DVD video werkt niet (zwart beeld)

Pagina: 1
Acties:

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 09:29
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe videokaart gekocht: Sapphire Atlantis Radeon 9600 Pro (256 MB). Installatie was probleemloos, ik heb de laatste driver bij ATI gedownload (versie 6.14.10.6517 van 22-2-2005). Monitor: Sony Multiscan E400, beeldscherminstelling: 1280 x 960, 32-bits kleur. Computer: AMD Athlon XP 1800+, Windows XP Home met SP 2.

Ik kan nu geen DVD's meer afspelen. In in zowel Windows Media Player als InterVideo WinDVD hoor ik wel het geluid van de DVD, maar het beeld blijft zwart. Geen foutmeldingen.

Ik heb al gezocht in de forums en veel posts gevonden over problemen met weergeven van DVD op TV, maar ik heb geen TV aangesloten, alleen mijn Sony monitor (aan de VGA aansluiting).

Ik kan andere filmpjes (van Internet) wel afspelen - alleen video van DVD werkt niet. Ik heb in Windows Media Player geprobeerd om de videoversnellingsopties uit te schakelen, maar niets werkt. :(

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

install eens een echte dvd video player zoals power dvd. dit lijkt me op een codec of decode probleem

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
deed hij het bij je oude videokaart wel gewoon goed?
oops kzag dat er staat dat hij het niet meer doet srry,

probeer eens oudere drivers te downloaden

[ Voor 50% gewijzigd door Exphy op 27-03-2005 17:10 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• jj71
StuiTeR schreef op zondag 27 maart 2005 @ 11:16:
install eens een echte dvd video player zoals power dvd. dit lijkt me op een codec of decode probleem
Ok, ik heb PowerDVD 6 hier gedownload en daarmee werkt het wel - bedankt! Mooi programma, maar helaas kost de niet-trial versie wel weer $49,95.... het zou toch ook gewoon met Windows Media Player moeten werken...

Het werkte met mijn oude videokaart inderdaad wel. Ik ga ook nog eens op ATI's website naar oudere drivers zoeken en die uitproberen.

Verwijderd

Windows Media Player kan inderdaad DVD's afspelen maar wel met een externe DVD-codec. hij kan het dus alleen afspelen als er een DVD-codec geïnstalleerd is.

• jj71
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:25:
Windows Media Player kan inderdaad DVD's afspelen maar wel met een externe DVD-codec. hij kan het dus alleen afspelen als er een DVD-codec geïnstalleerd is.
Is die DVD-codec specifiek voor je videokaart? Zoals ik boven al schreef, met mijn oude videokaart werkte het wel.

Ik heb nog eens rondgekeken op de pagina's van ATI en ik zie dat ik hier een DVD Decoder update kan downloaden, maar dat ding wil niet installeren tenzij je een originele CD van ATI hebt. Helaas accepteert het installatieprogramma de CD van Sapphire die ik bij mijn videokaart heb gekregen niet, dus ik kan die update niet installeren. :( Ook lullig dat Sapphire niet eens iets meelevert om DVD's mee te kunnen afspelen...

[ Voor 5% gewijzigd door jj71 op 29-03-2005 11:11 ]

Pagina: 1