Toon posts:

verschil sim only - "normaal" abo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen een "normaal" abonnement en een sim only. Ik meende dat het de kosten waren die het verschil maakte en dat je bij sim only een simkaartje toegestuurd kreeg. Maar dat is bij een "normaal" abonnement toch ook! Ik heb nu een losse gsm en wilde er graag een los abonnement bij nemen. Maar moet ik nu een sim-only nemen of is het ook mogelijk om een "normaal" abonnement af te sluiten. Want de kosten bij T-mobile van een "normaal" abonnement zijn veel lager dan die van een sim only, terwijl de tarieven hetzelfde zijn.
"Normaal": http://www.belzaak.nl/cas...erk=&termijn=12&abotype=1
http://www.telecomvergeli...12&provider_id=4&abo_id=4

SIm-Only: http://www.belzaak.nl/cas...erk=&termijn=12&abotype=1 => klik rechtsboven "T-Mobile SIM only (12 mnd)"
http://www.telecomvergeli...&provider_id=4&abo_id=188

zie relax 150

bvd
Jelle

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 14:21 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je kunt ook een normale nemen, is vaak een stuk goedkoper. Je krijgt dan de subsidie die normaal gebruikt wordt om een tel te financieren zelf uitgekeerd. Ik zag dat je al op telecomvergelijker zat, daar staat het volgens mij in de faq's ook allemaal uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is dan de reden om een sim only te nemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:21:
maar wat is dan de reden om een sim only te nemen?
Als je nog een goed toestel hebt en alleen goedkoop wil bellen.

Vodafone 1 jaar Sim Only is 40% korting op normale abo kosten
Vodafone 2 jaar Sim Only is 50% korting op normale abo kosten

nou, das dus wel heel voordelig als je bijvoorbeeld op andere manieren aan een telefoon kan komen of nog een goede hebt

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Kan zijn dat ik gek ben, sluit niks uit, maar volgens mij is een sim only toch echt de goedkoopste vorm hoor. HEb zelf al een flinke tijd een sim only 400 abo van T mobile. Abo bestaat nu niet meer, maar goed.

Overigens, wat wel een nadeel is van T-Mobile, ze trekken niet alles uit je bundel. Heb regelmatig belminuten over. Maar de sms berichten die ik dan verstuurd heb berekenen ze extra ipv ze van de bundel af te halen. Ook blijven de belminuten maar 2 maanden geldig. Toch vreemd voor iets waar je al voor hebt betaald....

Stel je voor; je tankt bij shell en die zeggen, uw benzine is maar 2 dagen geldig, na die tijd komen we de tank weer leeghalen als er nog wat inzit.... :? :? 8)7

tussen haakjes, zou zoiets juridisch zijn aan te vechten? :7

[ Voor 5% gewijzigd door Gompy58 op 27-03-2005 14:37 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Sim only is meestal 50% korting op je maandelijkse rekening. Zo ben je dus iedere maand relatief goedkoop uit. Je kan ook een gewoon abonnement met cashback afsluiten. Dan betaal je het gewone bedrag per maand en krijg je na een tijdje een x bedrag terug gestort op je rekening. Van dat geld wordt normaal je toestel betaald maar omdat je die niet neemt krijg je dat contant. Voordeel is dat die korting vaak groter is dan 50% per maand en dat je in één keer een flink bedrag terug krijgt. Dat laatste kan ook meteen een nadeel zijn, je betaald immers meer per maand en moet dat zelf verrekenen met die cashback, als je dat bedrag in één keer opmaakt blijf je wel hogere rekeningen ontvangen dan met een sim only.

Ook mogen dealers van Vodafone en Orange officieel geen cashbacks meer aanbieden, ze hebben liever dat je een sim only neemt omdat die cashback abonnementen nauwelijks iets opleveren voor ze.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:38:

Ook mogen dealers van Vodafone en Orange officieel geen cashbacks meer aanbieden, ze hebben liever dat je een sim only neemt omdat die cashback abonnementen nauwelijks iets opleveren voor ze.
Totdat ze weer klanten nodig hebben...dan mag het opeens weer wel. Vaak zie je dat dat gebeurd vlak voor het einde van hun boekjaar.

Maar iig is een cashback beter als je de discipline kan opbrengen om het geld niet in een keer op te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok... dank je wel... maar in beide gevallen krijg je dus gewoon een simkaart toegestuurd met een nieuw nummer? En buiten het financiele plaatje met cashback zijn er geen verschillen tussen de abbo's?
Dan neem ik denk ik een "normaal" abonnement met cashback!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:53:
Oh ok... dank je wel... maar in beide gevallen krijg je dus gewoon een simkaart toegestuurd met een nieuw nummer? En buiten het financiele plaatje met cashback zijn er geen verschillen tussen de abbo's?
Dan neem ik denk ik een "normaal" abonnement met cashback!
Het enige verschil is dat bij Sim Only je factuur lager is omdat de provider de korting eraf haalt. En idd bij beide abonnementen krijg je gewoon een simkaart met een nieuw nummer.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een sim only abonnement van T-Mobile.

Ik heb eerst een prepaid toestel gekocht, de prepaid chip opgegeten en er een Sim only chip in het toestel geplaatst.

De kosten van het prepaid toestel heb ik er al snel uit, omdat ik maar 50% van de abo kosten betaal. Hierdoor heb ik al binnen een jaar voordeel boven een gewoon abonnement.

