Toon posts:

Onmogelijke netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij een kennis bezig geweest zijn netwerk te repareren alleen nu kom ik er echt niet meer uit,

Hij heeft een win xp pc deze heeft altijd goed gewerkt en was verbonden met zijn sitecom router echter sinds enige tijd is er geen beweging meer in te krijgen.

Zodra je de pc aanzet geeft hij aan dat er netwerkverbinding is hij pakt echter gelijk de beruchte 169.254 adressen als ip ook de gateway en dns laat hij leeg. naar mijn idee gaat hij hierin veel te snel want zodra je de verbinding hersteld krijg je binnen nog geen seconde de melding dat het netwerk niet hersteld kan worden.

Ik heb al geprobeerd de kabel te vervangen, er zit er nu een aan die 100% zeker weten werkt
gister een nieuwe netwerk kaart er in gestopt op een ander PCI slot, nog steeds geen effect
en ook heb ik alle tcp instellingen al gereset.
als ik handmatig een ip adres instel in de 192.168 range kan ik wel pingen maar verder ook niets ook kan ik dan niet de dns gebruiken ookal heb ik die ingesteld.

er hangen verder nog 2 pc´s in het netwerk aan de router die wel perfect internet hebben en in dezelfde werkgroep zitten

heeft iemand enig idee wat hier nog aan te doen valt.

Verwijderd

je moet er voor zorgen dat die pc als ip 10.0.0.150 o.i.d. krijgt. Dat is waarschijnlijk ook het ip van de andere pc's. Als ie dat niet meteen pakt kun je even in de router kijken of die pc al een ip toegewezen heeft gekregen. Het kan ook zijn dat die pc al in de router staat, maar dat je die er juist uitmoet gooien. Ik heb ook ooit zon probleem gehad, maar het was opgelost toen ik de verwijzing naar die pc in de route-tabel verwijderd had. succes!

Verwijderd

Topicstarter
maar hij moet in princiepe nu toch een nieuw mac adres hebben zowieso door die nieuwe netwerkkaart zodat hij een nieuwe route aan moet maken?

de ip space van de router is 192.168.123.* en de overige pc's staan in de lijst met verbonden systemen (met een 192.168.123.* adres) behalve dus de probleem pc.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik handmatig ipadressen in moet gaan voeren als ik de router juist als dhcp laat draaien.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

troubleshoot ideen:

-firewall (ook obscure in anti virus software) uitschakelen.
-Hardware uitsluiten door te kijken of het in knoppix goed gaat.
-post hier eens de ipconfig /all van een goede en de verkeerde pc die je statisch hebt ingesteld.
-spyware/virus scan?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Het 169.254.x.x ipadres geeft i.i.g. aan dat er een fysieke verbinding gededecteerd is maar er geen dhcp lease kan plaatsvinden. Dus kabel en kaart zullen op zich wel in orde zijn. Indien je de kabel plaatst in 1 van de andere poorten van de router waar 1 van de andere pc's op zit aangesloten?

Normaal is het zeker niet dat je gelijk het 169 adres krijgt.

Heb je het netwerk overigens helemaal statisch of dynamisch ingesteld?

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk is helemaal dynamisch

en zover ik weet of kan vinden zit er geen firewall op
(of zit die stiekem ingebouwd in norton antivirus 2005) want dat zit wel op die pc
ik kan op het moment geen overzicht geven van de ipconfig informatie omdat ik niet ter plaatse ben
maar dit zijn bijna zeker de gegevens :

foute pc:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
realtek ~~~~
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : ~~~~
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 169.254.4.2**
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DNS-servers . . . . . . . . . . . :

goede pc:

Ethernet- netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek ~~
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : ~~~~~
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.123.197
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.123.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254 { edit typfout }
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.66 (planet)
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 25 maart 2005 19:31:34
Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 1 april 2005 19:31:34

het proberen van een andere poort op de router is al gebeurd op de omgekeerde manier dus een andere pc op die poort aansluiten die werkte wel via die poort

Het feit wat mij gewoon op blijft vallen aan het systeem is dat hij zo snel de foutmelding weergeeft bij het herstellen van het netwerk dit klopt volgens mij echt niet, en omdat ik de hardware nu bijna volledig uitgesloten heb moet het haast wel in de software zitten maar waar?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 15:58 . Reden: typfout! ]

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:21:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.123.197
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.123.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34 (planet)
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.66 (planet)
Ik denk dat je maar even een echte output moet posten, want dit kan niet goed zijn. Je dhcp-server zal altijd in het bereik zitten van je eigen IP-adres. Voor je een IP en gateway hebt kun je computers buiten je eigen bereik namelijk helemaal niet bereiken.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

(of zit die stiekem ingebouwd in norton antivirus 2005)

foute pc:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 169.254.4.2**
Ja, de firewall in norton av heet anti-worm protection 8)

ik bedoelde eigenlijk de poging om het statisch (192.*) adres ins te stellen. Maar zoals hierboven , je Goede pc ziet er ook vreemd uit wat betreft dhcp. wat voor merk router is het eigenlijk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Probeer ook eens om de netwerkkaart op 10 Mbit te zetten

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft dat adres van die dhcp had ik niet goed en heb ik verbeterd in mn post naar 192.168.123.254 maar de router is van het merk sitecom, bij het statisch invoeren van het ip adres heb ik gewoon alles van een werkende pc overgenomen (behalve het ip adres natuurlijk die heb ik op 192.168.123.167 gezet) ik moet hierbij wel opmerken dat dit nog niet met de nieuwe netwerkkaart gebeurd is.

(het was een 10 mbit kaart)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 16:09 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het feit wat mij gewoon op blijft vallen aan het systeem is dat hij zo snel de foutmelding weergeeft bij het herstellen van het netwerk dit klopt volgens mij echt niet,
Is de foutmelding die je krijgt als je "ipconfig /renew" intypt misschien zinvoller? Maar ga eens debuggen met statische adressen. Vergeet vooral niet de spyware & virus scan (duurt effe, maar het zou zo lullig zijn als het daar aan ligt)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als aanvulling op "leuk_he", als je al spyware verwijdert hebt van tevoren dan kan het zijn dat je winsock verkloot is. Draai sowieso eens WinsockXPfix. Hiermee worden je netwerkinstellingen weer compleet gereset (let dus wel op dat je bij evt. afwijkende instellingen deze opnieuw zult moeten doen).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1