Toon posts:

Banner van site halen en op eigen site plaatsen: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nu bezig met een eigen startpagina, maar nu wil ik graag de strip Dirkjan op mijn site hebben. Nu is er op de site van het rotterdamsdagblad elke dag de strip te vinden, maar elke dag met een andere naam. Op maandag is het: site/dirkjan/maandag.jpg, op dinsdag site/dirkjan/dinsdag.jpg etc.

Is het nu ook mogelijk dat ik die banner/strip laat zien, maar dat hij elke dag wel de goeie strip laat zien?

Dus dan bedoel ik zoiets: (ik weet het, superslecht gescript, maar punt is duidelijk denk ik :P)
if $day=friday show blabla.nl/dirkjan/vrijdag.jpg

of

show blabla/$day.jpg ?

Alvast bedankt!!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 22:35
Ja dat is mogelijk :P Hoe? check php.net bijv.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dit is mogelijk.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 06:05

Nik

Als je nu eens toestemming vraagt... Want ik denk dat het Rotterdams Dagblad betaald voor die strip, en jij steelt ook nog eens hun bandbreedte.

Als je toestemming vraagt helpen ze je misschien ook nog eens met het maken van de banner op je website (door de code te geven, weet ik veel).

Verwijderd

Topicstarter
Ach, die startpagina bekijkt niemand anders.. Alleen ik, ik 'draai' hem zelfs gewoon locaal! Dus of ik nu ga klikken om op die site te komen (waar overigens ook geen reclame oid staat) of gewoon op mn eigen startpagina heb..

Maar het is dus mogelijk met php? Zal eens zoeken :)

(en rotterdamsdagblad heeft 'gewoon' klik hier voor vrijdag, klik hier voor zaterdag etc ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:52:
(waar overigens ook geen reclame oid staat)
Toch gek dat ik meteen een Achmea en Opel reclame voor m'n kiezen kreeg.
Maar het is dus mogelijk met php? Zal eens zoeken :)
Dus je hoefde alleen maar te weten of het kan, en dan kom je er zelf verder wel uit? Het moet niet veel gekker worden! Als je dan toch al die kennis hebt, waarom vraag je het dan?

Overigens is het net zo makkelijk te doen met een stukje javascript, maar goed, aangezien je zelf toch al niet vertelt over de mogelijkheden die je hebt, is er verder weinig over te zeggen.

En ja ik word dit soort topics een klein beetje zat!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:56
Ja, het kan...... hoe? Check je mail maar ;)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 19:05
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function setSource()
{  aWeekDays = ("zondag", "maandag", "dinsdag", "woensdag", "donderdag", "vrijdag", "zaterdag");
   oDat = new Date();

oBanIm = document.getElementById("BannerImage");
   if(oBanIm) { oBanIm.src = "http://www.site.nl/dirkjan/" + aWeeDays[oDat.getDay()] + ".jpg";
}

document.body.onload = setSource;
//-->
</script>

[ Voor 25% gewijzigd door Morrar op 27-03-2005 13:11 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:56
Morrar schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:09:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function setSource()
{  aWeekDays = ("zondag", "maandag", "dinsdag", "woensdag", "donderdag", "vrijdag", "zaterdag");
   oDat = new Date();

oBanIm = document.getElementById("BannerImage");
   if(oBanIm) { oBanIm.src = "http://www.site.nl/dirkjan/" + aWeeDays[oDat.getDay()] + ".jpg";
}

document.body.onload = setSource;
//-->
</script>
Op zondag is er natuurlijk geen Dirkjan ;) Dus het eerste element uit je array moet zaterdag.jpg zijn :)

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
code:
1
2
3
4
5
6
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
    var arrDagen = new Array('zaterdag', 'maandag', 'dinsdag', 'woensdag', 'donderdag', 'vrijdag', 'zaterdag');
    document.write('[img]"http://www.rd.nl/dirkjan/'[/img]');
//-->
</SCRIPT>

edit:
ricardo87 was me voor zo te zien :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Aram op 27-03-2005 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super:) Thanks!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

crisp

Devver

Pixelated

dit is dus niet de bedoeling; vraag eerst maar eens toestemming aan het Rotterdams dagblad of je ueberhaupt wel mag dieplinken naar die strip (my guess is van niet), en verder is dit dus gewoon een scriptrequest... :/

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.