Verwijderd

Topicstarter
maar is het nu voordeliger voor mij (als ik dus al een telefoon heb) om een sim-only te nemen of een gewoon abonnement met cashback?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Cubix schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:59:

Ik heb eerst een prepaid toestel gekocht, de prepaid chip opgegeten en er een Sim only chip in het toestel geplaatst.

De kosten van het prepaid toestel heb ik er al snel uit, omdat ik maar 50% van de abo kosten betaal. Hierdoor heb ik al binnen een jaar voordeel boven een gewoon abonnement.
idd, simonly rulez ;)

Heb ik ook. 't verschil tussen sim-only en een abbo met telefoon, vermenigvuldigd met de looptijd van het contract is meestal weer gelijk aan de prijs van een los toestel...

En ik ben nog ouderwets, ik hoef geen fancy stroomzuipende telefoon met realtones, camera, kleuren, enzvoorts.. Dus mn 6310i is perfect, lange standbye tijd, wel bluetooth, en ik bespaar ook nog een paar 100 eur op jaarbasis ;)

Abbonement met cash-back kan ook, alleen moet je dan na een jaar wel opzeggen want je betaalt dan gewoon het (hoge) bedrag door per maand, of tijdig migreren naar sim-only ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 27-03-2005 18:15 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Cubix schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:59:

lees ff.

Als je een 12 maanden contract met toestel afsluit dan betaal je voor het toestel.
vb: T_relax 300 12 maanden + D500 gratis en 1 maand gratis (website T-mobile)
pricewatch: Samsung D500
D500 kost 400 euro.

Abonnementsgeld kost 11x € 35,50 = 390,- euro.

Kortom je betaalt je D500 gewoon en je krijgt een jaar lang gratis bellen, die D500 kan je na een jaar weer verkopen voor zeker 150 euro. (je hebt dus 190 euro betaald voor een jaar lang 300 minuten bellen en voor het gebruiken van een D500).

Bij een 300 so abonnement betaal je gewoon voor het bellen 12 x 17.75,- = 213 euro voor het bellen en je krijgt er geen telefoon bij
Een prepaid pakket (knake foon) kost zeker 50 euro.
Na een jaar is die telefioon niets meer waard.
Kortom je betaald 213 euro plus 50 euro is ruim 260 euro in een jaar

Wat wil je liever:

12 maanden 300 minuten bellen met een goedkope telefoon voor 260 euro
Of 12 maanden 300 minuten bellen met een mooie d500 voor 240 euro (en het komende jaar weer hetzelfde truukje doen).

Bovendien zijn er erg aantrekkelijke cash back aanbiedingen:
zo vond ik een Trelax 400 abonnement voor 7 euro per maand terwijl een 400 SO gewoon 22,50 kost :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:12:
maar is het nu voordeliger voor mij (als ik dus al een telefoon heb) om een sim-only te nemen of een gewoon abonnement met cashback?
Zoals ik al eerder zei: "Maar iig is een cashback beter als je de discipline kan opbrengen om het geld niet in een keer op te maken."

Je komt gewoon beter uit net als het voorbeeld hierboven. Een Relax 400 voor 7,- (na cashback) ipv 22,50 bij Sim Only

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 16:55

Geckoo

Good news, everyone!

en ik persoonlijk vind een cash back beter werken dan sim only,
ik heb liever in eens een bak geld waar ik iets leuks van kan kopen (nieuwe tv ofzo) en dan elke maand het volle abo geld betalen (daar houd ik dan gewoon rekening mee. maakt mij niets uit of het 22,5 is of 45) dan dat ik elke maand 22,50 betaal, want sparen kan ik toch niet gaat toch weer op aan juist kleine dingen as in dvd´s (en bier).

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
Ook ik zit inmiddels te rekenen wat de diverse opties me nu opleveren. Wat me opviel bij veel SO abonnementen was dat er expliciet werd verwezen naar de noodzaak om een mobiel met single- of dualband in bezit te hebben. Is dat zo omdat ze met een triband niet zouden werken; of omdat men er vanuit gaat dat niemand in NL een triband nodig heeft, en het daarom dus niet nodig is de aanwezigheid van triband te vermelden?

Ik zou er toch vanuit gaan dat een triband sowieso geschikt is voor alles wat op een single- of dualband kan. En dat ik dus mooi op zoek kan gaan naar een P910i op eBay :)

Assistant Professor New Media & Digital Culture

Verwijderd

Superfly schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:42:
Ook ik zit inmiddels te rekenen wat de diverse opties me nu opleveren. Wat me opviel bij veel SO abonnementen was dat er expliciet werd verwezen naar de noodzaak om een mobiel met single- of dualband in bezit te hebben. Is dat zo omdat ze met een triband niet zouden werken; of omdat men er vanuit gaat dat niemand in NL een triband nodig heeft, en het daarom dus niet nodig is de aanwezigheid van triband te vermelden?

Ik zou er toch vanuit gaan dat een triband sowieso geschikt is voor alles wat op een single- of dualband kan. En dat ik dus mooi op zoek kan gaan naar een P910i op eBay :)
Single en Dualband zijn in nederland standaard toestels.. Ze bedoelen in ieder geval dat je een 900 of 1800 netwerk toestel moet hebben, en geen 800 of 1900 toestel. Triband is luxe, single/dual noodzaak.
Pagina: 1