harman kardon avr 130 (volume regeling?)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.961 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74977

Topicstarter
Hallo even een vraag ik heb de avr 130 maar hoe zit dat met die volume regeling hij gaat van -80 tot +?????? niet geprobeert, maar wat is nou minimaal en wat is max:.
op o db klinkt het al vrij hard dan gaat hij door na het + gedeelte + 1 +2 etc:
mischien niet helemaal duidelijk geformuleerd maar beter weet ik het niet te vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Maximaal is 0dB

wat is het probleem ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00
Bij mij gaat de AVR-130 tot +6 dB.

Ik snap niet helemaal wat je met deze informatie wil en wat de meerwaarde is, dit had je prima zelf uit kunnen vinden.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

0 Db is geen demping in je volumeregelaar (factor 1 versterking in je voorversterker)

wellicht gaat ie daarboven potentieel oversturen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 27-03-2005 17:24 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

EsCo schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:09:
Bij mij gaat de AVR-130 tot +6 dB.

Ik snap niet helemaal wat je met deze informatie wil en wat de meerwaarde is, dit had je prima zelf uit kunnen vinden.
Heb je daar wat voor moeten veranderen? Bij mij gaat ie maar tot 0dB

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Laatst online: 13:00
Atgast schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:58:
[...]

Heb je daar wat voor moeten veranderen? Bij mij gaat ie maar tot 0dB
Neen, daar heb ik niets voor hoeven veranderen. Het verschil zou kunnen liggen in het feit dat ik beschik over de amerikaanse uitvoering.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn Harman Kardon gaat ook tot boven de 0. Iets van +6 of +20, ik weet niet uit m'n hoofd wat de max is. (Receiver staat beneden, en is uit :-P )

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mijn AVR-130 gaat tot +10 en dat heb ik net gecontroleerd :)

Overigens komt ie hier in huis nooit boven de -10 uit aangezien dan de zooi uit de keukenkastjes begint te vallen ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74977

Topicstarter
Ok bedankt allemaal ik wou idd weten wat nou het maximale was bij mij gaat hij van -80 t/m +10 maar 0 DB is dus max daarna is het waarschijnlijk oversturen?.
maar moet ik er bij zeggen als ik naar +4 ga gaat hij nog steeds duidelijk harder?.
en oversturen gebeurd pas als je de volume knop harder zet terwijl het geluid niet meer harder wordt toch?????
graag nog wat ervaringen bedankt.
p.s ik heb ook de dvd 22 er bij werkt allemaal goed.
luidsprekers van jbl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is eigenlijk vrij eenvoudig. Je receiver is voor- en eindversterker in een. Je eindversterker staat gewoon continu maximaal te versterken, dus bijvoorbeeld een factor 1000 harder. Je voorversterker houdt dat in toom door het laagvermogen signaal (op 0dB gelijk aan een lijnsignaal geloof ik) te beperken (<0dB) of zelfs te versterken (>0dB).

Vergelijk het met je speakerset bij de PC op maximaal zetten en vervolgens de volumeregeling vanuit de PC regelen. Dat gaat prima zolang je de PC niet maximaal zet :X Je kunt ook heel zachtjes spelen door je PC heel zachtjes te zetten, ondanks dat de speakerset dan maximaal staat, zo werkt je receiver dus ook. :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 74977 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 07:56:
Ok bedankt allemaal ik wou idd weten wat nou het maximale was bij mij gaat hij van -80 t/m +10 maar 0 DB is dus max daarna is het waarschijnlijk oversturen?.
maar moet ik er bij zeggen als ik naar +4 ga gaat hij nog steeds duidelijk harder?.
en oversturen gebeurd pas als je de volume knop harder zet terwijl het geluid niet meer harder wordt toch?????
graag nog wat ervaringen bedankt.
p.s ik heb ook de dvd 22 er bij werkt allemaal goed.
luidsprekers van jbl
nee oversturen kan gebeuren terwijl het geluid steeds harder gaat (maar wel slechter wordt)

stel ej versterket heeft een voedingsspanning van 10V dan hij geem hogere spaning leveren als je hem te hard zet .. en dan krijg je zoeits
Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/sinus.gif
dat platte is dus een punt waar de versterker niet harder kan. je geluid klinkt zwaar kut (wel hard)
en dat platte is een stuk gelijkspanning. gelijkspamning is funest voor je boxen want daar geven ze geen weerstand op. resultaat je spoelen kunnen verbranden.

let op, je kan dus met een hele lichte versterker hele zware boxen "opblazen".

