ECS K7VTA3 v5.0 + Nieuwe Videokaarten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Hallo, misschien komen sommige tweakers me bekend voor, ik heb namelijk een N6600GT besteld van Asus, en had daar veel problemen mee, maar deze heb ik teruggestuurd voor RMA, en een nieuwe gekregen :), maar...

Ik heb op mijn pc:
ECS Elitegroup K7VTA3V5 (gelashed naar G is ook de laatste bios update)
Enlight 420Watt dualfan voeding
768MB DDR 266 RAM (van MDT)
AMD ATHLON XP 2400+
2 WDC 7200RPM 80GB HD's
WLAN, Audigy LS, CDRW, DVDROM, 4 Case-Fans

.. Het volgende probleem:

Ik had eerste een Sapphire ATI 9250 met 256MB, dit was een 'goed' kaartje, alles werkte perfect, alleen natuurlijk niet zo snel. Verder had ik geen problemen (alleen met te grote textures dat ze niet meer paste, maja, details op Low gaat sneller, en mooier met deze :P )

Ik was toe aan iets nieuws, dus heb ik de Asus N6600GT 128MB (@ AGP 4x btw.) gekocht, maar hier kreeg ik heel rare problemen mee na de eerste dag: (zie volgend screenshots) (sorry als deze te groot is, maar anders is het niet duidelijk te zien)
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerouswebsites.net/Mambo/images/stories/Other/joint-ops.jpg
Het menu van Joint-Ops Typhoon Rising, na ongeveer 20 menuten spelen, ingame ziet dit er ook ongeveeer zo uit, het lijken wel 'artifacts'

Dit soort dingen heb ik ook met:

Rollercoaster Tycoon 3 (zelfde als Joint-Ops gekke rode menu's en ingame rode vlakken)
Counter-Strike 1.6 (abnormal program termination na +/- 10 min)(btw. alleen in Open_GL, maar d3D is onspeelbaar)
Unreal-Tournament 1 (Crashes in open_GL)
Half-Life 1 (abnormal program termination na +/- 10 min) (btw. alleen in Open_GL, maar d3D is onspeelbaar)
Half-Life 2 (soms rare schaduw met hele rechte rode randen :( maar niet echt dat de game onspeelbaar wordt)

Ik heb het trouwens nog niet kunnen ontdekken in: 3dmark (03 en 05), en in Call Of Duty, maar wel als ik al in een ander spel dit probleem heb gekregen, als ik dan naar CoD ging, waren de Menu's al wit, en de tekste vernaggeld en scrambled)

Ook heb ik het volgende:

Met deze Videokaart (soz we hebben het nog steeds over de N6600GT, maar het is geen Vidkaart probleem) Wil Windows XP (SP1) niet meer goed opstarten, ik heb de pc al een keer geformatteerd, maar de PC geeft het Audigy Icoontje, en het Nvidia Icoontje, en dan moet ik 5 minuten wachten op de draadloze internet verbinding, dan nog 10 op de Firewall/Virusscanner (van Zonelabs).

Ook als ik Auto-Run wil doen (ook als ik zelf auto-run kies) moet ik 10 minuten wachten voordat er ineens eens scherm komt, zelfde geldt voor systeem eigenschappen.

Nu heb ik deze videokaart in een andere pc geprobeeerd: Pentium 4 2,66ghz, met een 300watt voeding.. merkloos, Hier werkt de kaart tot noch toe perfect, Doom 3, Rollercoaster Tycoon 3, Flatout.. etc. etc.. nog geen problemen gezien.

Dus ik heb de videokaart die in die pc zat even in mijne gestopt, het is een Ati 9600XT, werkte de eerswte dag goed (maar had niet veel tijd om te testen), maar de volgende dag start ik de pc op, en meteen moet ik weer lang wachten op de icoontjes... (en echt! 10min!!!) en de cpu activity is gewoon 0%/2% op die momenten, hij wacht gewoon...

