[A64] Dode cpu, moederboard, psu?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15
MIjn verhaal:

Na de heatspreader van mijn processor er succesvol af gehaald te hebben. Start ik mijn pc zonder problemen op. Mijn processor is netjes 38 graden, niets aan de hand. Pc weer uit, ff de koeler er opnieuw op, voeding aansluiten op het moederboard: Hij gaat meteen aan, zonder dat ik ook maar de "aan" knop heb aangeraakt. Ik kijken op het D-Bracket, Huh? Oranje Rood, Oranje rood. Ik: "sinds waneer zit de kleur oranje op mijn d bracket?"

Zo zag het eruit:
_________
| rood | oranje|
|__________ |
|oranje | rood |
|__________ |

Hij post niet meer, mijn hd's en fans (die niet op het mainboard zitten) spinnen niet meer op. Wat is hier aan de hand :?

Heb google al plat gezocht, ik zie wel mensen met oranje-rood--rood-oranje, maar bij de 1 is het t mainboard, bij de ander de cpu, en bij een andere weer de PSU.

Mijn specs staan in mijn sig, oja, het los testen van de componenten heeft ook geen zin, want ik heb hier niemand in de buurt met een s939 systeem. De psu kan ik wel vervangen.

Dus:

Msi K8N Neo2 Plat
A64 3000+ (stock) zonder heatspreader en met een Zalman 7700-Cu
2x512 mb Corsair ValueSelect
450wtt no-name, 17A @ 12v
Aopen 6800le

Rest doet er niet toe. :'(

--edit: Ik heb niets aan: "gewoon dom dat je de heatspreader eraf gehaald hebt", want dat weet ik zelf ook wel.. :(

[ Voor 7% gewijzigd door DesertShooter op 27-03-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DesertShooter schreef op zondag 27 maart 2005 @ 09:45:
MIjn verhaal:

Na de heatspreader van mijn processor er succesvol af gehaald te hebben. Start ik mijn pc zonder problemen op. Mijn processor is netjes 38 graden, niets aan de hand. Pc weer uit, ff de koeler er opnieuw op, voeding aansluiten op het moederboard
Ik kan het niet duidelijk uit je verhaal opmaken, maar het lijkt erop dat je de PC eerst had opgestart zónder een heatsink/fan op de CPU, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Nee, tuurlijk niet. Heatspreader eraf, koeler erop en opstarten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
RED GREEN
GREEN RED = Processor Initialization (checking CPU)

Waarschijnlijk is je CPU gewoon R.I.P. (trouwens hoe krijg je een 7700Cu voor elkaar in een Neo2 ??, het zet te veel druk op je CPU en je ruk nog eens dat heatspreader af en past helemaal niet op je mobo zonder beetje de zijkant afzagen!) en je moet echt andere PSU nemen, want 17A op 12V is echt niet genoeg voor K8N Neo2 (en je heb een zware grafische kaart). Koop een merk PSU zoals Tagan, Antec en liefst met hoge watt (ongeveer 400Watt is genoeg)

[ Voor 13% gewijzigd door wenneyhanney op 27-03-2005 10:09 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
wenneyhanney schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:07:
RED GREEN
GREEN RED = Processor Initialization (checking CPU)

Waarschijnlijk is je CPU gewoon R.I.P. (trouwens hoe krijg je een 7700Cu voor elkaar in een Neo2 ??, het zet te veel druk op je CPU en je ruk nog eens dat heatspreader af en past helemaal niet op je mobo zonder beetje de zijkant afzagen!) en je moet echt andere PSU nemen, want 17A op 12V is echt niet genoeg voor K8N Neo2 (en je heb een zware grafische kaart). Koop een merk PSU zoals Tagan, Antec en liefst met hoge watt (ongeveer 400Watt is genoeg)
Als oranje dan groen zou zijn, dan zou het BIOS Sign On zijn. Als het rood was, zou het dus rood-rood-rood-rood zijn, en dan zou mijn cpu kapot zijn.

Waarom is mijn d-bracket in godsnaam ineens oranje?

En rma-en gaat nu dus ook niet meer met mijn stomme kop.

Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DesertShooter schreef op zondag 27 maart 2005 @ 09:55:
Nee, tuurlijk niet. Heatspreader eraf, koeler erop en opstarten. ;)
Maar dan vat ik je verhaal niet. Ik maak daaruit op:
1) je haalt de heatspreader van de CPU af
2) je start de PC zonder problemen op (blijkbaar dus met de koeler erop)
3) je sluit de PC af
4) je plaatst de koeler opnieuw erop
5) de PC post niet meer

Punt 4 snap ik dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Punt 4 is om er zeker van te zijn dat hij goed gemonteerd is en dat er genoeg koel pasta onder zit. Bij punt 4 plaats ik ook de vga er weer bij. (6800le). Ik ga nu proberen met andere vga en andere voeding. Het geh kan ik ook nog vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ah, duidelijk :) Wellicht omstreden, maar heb je niet per ongeluk de CPU core gecruncht tijdens het herplaatsen van de koeler? Ik zou de core maar nog eens aandachtig bekijken. En hoeveel koelpasta heb je ongeveer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Oke, ik zal eens kijken. Ik heb arctic silver 5 gebruikt, en zoals iedereen hier zegt ongeveer een rijstkorrel.

Momentje, ik ga mijn cpu is aandachtig bekijken, ik zal anders ook nog wel een foto schieten! (8> :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 11:51
DesertShooter schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:47:
[...]

Als oranje dan groen zou zijn, dan zou het BIOS Sign On zijn. Als het rood was, zou het dus rood-rood-rood-rood zijn, en dan zou mijn cpu kapot zijn.

Waarom is mijn d-bracket in godsnaam ineens oranje?

En rma-en gaat nu dus ook niet meer met mijn stomme kop.

Tja..
Oranje moet inderdaad groen zijn (je bent niet de enige moet dit probleem).
ROOD GROEN
GROEN ROOD, betekent dus Processor Initialization

GROEN ROOD
ROOD GROEN, is dus BIOS Sign ON

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Oke, foto's van mijn heatspreaderloze-amd64-3000+ :P :

Ik heb hem is goed bekeken, maar ik heb geen krasje kunnen vinden!

Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/P3270001klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/P3270003klein.jpg

Alleen een hoop koelpasta :?

[ Voor 12% gewijzigd door DesertShooter op 13-02-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DesertShooter schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:59:

[afbeelding]
[afbeelding]

Om maar eens te beginnen bij een begin, haal eerst alle koelpasta er eens af. Daarna pak je een bankpasje oid, en verdeel je nieuwe AS5 over de core, totdat er een mooi dun laagje op zit.
Je haalt mobo e.d. even uit de kast, en legt het moederbord gewoon even op een tafel oid, zodat je er goed bij kan, dan monteer je de koeler voorzichtig, goed aandraaien, maar niet te strak. Voor de rest zo weinig mogelijk harde waren aansluiten, DVD/CDROM/HD/PCI Kaarten is dus net noodzakelijk. Even 1 reepje mem gebruiken, voeding aansluiten, en zien of het dan wel werkt. Werkt dat nog niet, denk dan eens aan BIOS resetten e.d.

offtopic:
Ik weet niet waar je woont, maar misschien is er wel een aardige tweaker in de buurt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:59:

[afbeelding]
[afbeelding]

Is dat witte prut op de chips rondom de core of AS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik zie een hoop koelpasta, maar niets op de core! :o
Maak 'm inderdaad eerst maar eens goed schoon en doe een *klein beetje* pasta op de core en niet er naast.

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 27-03-2005 15:13 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Bedankt voor de tips, ik had de koelpasta er voor de foto even af gehaald. Maar mijn cpu kan toch niet brak zijn? Ofwel, hij ziet er iig niet beschadigd uit.

Houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
voor zover ik weet is het niet echt goed dat er koelpasta op die vierkantjes zit. vierkantjes rond de core dus. haal dat er eerst maar eens af...
spuit 11 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 27-03-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude, dat lijkt me nogal wiedes dat die niet meer werkt. Arctic silver geleid als de neten, en als je dát tussen de pinnetjes van die chippies naast de core krijgt, lijkt me dat niet goed (nee, die zitten er neem ik aan niet voor de sier). Maak de CPU eens goed schoon. Op een blote CPU is een rijstkorrel al véél te veel. Denk meer in de richting van een kwart rijstkorreltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

With all stupids above :) Maximaal een halve rijstkorrel is voor een CPU zonder heatspreader echt genoeg. En Arctic Silver geleidt inderdaad (er zit zilver in namelijk 8)7 ). Zie ook PMG FAQ - Hoe warm mag mijn CPU worden? hoewel dit niet echt de eerste plaats is waar je zou kijken bij dit soort problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Ja, ik geloof dat ik nu nog verder van huis ben. Moederboard uit mijn kast gehaald, geheugen uit mijn moederboard, vga eruit. Er bleef alleen nog mobo+cpu&fan + voeding over. Het d-bracket heb ik dus ook weer aan gesloten. Mijn CPU eens goed gepoetst, alle AS5 eraf. Een halve rijstkorrel er terug op, en toe n maar weer eens de boxed koeler geprobeert. Voeding aan gesloten: pc aan:

Aan..uit (+- 1 sec).