(de groene is gewoon een goeie van 9 V btw)

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 28-03-2005 17:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55645

Hey allemaal. Ik heb ook de avr 130 en de dvd 22 + de boxset HKTS 7. Maar ik vind het geluid erg zacht... als hij op 0db staat vind ik het nog steeds niet super hard. Wel hard, maar niet dat je schrikt zo hard.

Hebben meer mensen deze ervaring? of is dit een verkeerde instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 55645 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:55:
Hey allemaal. Ik heb ook de avr 130 en de dvd 22 + de boxset HKTS 7. Maar ik vind het geluid erg zacht... als hij op 0db staat vind ik het nog steeds niet super hard. Wel hard, maar niet dat je schrikt zo hard.

Hebben meer mensen deze ervaring? of is dit een verkeerde instelling?
Dat had ik bij mijn AVR-330 na een tijdje ook, bleek dat er iets stuk was. Na reparatie/vervanging van een 1of ander bordje was het weer OK. Ik heb de AVR-330 net verkocht en daarvoor in de plaats de AVR-430 gekocht, meer vermogen en een andere sound-processor (wat ik duidelijk hoor). Ik heb daarnaast de HKTS-11 en de HKS-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:37:
[...]

Dat had ik bij mijn AVR-330 na een tijdje ook, bleek dat er iets stuk was. Na reparatie/vervanging van een 1of ander bordje was het weer OK. Ik heb de AVR-330 net verkocht en daarvoor in de plaats de AVR-430 gekocht, meer vermogen en een andere sound-processor (wat ik duidelijk hoor). Ik heb daarnaast de HKTS-11 en de HKS-4.
Neeeeeeeee toch niet weer stuk :(

Ik heb die set eergister gekocht. eerst begaf de receiver het na 3 minuut 30 seconden :S
Gisteren nieuwe set opgehaald, aangesloten leest hij alleen dvd's en geen cd's en het geluid is zacht. Nu inmiddels weer nieuwe DVD speler en nu zou het betekenen dat ik mijn receiver weer moet terug brengen |:( |:(

kan iemand bevestigien dat dit het enige is wat het kan zijn?

edit: Wat was eigenlijk bij jou niet hard?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55645 op 30-08-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Tja, H/K heeft af en toe kuren...wat dat betreft zijn vooral yamaha's en daarnaast denons echte tanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:27:
Tja, H/K heeft af en toe kuren...wat dat betreft zijn vooral yamaha's en daarnaast denons echte tanks :)
Wat een ongefundeerde uitspraak!
Alsof Yamaha en Denon's geen kuren hebben |:(
Anoniem: 55645 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:28:
[...]

Neeeeeeeee toch niet weer stuk :(

Ik heb die set eergister gekocht. eerst begaf de receiver het na 3 minuut 30 seconden :S
Gisteren nieuwe set opgehaald, aangesloten leest hij alleen dvd's en geen cd's en het geluid is zacht. Nu inmiddels weer nieuwe DVD speler en nu zou het betekenen dat ik mijn receiver weer moet terug brengen ;(

kan iemand bevestigien dat dit het enige is wat het kan zijn?