Ook als ik in Roller Coaster Tycoon 3 De brightness aan pas loopt heel de pc vast...
Ook is MSN messenger (7) Onzichtbaar gemaximaliseerd :? waar dit nu weer mee heeft te maken? maja dat heb ik ook met de N6600GT

Met een PCI kaartje (S3Trio 64V2) heb ik geen enkel probleem.

Nu vraag ik me af, kan het zijn dat het moederbord gewoon Gaar is??? of is er iets anders aan de hand?

Wat ik al geprobeerd heb:

80 verschillende drivers voor De N6600GT
3 verschillende VIA kt333 chipset drivers
Format C:
Heb dus ook de N6600GT getest, en de ATI 9600XT deed het in de andere al goed.

Kan helaas niet meer aan de 9250 komen (verpatst)

heeft iemand een idee? en als ik nu is een Mobo'tje koop, is het dan opgelost?

Alvast MVG - Roy Triesscheijn

[ Voor 3% gewijzigd door roy-t op 27-03-2005 11:38 ]

~ Mijn prog blog!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vermoed echt dat dit komt door je moederbord, in ieder geval door een gaar AGP slot. Een ander bordje testen zou geen kwaad kunnen denk ik.

• roy-t
Bedankt voor je post :)

ik heb al me videokaartje in een andere pc getest, (van een vriend) maar ik denk dat het een beetje teveel gevraagd is als ik zeg => even ruilen van mobo?

Maar ik zal proberen wat ik kan doen, en ik vrees het ergste alvast :P

Is er miss een 'agp' test? (Nieuwste Sandra vindt btw. niks vreemds)

EDIT: btw. lijstje ziet er zeer compleet uit: maar Club3D maakt ook moederborden tegewoordig :)

[ Voor 19% gewijzigd door roy-t op 27-03-2005 11:47 . Reden: Zijn lijstje is compleet wou ik ff zegge ]

~ Mijn prog blog!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
misschien heb je hier iets aan 2e reactie van Pollewob, kopje " Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart..."

[ Voor 5% gewijzigd door 0siris op 27-03-2005 12:14 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• roy-t
Hej bedankt voor je post, heb het stukje even door gelezen, en heb daar wer de volgende punten:

-AGP slot is schoon
-Bios staat nog goed (hij boot wel :))
-Fastwrite ondersteund mijn mobo niet (staat dus ook uit)
-Side band adressing: ondersteund mijn mobo wel, maar is niet uit te schakelen in de Bios (en uitschakelen met Riva Tuner zorgt voor een GPU crash (gelukkig heeft ATI GPu recovery)
en na Restart is ie weer aan :S

-Mobo staat op AGP :)
-ik heb geen VGA onboard
-Voeding is zeker goed genoeg (en helemaal goed genoeg voor een 9600XT)
-Aperture size heb ik al eens op 64 ipv 128 gehad (maakte niks uit)

AGP rates zal ik zo even proberen

met die voltages kan ik niet vinden, op: http://www.ecsusa.com/products/k7vta3_5.html
staat niks, alleen dat het een agp4X slot is maar volgens mij zou dit goed moeten zijn, en hij past wel :) (en mijn 9250 was ook agp 4x/8x)

Ik ga nog even klooien, iig heel erg bedankt voor je post.

~ Mijn prog blog!

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:37
dat een agp slot schoon is hoeft nog niet te menen dat hij ook daadwerkelijk goed is :) als ik het zo allemaal eens lees sluit ik me aan bij de 2de persoon die een reactie heeft gegeven , ik denk dat je AGP slot niet goed is. Moederbord omruilen lijkt me het verstandigst.