Toen de 7700 erop:

aan..uit (weer 1 sec)

Ik kwam er later achter dat de boxed koeler niet goed contact maakte met de cpu, omdat die een stuk lager was geworden, zonder heatspreader. De 7700 maakt wel goed contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag, wat is het voordeel ervan dat je de heatspreader eraf haalt :S,
en een cpu overhit niet in 1 seconde na de boot zonder koeler, maar kun je het mobo niet even laten testen bij de lokale pcboer of waar je hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Je heb dus een beetje te veel AS er op gedaan als naar die foto's kijk :X . AS geleid super goed daar hoefje maar een klein beetje van er op te doen. Ik denk dat je CPU gaar is me schien nog wel meer. Kijk eens op de site van arcticsilver hoe het wil moet.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:30:
ik heb een vraag, wat is het voordeel ervan dat je de heatspreader eraf haalt :S,
en een cpu overhit niet in 1 seconde na de boot zonder koeler, maar kun je het mobo niet even laten testen bij de lokale pcboer of waar je hem gekocht hebt?
Heb hem gekocht bij cool-prices, en dat is hier niet vlak bij :Y) , maar het voordeel van een heatspreader eraf halen is: Dat je idle temps +- 4 graden zakken, en je stressed soms wel 10 graden zakken. En +- 100 mhz hoger kunt clocken. Maar! HET IS JE NIET AAN TE RADEN!

Beware (8> :P,
UNICRONBOT schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:48:
Je heb dus een beetje te veel AS er op gedaan als naar die foto's kijk :X . AS geleid super goed daar hoefje maar een klein beetje van er op te doen. Ik denk dat je CPU gaar is me schien nog wel meer. Kijk eens op de site van arcticsilver hoe het wil moet.
Lees de posts boven je is ff, daar staat dan ik mijn hele cpu al gecleant heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DesertShooter schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:58:
[...]
Heb hem gekocht bij cool-prices, en dat is hier niet vlak bij :Y) , maar het voordeel van een heatspreader eraf halen is: Dat je idle temps +- 4 graden zakken, en je stressed soms wel 10 graden zakken. En +- 100 mhz hoger kunt clocken. Maar! HET IS JE NIET AAN TE RADEN!

Beware (8> :P,

[...]

Lees de posts boven je is ff, daar staat dan ik mijn hele cpu al gecleant heb ;).
Doet ie het nou weer?
Trouwens, HET IS NIET AAN TE RADEN! Dat valt wel wat mee hoor. Ik heb het zelf ook gedaan, en het is een piece of cake, je moet met het verwijderen er gewoon even rustig voor gaan zitten, en alle tijd ervoor nemen. Daarnaast moet je gewoon koelpasta smeren zoals je op de AMDXP gewend bent, een niet van die enorme klodders waar jij mee werkt :P Als je dit allemaal doet is het gevaar nagenoeg 0% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Al lang weer gecleant hoor, hoeveel winnie's zijn er hier op GoT gestorven? Of ben ik de enige die hier een brakke winnie heeft liggen. Zonde, hij haalde 2900 (!) @ 1.4v screenshot stable.. :'(...

Ik ben nog niet helemaal zeker of het mijn cpu is, maar ik verdenk hem wel. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DesertShooter schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:59:
Al lang weer gecleant hoor, hoeveel winnie's zijn er hier op GoT gestorven? Of ben ik de enige die hier een brakke winnie heeft liggen. Zonde, hij haalde 2900 (!) @ 1.4v screenshot stable.. :'(...

Ik ben nog niet helemaal zeker of het mijn cpu is, maar ik verdenk hem wel. Wat denken jullie?
Maar boot je pc alweer? Of nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Nee, doet het nogsteeds niet. Als ik mijn cpu uit mijn mobo haal, start hij, en blijft hij aan. Het d-bracket blijft dan gewoon op oranje-rood-rood-oranje staan. Als ik de cpu er weer in doe, dan is het: Aan... Uit.

Andere voeding al geprobeert, ook al een CMOS-Reset van een kwartier en geh is ook niets mis mee.

