Toon posts:

ABit KV8-MAX3 Probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een S754 moederbord van ABit onder de naam KV8-MAX3.

Opzich ben ik heel tevreden over dit moederbord, er is maar een probleem waar ik me heel erg aan stoor. Namelijk het moederbord boot bijna nooit meteen, vaak draait de computer eerst een poosje zonder echt op te starten. Dit duurt de ene keer 5 minuten en de andere keer duurt het meerdere uren of zelfs dagdelen.

Start ie wel op dan blijft het moederbord vaak hangen op de initialisatie van de videokaart (Ook van Abit) maar als ie wel opstart werkt de computer voor de rest prima.

Ik weet niet of dit probleem iemand bekend voorkomt, maar hoop eigenlijk dat iemand anders mij hier met een oplossing kan voorzien.

Ik weet niet of dit probleem iemand bekend voorkomt, maar hoop eigenlijk dat iemand anders mij hier met een oplossing kan voorzien.

Verwijderd

Heb je al een nieuwe bios geprobeerd of een reset? Gebruik je S-ATA? Welke voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van S-ATA (1 HD) en heb er een 500Watt SuperFlower PSU aanhangen. Bios updates heb ik nog niet gedaan maar opzich vind dit probleem al plaats voordat de bios geinitialiseerd is (op dit moment staat hij ook alweer de hele dag aan maar niet te starten)

Ik heb de bios patches gekekeken wat betreft de opgeloste problemen maar daar staat niets bij wat op mijn probleem lijkt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik helemaal nog nergens iets heb gezien wat op mijn probleem lijkt.

Het meest vreemde is nog wel dat mijn voeding probleemloos heeft gefunctioneerd op andere moederborden alleen met dit moederbord doet ie raar.

Maar goed een bios update wil ik wel proberen maar dat kan dus alleen maar vanuit dos als ik het goed heb en ik heb geen mogelijkheid er een floppydrive in te steken (die heb ik al jaren niet meer :))

Of is het bij abit ook mogelijk een soort van LiveUpdate (MSI) te gebruiken ??

Verwijderd

Ja bij Abit heb je FlashMenu om met één klik je bios onder windows up te daten.

Ik heb zelf een KV8 en heb er nog een problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Dat flashmenu dat heb ik nog nooit voormekaar gekregen (wel geprobeerd) hij heeft altijd problemen met de versie van het programma :S en dat met de laatste versie van het programma.

Verwijderd

De laatste versie is 1.36.
Je kan ook de laatste bios van de site downloaden, uitpakken,
en dan "Update from File" kiezen in Flashmenu, dan klaagt het
programma niet over de versie.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik proberen de volgende keer dat ie normaal opstart (vandaag is dat dus nog niet geweest) Misschien morgen meer geluk laat dan nog wel weten of het nu gelukt is of niet

Ik moet er wel bij zeggen dat dit moederbord nu nog op de eerste versie van het bios loopt en dat dit probleem in het begin minder storend was als dat het nu is (in het begin starte die na een paar seconden altijd wel netjes maar momenteel kan het dus al langer als 24 uur duren :(

Verwijderd

Kijk dan eens als je niets vreemd aan je moederbord ziet: lekkende condensatoren ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat het toch echt mijn voeding is. Wel heel vreemd ik heb toch echt een kwaliteitsvoeding gekocht (tenminste dat dacht ik)

Nu kan ik wel een andere voeding in mijn kast hangen maar dan kom ik uit op een el cheapo 350 watt voeding. Helaas zijn de kabels aan zo'n voeding niet lang genoeg om alles te voorzien van stroom :(

Nou heb ik lekker geregeld. Moet ik een 500Watt PSU vervangen door een 350 watt exemplaar die fantastisch gaat zakken voor zijn taak :(

Verwijderd

Kijk dan eens naar je voltages in je bios: als die niet te veel afwijken van de marges die in de FAQ staan.
Pagina: 1