Verwijderd

voor 35 euro heb je een nieuw asus mobo: pricewatch: Asus A7V8X-X ATX Via KT400

• roy-t
Hmz... hej bedankt voor je post, dat mobo'tje ziet er goed uit :)

Maar eerst ga ik nog even 1 ding proberen, wat me vorige keer erg goed heeft geholpen (maar moet even wachten tot me vriend me die N6600GT teruggeeft (hij mag nog 1 nachtje ermee spelen :))

Ik ga dan maar weer is alles kaal slopen, formateren, en opstarten met: 1 HD, de Videokaart, de processor en het Ram, om te kijken of er miss een conflict is met (geluidskaart?? etc.) en om er zekere van te zijn dat ik weer geen rare dingen koop terwijl dat onderdeel juist niet kapot is :P

Heel erg bedankt voor jullie posts, als jullie nog wat te binnen schiet, plz post het :), en I'll keep you guys posted :)

EDIT:
btw: voor alle duidelijkheid: het programma Nasty File Remover (van guru3d.com) heeft het voor mijn pc onmogelijk gemaakt om nog goed te kunnen opstarten, zelfs met mijn S3Trio64V2 (@'97) die het al eerder goed heeft gedaan in deze pc, duurt het opstarten nu eeuwen :(, denk dat windows druk aan het zoeken is naar drivers, en tijdens het gebruik van dat progje kreeg ik ook bestands waarschuwingen van XP...

[ Voor 27% gewijzigd door roy-t op 28-03-2005 10:16 . Reden: problemen reporten met Nasty File Remover ]

~ Mijn prog blog!

• roy-t
Even een kickje, updatje, en een vraagje :)

Ik ben nu nog steeds bezig met dit iritante gedoe, ECS-Elitegroup heeft een systeempje inelkaar gezet met het zelfde moederbord, en de zelfde videokaart, however ik maandag waars. de resultaten krijg, en dit erg aardig vind weet ik eigenlijk al 99% zeker dat ik een nieuwe moet hebben :(

Anyway, is het nu een goed idee dan om:

Een Asus Mobo te kopen (want het is een Asus videokaart)
Een Nforce2 chipset te nemen (want het is een 2400+, en de kaart is een Nvidia 6600GT :P)

Zo lijkt het dat alles bij elkaar hoort,

als je nog meer wil weten over wat er allemaal gebeurd moet je maar even hier kijken op het ECS forum http://www.ecs.uk.com/for...picid=3&postid=118&page=2

Ik zal jullie informeren over wat er allemaal gebeurt,

oh trouwens, is het mogelijk, en hoe maakje een AGP poort kapot?????/

MVG

Roy Triesscheijn (operator @ een website, maar zeg het maar niet anders wordt ik weer uitgemaakt voor spammer)

~ Mijn prog blog!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:56
Ik heb 2 systeemen gebouwd met een ecs ls7a2. Die werden allebei na een tijdje onstabiel bij belasting.
Ecs mobo's zijn zo'n beetje van de laagste kwalteit, ik heb er al meerdere keren problemen mee gehad.

De 2 pc's werkten weer perfect nadat er een abit en een asus mobo inging.
Anyway, is het nu een goed idee dan om:

Een Asus Mobo te kopen (want het is een Asus videokaart)
Een Nforce2 chipset te nemen (want het is een 2400+, en de kaart is een Nvidia 6600GT :P)
Het maakt helemaal niks uit of je nu een sapphire, asus, club3d-kaart doet op een nf-2 chipset. Alles werkt gewoon samen met elkaar. Het maakt echt geen verschil uit of je merken bij elkaar houdt.

Ik zou lekker voor een nf2 chipset gaan. De Asus A7N8X-E Deluxe en de Abit NF7-s zijn allebij aanraders. Ik zou voor de abit gaan, die clockt net even ietsjes lekkerder over.

[ Voor 52% gewijzigd door Dekaasboer op 09-04-2005 23:24 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• roy-t
Hej bedankt voor je post :) ik zal is kijken, ik vrees dat je gelijk hebt :P

~ Mijn prog blog!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 12:15
Een vriend van me heeft ook een ECS mobo, ik meen een K7S5A of zoiets. Die wilde ook niet werken met een 6600GT, games gaven strepen in beeld en zo. Uiteindelijk is het probleem opgelost door gebruik te maken het El-Cheapo BIOS, met een paar aanpassingen (AGP forced 4x, fastwrites uit en dergelijken).
Misschien is er ook zo'n soort BIOS voor jouw mobo, waarbij je dit soort dingen kan instellen?
Pagina: 1