Zou alleen stom toeval zijn als jij dat bij 2 versterkers hebt. Zijn het al wat oudere apparaten ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Hoor je gekraak als je aan de potmeters draait? Als dat zo is moet je je versterker openmaken en even schoonmaken en een beetje contact spray erop spuiten

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:08

StarWing

Huh ?!?

Kan ook een "koude las" zijn onderaan de potmeter. Verwarm de onderkanten van je potmeter eens (hell.. Ge kunt ze direct vervangen) om te kijken of dat het probleem is.

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
t zijn al wat oudere versterkers, er is alleen geen gekraak te horen als je aan de potmeters draait, dat was namelijk al een van mijn eerste idtjes...

maar t kan geen kwaad om de potmeters eens te contact sprayen, door te solderen , vervangen....
ik dacht zel dat er misschien wat mis zou kunnen zitten in een van de versterker trappen...

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Ik denk niet dat het aan een van je trappen ligt, khad pasgeleden een zelfgemaakte versterker opgeblazen omdat ik hem te lang liet draaien zonder koellichaam :'( :'( en die deet het helemaal niet meer, ik denk dat het waarschijnlijk de potmeters zijn

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Pagina: 1