-NMe- schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:43:
[...]
Juist, mooie toevoeging.

Mits je weet wat je doet kun je in PHP ook doen wat TS wil. Verder slaat het natuurlijk nergens op om Perl een "echte taal" te noemen, en daarmee PHP-devvers te beledigen (omdat dat impliceert dat PHP geen echte taal is), terwijl je niet eens de moeite doet om fatsoenlijke argumenten aan te dragen. I for one vind het wel fijn eigenlijk dat regular expressions in PHP in strings thuishoren, en vind het een nadeel van Perl dat het daar los gebeurt. En dat "honderdduizend keer escapen" valt ook wel mee. Eén keer voor PHP, één keer voor de regexp.
Je hebt gelijk. Ik hoopte met de NOFI op het eind het een beetje te relativeren. Ik kan geeneens fatsoenlijk PHP dus ik heb geeneens recht van spreken.
In principe is PHP
edit:
is
net zo echt een taal als Perl, Visual Basic, C(++/#), Assembly, Delphi en noem ze allemaal maar op.
En fatsoenlijke argumenten. Nouja, dat sprak voor zich dacht ik zo. Duidelijke, heldere code zonder
honderdduizend twee

keer te escapen.
PHP behandeld regexps als strings en Perl niet. Ik vind de Perl-manier fijner (voordeel: je typt letterlijk wat je wil, nadeel: beetje vreemd is het wel), jij blijkbaar de PHP manier (voordeel: een string is een string is een string, nadeel: je typt niet letterlijk wat je wil).
Maar ik had allerminst de bedoeling om een holy war te beginnen en ik hoop dan ook dat we allebei als volwassenen kunnen zeggen, "zand erover". Het was meer bedoeld als half-serieus, half-grappig. Stom genoeg komt vooral het serieuze in zo'n geval altijd duidelijker over dan het grappige en dat had ik moeten beseffen toen ik op Verstuur Bericht klikte, maar achteraf is altijd makkelijk praten.
[
Voor 2% gewijzigd door
muba op 27-03-2005 14:00
. Reden: Stomme formuleringsfout aangepast ]