Video Streaming Service met MR314

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik heb geen idee of dit de juiste plaats op het forum is voor deze vraag, maar dit leek me vrij logisch, aangezien het volgens mijn provider aan mijn wireless Netgear MR314 routertje ligt..

Mijn provider hier in Singapore biedt de mogelijkheid om te verbinden met hun online video-streaming service. Mijn huidige abonnement kan hier gebruik van maken en ik heb destijds al verschillende malen geprobeerd hiermee te verbinden. Helaas is me dat tot nog toe niet gelukt..

De service heet iView en kan gevonden worden op hun website:
http://www.starhub.com/hu...services/iview/index.html

Volgens hun FAQ (en helpdesk reageert alleen met "check the FAQ") kun ik gebruik maken van iView, zolang ik de router goed heb ingesteld. Helaas willen/kunnen ze niet helpen met de configuratie van het router, aangezien ze niet de instellingen van elke router kennen.

Mijn router staat ingesteld op DMZ voor mijn laptop maar toch komt het niet door naar mijn laptop. Als ik mijn laptop extern van het router, direct op mijn Motorola kabelmodem aansluit, werkt het daarentegen wel weer prima. Hiermee lijkt het probleem dus wel te liggen bij mijn routertje.

Zoals al vermeldt, heb ik een Netgeart MR314 routertje met DMZ ingesteld op het ip van mijn laptop. Ik kan elk verkeer prima ontvangen, behalve dit iView gebeuren, wat ik toch wel graag klaar wil krijgen. Uiteindelijke idee is om het af te spelen op mijn Xbox, maar dat zou de volgende stap zijn (ALS ik dit aan de gang kan krijgen :)).

Ik heb wat andere fora doorgelezen (forums.hardwarezone.com) maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Ik las iets over Multicast (staat bij mij op IGMP-v2), maar heb alle 3 al geprobeerd zonder resultaat (None, IGMP-v1, IGMP-v2).

Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen, of is mijn enige optie om een andere router te kopen? Op dit moment draai ik overigens met firmware V3.29(CF.0)b1 | 6/19/2002. Dat is de laatste toch?

Bedankt voor elke tip!

[ Voor 1% gewijzigd door Mask op 27-03-2005 11:13 . Reden: had foute URL ]

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Niemand een idee of suggestie wat ik zou kunnen proberen?