edit: Wat was eigenlijk bij jou niet hard?
Bij mij was de geluidsweergave van DVD/CD zacht, "radio" weergave was perfect.
Dit is nu mijn derde set en alleen de AVR-330 had een klein probleem. Spijtig om te horen dat het bij jou zo tegen zit. Ik ben meer dan tevreden over HK (vooral over mijn huidige AVR-430).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

he je in je dvd speler je lijnuitgang niet te zacht staan ?
ik kan daar vanalles regelen (in mijn dvd speler dus)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 31-08-2005 11:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fish schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:28:
he je in je dvd speler je lijnuitgang niet te zacht staan ?
ik kan daar vanalles regelen (in mijn dvd speler dus)
heb je de DVD 22 van HK? en hoe regel jij dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee .. maar het is een suggestie, ik ken helaas niet alle dvd spelers uit mijn hoofd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:45:
Bij mij was de geluidsweergave van DVD/CD zacht, "radio" weergave was perfect.
Dit is nu mijn derde set en alleen de AVR-330 had een klein probleem. Spijtig om te horen dat het bij jou zo tegen zit. Ik ben meer dan tevreden over HK (vooral over mijn huidige AVR-430).
Ik vind HK ook fantastisch en vind het geluid super zuiver. Soms zit het tegen, maar ik vind dat dat gewoon pech kan zijn zonder dat het perse meteen voor het merk geldt.

Ik heb gisteren mijn DVD 22 weer aangesloten en even geluisterd en op zich als hij tussen de -10 en 0 Db staat dan zit je wel heleeeeemaal in de film qua geluid.. Het is alleen niet zo hard dat de mensen op straat je setje horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fish schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:11:
nee .. maar het is een suggestie, ik ken helaas niet alle dvd spelers uit mijn hoofd
zal is kijken of die mogelijkheid er inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 55645 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:11:
[...]

Ik vind HK ook fantastisch en vind het geluid super zuiver. Soms zit het tegen, maar ik vind dat dat gewoon pech kan zijn zonder dat het perse meteen voor het merk geldt.
Precies.
Ik heb gisteren mijn DVD 22 weer aangesloten en even geluisterd en op zich als hij tussen de -10 en 0 Db staat dan zit je wel heleeeeemaal in de film qua geluid.. Het is alleen niet zo hard dat de mensen op straat je setje horen :P
Dat was dus bij mij ook het geval. Op zich niets mis mee maar je wilt toch echt dat de kopjes in de kast trillen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i2Paq schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:29:
Dat was dus bij mij ook het geval. Op zich niets mis mee maar je wilt toch echt dat de kopjes in de kast trillen >:)
Exactly..!! ik ga er eerst maar is een paar maanden van genieten en dan kan ik hem later wel terug brengen dan heb ik tenminste over een half jaar weer een goed nagekeken AVR 130 :P

maar in je achterhoofd is het wel weer kut (pardon voor het tallgebruik :P) maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 55645 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:54:
[...]

Exactly..!! ik ga er eerst maar is een paar maanden van genieten en dan kan ik hem later wel terug brengen dan heb ik tenminste over een half jaar weer een goed nagekeken AVR 130 :P

maar in je achterhoofd is het wel weer kut (pardon voor het tallgebruik :P) maar goed
3 jaar garantie ;)

Je moet echter wel naar Mijdrecht voor de reparatie, in principe binnen 5 werkdagen is hij dan weer klaar.

i2Paq schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:34:
[...]

3 jaar garantie ;)

Je moet echter wel naar Mijdrecht voor de reparatie, in principe binnen 5 werkdagen is hij dan weer klaar.
Gewoon terug naar de winkel toch?

Reind schreef op maandag 28 maart 2005 @ 01:06:
Mijn AVR-130 gaat tot +10 en dat heb ik net gecontroleerd :)

Overigens komt ie hier in huis nooit boven de -10 uit aangezien dan de zooi uit de keukenkastjes begint te vallen ;)
is dat met films, muziek? op dolby of stereo? DTS?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 55645 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:03:
[...]

Gewoon terug naar de winkel toch?
Kan ook, maar die sturen hem weer op en dat kost dagen, net zoals dat het dagen kost om hem weer terug te krijgen via die winkel. Dan ben je al gauw 14 dagen kwijt, dan maar 2 ritjes en 5 dagen.
Pagina: 1