[XP] opstarttijd enorm lang sinds install NAV2005*

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:14

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Tot voor kort draaide ik mijn laptop nog zonder Norton Antivirus 2005. Alles starte toen gewoon snel op, bijzonder snel zelfs. Meestal kon ik na zo'n 30 seconden alles opstarten.

Maar sinds ik NAV 2005 draai, is het opstarten enorm vertraagd, zo'n 8-10 minuten duurt het zeker wel voordat ik bijvoorbeeld iexplorer of winamp op kan starten. Vreet NAV dan zoveel geheugen weg? In principe heb ik nog genoeg ruimte op de schijf voor het virtueel geheugen, zo'n 1,5 gb.

Verdere specs:
Dell Latitude C700
Pentium 3 850 mhz
256 mb ddr intern
Win XP professional
Norton Antivirus 2005

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 15:53
Bootvis geprobeerd?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dit is niet normal nee, kijk eens met msconfig wat er allemaal wordt opgestart en schakel onnodige dingen uit. start>uitvoeren>msconfig>opstarten.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Draai ook eens de nodige anti-spyware tools zoals hitman pro oid :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nav is gewoon traag, maar niet met een paar minuten, wel een paar seconden.
Je moet even spyware scannen. Als gevolg v/d langzaamheid van NAV heb ik het er wel afgegooit en sinds dien zit ik zonder virusscanner, ik heb toch nooit virussen.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En je wilt geen alternatief qua virus-scanner? Dat lijkt mij namelijk iets cpu vriendelijk aangezien je niet de nieuwste laptop meer hebt.

AVG free mischien?
www.grisoft.com

[ Voor 16% gewijzigd door -Skyhawk- op 27-03-2005 13:32 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben vanwege de traagheid van Norton overgestapt op McAfee en die keuze bleek tot nu toe een goede te zijn. Ik vind het alleen wel echt veel trager geworden. Weet je zeker dat de installatie daarvan het enige is wat er veranderd is, of heb je meer software geinstalleerd?

Bootvis is geen wondermiddel, maar kan wel proberen het systeem iets sneller te maken. Spy/adware kan een reden zijn. Zet je NIC eens uit en start dan op om te kijken of het misschien daar aan ligt.
Suc6

Verwijderd

Lijkt erop dat er wat spyware actief is en/of een virus(je) actief is welke langs NAV is geslopen.....

- Toch maar even de nieuwste updates van NAV en windows ophalen en installeren.
- Op www.hitmanpro.nl de nieuwste versie (Hitmanpro 2) van het anti-spyware-pakket downen, installeren en runnen.
- Naast NAV ook een online-virusscanner een keer laten scannen.

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-03 20:40
Misschien heb je in norton een optie aangezet om te scannen bij het opstarten van de pc. Norton is traag maar niet zo extreem en 8 minuten kunnen best genoeg zijn voor een scan.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

NAV is een zware "vertrager", ik zou eerder Grisoft AVG erop zetten. Deze gratis virusscanner vind zelfs virussen die niet door een up to date NAV kan gevonden worden.

Hitman pro moet je ook draaien om de spywares eraf te krijgen.

Wanneer je pc een beetje clean is, dan SP2 installeren, deze vervangt veel systeembestandjes zodat de corrupte terug goed worden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zet je OS even in de topictitel; let hier in het vervolg zelf even op

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:14

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
draaide eerst spybot, zal deze eens vervangen door hitman
daarnaast microsoft antispyware eraf gooien
en dan als laastste mogelijkheid nog nav door grisoft vervangen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

greatgonzo schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:21:
Maar sinds ik NAV 2005 draai, is het opstarten enorm vertraagd,
En als je NAV weer deinstalleert, is het weer snel?
Pagina: 1