Misschien nog handig om te vertellen:

Ik ruik niets vreemds :+

En 4 dagen geleden had ik een ongelukje met een fan. Hij zat op de bovenste fan-aansluiting, dus SFAN2. Toen kwam er plotseling een vonk van het moederboard. Ik hem snel uit zetten. De fan doet het nog, allen de fan aansluiting niet meer. TOEN deed ook het moederboard het nog, 2 dagen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als ik die bovenste foto nog ns bekijk en dan met name de chip rechtsonderin van de CPU dan durf ik er vergif op in te nemen dat die gewoon kortsluiting heeft gemaakt met de AS en dat je CPU gewoon gefrituurd is en dat er geen redden meer bij is. So i'll stick with the above.... Good Luck

[ Voor 3% gewijzigd door r0el op 28-03-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Tja, maar ik ruik, zie (hoor :+) en voel niets. Waarom zou hij dan gefrituurd zijn? En ik verdenk nu toch eerder mijn moederboard dan mijn cpu, op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeeh.... Lex (Desertshooter :+ ) Ik ben het met r0el eens.
Ik denk ook dat er kortsluiting is geweest ofzo...

Jammer voor je maar aan de andere kant (heb je zelf ook al gezegd :9 )
nou heb je tenminste een goede reden om een Venise te kopen }) :P

Maar aan de andere kant... als er nu kortsluiting was ofzo.. waarom was dat er eerst nog niet dan, want de AS zat toch nog gewoon hetzelfde als eerst.... Tenzij de AS een beetje verschoven is met het vervangen van je cooler ;)

Maar suc5 en tot morgen op school :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt dit desertshooter wel.. Ik heb ooit een systeem gehad, welliswaar andere setup, een asus p4p800 met een PIV 2,8 op socket 478 (dacht ik, weet ff niet helemaal zeker meer). In ieder geval, deze pc viel tijdens normale load gewoon spontaan UIT.. Als je dan dat ding weer trachtte aan te zetten, 1 sec. aan en direct weer uit. Deze peecee was van kenissen dus maar mee naar huis genomen voor nader onderzoek... Andere voeding geprobeerd, geheugen gewisseld, vga-kaart verwisseld, met minimale hardware getracht te booten, maar elke keer na 1 sec... Pats uit.. Toen dacht ik, hmm, laat ik eens kijken wat er gebeurd als ik de CPU eruit haal, en waarempel, het ding bleef aan.. Ik ging toen automatisch aannemen dat de CPU stuk was, echter na er een gegarandeerd werkende andere PIV cpu er ingedouwd te hebben, weer PATS, na een seconde uit.. Was een beetje verrast, maar goed, toen een MSI bordje uit de kast getoverd, en.. waarempel, het ding bootte!! (met zowel CPU nr. 1 als CPU nr. 2)

Uit mijn ervaring is het ook meestal zo dat CPUs niet zo snel kapot gaan (behalve in hele kleine uitzonderingen), het is véél eerder het bord wat kapotgaat dan de CPU. Nou is jou ding wel volgesmeerd met arctic silver, dus een garantie kan ik niet bieden, maar als je dus jezelf van een andere AMD64 CPU en/of mobo kan procureren zou ik dat doen.. Natuurlijk vergemakkelijkt jou plan om eventueel een cpu met de venice core aan te schaffen het eventuele probleem.. Ik wacht in ieder geval tot de toledos, ook al heb ik een winnie @ cbbid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DesertShooter schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:02:
Tja, maar ik ruik, zie (hoor :+) en voel niets. Waarom zou hij dan gefrituurd zijn? En ik verdenk nu toch eerder mijn moederboard dan mijn cpu, op een of andere manier.
Zou kunnen, even een ander mobotje proberen... Niet veel werk, kan je dat iig uitsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:16:
Misschien helpt dit desertshooter wel.. Ik heb ooit een systeem gehad, welliswaar andere setup, een asus p4p800 met een PIV 2,8 op socket 478 (dacht ik, weet ff niet helemaal zeker meer). In ieder geval, deze pc viel tijdens normale load gewoon spontaan UIT.. Als je dan dat ding weer trachtte aan te zetten, 1 sec. aan en direct weer uit. Deze peecee was van kenissen dus maar mee naar huis genomen voor nader onderzoek... Andere voeding geprobeerd, geheugen gewisseld, vga-kaart verwisseld, met minimale hardware getracht te booten, maar elke keer na 1 sec... Pats uit.. Toen dacht ik, hmm, laat ik eens kijken wat er gebeurd als ik de CPU eruit haal, en waarempel, het ding bleef aan.. Ik ging toen automatisch aannemen dat de CPU stuk was, echter na er een gegarandeerd werkende andere PIV cpu er ingedouwd te hebben, weer PATS, na een seconde uit.. Was een beetje verrast, maar goed, toen een MSI bordje uit de kast getoverd, en.. waarempel, het ding bootte!! (met zowel CPU nr. 1 als CPU nr. 2)

