[510] Geen website (van de modem)

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:52
Ik ben nu bezig bij me opa en oma, waar ze al een tijdje adsl hebben. Alleen sinds kort zijn ze overgegaan op de 510 modem ipv usb modem.

Nu zou er op http://10.0.0.138/ een website te zien moeten zijn van de modem, maar ik kan er niets vinden. Telnet op bovenstaande adres kan ik gewoon inloggen :)

In het support bestand van de modem staat hier over niets en google laadt ook niets zien, ook op GoT kan ik niets vinden het gaat alleen maar over het forwarden van een website :)

Is er misschien iemand die hier over wat weet? Thanks (ook namens me opa en oma ;) )

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Heb je wel gewoon Internet verbinding? Dan staat je modem waarschijnlijk in 'bridging' modus, m.a.w. het doet zich transparant voor en zorgt dat jij met de pc direct een extern IP krijgt.

• Ankh
ik kan gewoon internetten (zit er nu ook gewoon achter, duh zegt me vriendin O+ )
ik heb het ip 10.0.0.150

als ik de config draai van de modem (versie 4.2.7) selecteer ik gewoon basic (expert heb ik niet nodig)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Ankh
er is niemand die hier wat vanaf weet?

me opa en oma maken gebruik van hetnet op hun website kan ik dan ook niets vinden (dacht eerst iets met de proxy ofzo, maar dat maakt ook weinig verschil)

Dus iemand?

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Korakal schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:12:
Heb je wel gewoon Internet verbinding? Dan staat je modem waarschijnlijk in 'bridging' modus, m.a.w. het doet zich transparant voor en zorgt dat jij met de pc direct een extern IP krijgt.
Volgens mij klopt hetgeen wat Korakal hier al heeft gezegd. Waarschijnlijk draait je modem nu in een 'bridge' mode ...

Wat je moet doen is een configuratie.ini file zien te vinden die geschikt is voor jou ISP die je ST510 in een 'routed' mode kan zetten.

Welk provider en aansluiting heb je overigens?

[ Voor 5% gewijzigd door LoEnaTiQ op 29-03-2005 15:59 ]

| My SpiderWeb |

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

LoEnaTiQ schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:58:
[...]

Volgens mij klopt hetgeen wat Korakal hier al heeft gezegd. Waarschijnlijk draait je modem nu in een 'bridge' mode ...
Nou dat doet-ie echt niet hoor. Anders had je geen 10.0.0.150 als ip met werkend internet gehad...
er is niemand die hier wat vanaf weet?
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier heel veel vanaf weten. Ik schaar mezelf voor het gemak ook onder die groep (twee jaar lang 2e lijn support ervaring met die krengen ;)).

Maar zolang twee apparaten niet met elkaar kunnen communiceren kan het aan beide apparaten liggen.

In volgorde van waarschijnlijkheid wordt dit veroorzaakt door:
  • Gare webbrowser (download firefox eens en kijk wat het doet)
  • Gare TCP/IP op de PC (draai winsockfix: [google=winsockfix])
  • Gare modem (reset je modem eens, zie P46 van alcatel handleiding, test op andere pc om dit uit te sluiten)
  • Gare netwerkkaart / kabel (Probeer de meegeleverde korte kabel, zet netwerk op 10mbit/half duplex)

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 29-03-2005 16:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ankh
JvS schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:04:
[...]
Nou dat doet-ie echt niet hoor. Anders had je geen 10.0.0.150 als ip met werkend internet gehad...

[...]
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hier heel veel vanaf weten. Ik schaar mezelf voor het gemak ook onder die groep (twee jaar lang 2e lijn support ervaring met die krengen ;)).

Maar zolang twee apparaten niet met elkaar kunnen communiceren kan het aan beide apparaten liggen.

In volgorde van waarschijnlijkheid wordt dit veroorzaakt door:
  • Gare webbrowser (download firefox eens en kijk wat het doet)
  • Gare TCP/IP op de PC (draai winsockfix: [google=winsockfix])
  • Gare modem (reset je modem eens, zie P46 van alcatel handleiding, test op andere pc om dit uit te sluiten)
  • Gare netwerkkaart / kabel (Probeer de meegeleverde korte kabel, zet netwerk op 10mbit/half duplex)
webbrowser -> explorer; avant; firefox alle 3 geprobeerd
Gare modem -> nope, we hebben alles al geprobeerd
TCP/IP -> zie hier onder
Kabels -> zie hier onder

We zijn al bezig met een nieuwe config, want de computer loopt ook bijna 2 keer per dag vast omdat hij gewoon weg te warm wordt (een AMD thunderbird 1400 @ 60 tot 70 graden..) maar ik blijf het apart vinden dat we hem niet kunnen bereiken. omdat telnetten wel goed gaat

oh jah de provider is hetnet.. (die leuke proxy)

Pagina: 1