Uit mijn ervaring is het ook meestal zo dat CPUs niet zo snel kapot gaan (behalve in hele kleine uitzonderingen), het is véél eerder het bord wat kapotgaat dan de CPU. Nou is jou ding wel volgesmeerd met arctic silver, dus een garantie kan ik niet bieden, maar als je dus jezelf van een andere AMD64 CPU en/of mobo kan procureren zou ik dat doen.. Natuurlijk vergemakkelijkt jou plan om eventueel een cpu met de venice core aan te schaffen het eventuele probleem.. Ik wacht in ieder geval tot de toledos, ook al heb ik een winnie @ cbbid :(
Thanks, ik denk idd dat het zo iets is. Het is natuurlijk wel raar, want met de processor heb ik gekloot en met het moederboard niet. Maar ik ga mijn moederboard maar is rma-en. Dank-jullie-wel voor de hulp!

DesertShooter

--edit: Nog 1 vraag, zou iemands moederboard kapot kunnen gaan door mijn processor, of andersom (processor kapot door moederboard)? :?

[ Voor 11% gewijzigd door DesertShooter op 28-03-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is trouwens niet helemaal eerlijk om je bord te gaan RMA'en als je 'm zelf hebt gesloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Ik heb er niets mee gedaan! :X Cpu, daar heb ik de heatspreader vanaf gehaald! :P Msi mag gewoon is garanderen dat een moederboard niet stuk gaat, en dat er geen kortsluiting ontstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

DesertShooter schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:37:
Ik heb er niets mee gedaan! :X Cpu, daar heb ik de heatspreader vanaf gehaald! :P Msi mag gewoon is garanderen dat een moederboard niet stuk gaat, en dat er geen kortsluiting ontstaat!
als je in omgeving tilburg woont wil ik je cpu wel checken....
edit : nee laat maar, je woont of in gelderland, of in limburg :p

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 29-03-2005 11:28 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter, ik weet niet hoe ver je zit van Nijmegen maar als je wil mag je best langskomen om je CPU te checken in mijn Neo2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Ik zal kijken, iig bedankt voor het aanbod! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
*schop*

Ik sta op het punt om mijn moederboard te rma-en. Omdat dit eigenlijk het enige is wat kapot kan zijn, misschien de psu. Maar die ga ik deze week ook vervangen door een Tagan 480 watter.

En t zou zonde zijn om 15 euro te betalen voor een nutteloze rma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:10:
En 4 dagen geleden had ik een ongelukje met een fan. Hij zat op de bovenste fan-aansluiting, dus SFAN2. Toen kwam er plotseling een vonk van het moederboard. Ik hem snel uit zetten. De fan doet het nog, allen de fan aansluiting niet meer. TOEN deed ook het moederboard het nog, 2 dagen ofzo.
Toch wel lopen klooien met je mobo... tenminste, zelf een probleem veroorzaakt. RMA lijkt mij niet eerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:53:
[...]

Toch wel lopen klooien met je mobo... tenminste, zelf een probleem veroorzaakt. RMA lijkt mij niet eerlijk!
Nee! Ik heb helemaal niets gedaan met mijn mobo! (2e keer :P :) ) Mijn cpu heb ik mee gekloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:08:
[...]

Nee! Ik heb helemaal niets gedaan met mijn mobo! (2e keer :P :) ) Mijn cpu heb ik mee gekloot.
Lees mijn vorige quote nou nog eens! Je zei zelf dat je je fan fout had aangesloten,
daardoor een vonk van je mobo af... lijkt mij dat het jouw fout is, je hebt zelf
die fout gemaakt, daardoor is je mobo kapot. Dus voor de 2e keer (uit mijn mond dan)
RMA lijk mij unfair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Ja, zo :P. Sinds waneer gaat een mobo stuk van een fan? Dat zou toch ook niet mogen. Dan moet ik gaan klagen bij ms-tech. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
*Schopje*

Vandaag melde cool-prices.nl mij vriendelijk dat mijn moederboard het nog gewoon doet! Dus is het dan toch de processor? Baal er wel van, net zo'n heerlijke processor. En rma'en zou (totaal) niet eerlijk zijn :Y). Als ik morgen mijn moederboard weer terug krijg meld ik wel hoe t zit. Ga vandaag denk ik ook maar eens een paar fans+een tagan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
Pff je maakt me bang, ik wil ook de heatspreader erafhalen.. van de CBBHD RPEW batch 51 die ik morge krijg
Pagina: 1