Nog 1: Domeinnaam naar IP forwarden, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraagje over een domeinaanvraag. Ik heb een uur door topics lopen lezen naar een bevredigend antwoord maar niet gevonden. Dit is mijn situatie:

Ik heb Chello Amsterdam met zeg maar een vast IP adres. Nou wil ik een (.com) domein aanvragen maar zelf hosten, ik wil dus geen serverspace. Het liefst wil ik dat alle poorten geforward worden naar mijn IP adres, behalve 25 (SMTP) dat zou ik het liefst in batch-SMTP hebben (mocht mijn server down gaan), mocht dat niet gaan, dan ook goed.

Ik wil ook best een DNS server draaien, maar dan kan ik geen reverse DNS gebruiken (wtf is dat?) is dit handig? Als server draai ik NT4 Server met IIS 4.0 met een winroute firewall/router ertussen.

Welke domeinenboer kan zoiets regelen? Ik heb echt nix kunnen vinden, ook niet op de sites van demon.nl, xs4all.nl en freehosting.nl. Alvast bedankt!

Mijn iRacing profiel

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 16:30

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb m'n domein geregistreerd bij www.joker.com incl. DNS. voor 24 euro per jaar.

Bij dns stel je voor je domein en subdomeinen je IP in. Zit zelf ook bij Chello, werkt als een trein.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Verwijderd

Ik heb net een domein voor een vriend van me geregistreerd bij WideXS. Ik heb een KvK-nummer, hij niet. Ik vraag hem aan bij WideXS, laat het DNS doorverwijzen naar zijn IP en hij heeft een domein... Simple as that!

NL-domein kost daar trouwens f 68,40 incl. 19% BTW voor het eerste jaar, incl. eenmalige setup-kosten.

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 09:32 schreef collin het volgende:
reverse DNS gebruiken (wtf is dat?) is dit handig?
reverse dns kicks zo totally ass echt, zeker als je gaat irc'en:)
zo join ik altijd met Kertje [voornaam@achternaam.nl] has joined #perl ofzo :)

maargoei... :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 14:08 schreef Kertje het volgende:

[..]
reverse dns kicks zo totally ass echt, zeker als je gaat irc'en:)
zo join ik altijd met Kertje [voornaam@achternaam.nl] has joined #perl ofzo :)

maargoei... :)
Je bent wel :) vandaag hè? :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je hebt geen vast IP adres bij UPC/Chello. Het lijkt wel vast omdat je iedere keer hetzelfde IP krijgt. UPC kan zomaar eens besluiten om een nieuwe IP range te introduceren (van a2000 naar chello bijvoorbeeld?) en dan is je site niet meer bereikbaar.

Een top-level domain moet wereldwijd in de DNS gezet worden, en dat kan soms dagen, weken duren voordat overal bekend is. Op zich is dit geen probleem als je ook de 100% garantie hebt dat je hetzelfde IP adres houdt, en die garantie heb je niet.

Wat je beter kunt doen is de www.domain.com/index.html op een gehoste server neerzetten zodat ie altijd te bereiken is, en alle onderliggende links naar de pagina's naar jouw computer met chello IP te laten verwijzen. Mocht je dan van IP adres wijzigen overhoopt, dan hoef je alleen maar ff een search/replace in de HTML code te doen en alles werkt weer.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik wil niet alleen een website (alleen voor privegebruik) hosten, maar ook een mailserver (exchange 5.5), gameserver en FTP server (IIS4). Ik heb bij xs4all geinformeerd en die zeggen dat ze een domein voor me kunnen reserveren en dan alle poorten naar mijn chello IP kunnen forwarden, behalve 25, dat word Batch SMTP, dus dan kan ik zelf zoveel email aliassen nemen als ik wil :) en bovendien kan ik dan dus een mail/game/ftp/web server hosten op me eigen machine en mocht dan me IP veranderen, dan geef ik dat door aan xs4all en die kunnen dat zo veranderen in de portforwardingen (kutwoord:P) dus volgens mij moet dat goed gaan :)

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
en ik weet dat ik geen vast IP heb, maar voorlopig ken ik niemand die een ander IP van chello heeft gekregen en ik heb hem ook al ruim een jaar, dus dat zal wel goed gaan.

Mijn iRacing profiel

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
[b]Op dinsdag 09 januari 2001 09:32
ik wil dus geen serverspace. Het liefst wil ik dat alle poorten geforward worden naar mijn IP adres, behalve 25 (SMTP) dat zou ik het liefst in batch-SMTP hebben (mocht mijn server down gaan), mocht dat niet gaan, dan ook goed.
Dit doe je door de MX records als volgt te zetten (op de DNS server)

MX 10 jouw.chello.bak.nl
MX 20 ISP's.mail.server.nl

op die manier word eerst geprobeerd het mail naar jou bak te sturen, als dat niet lukt (je bent offline) pakt hij de mailserver van je ISP

edit: oh, ik zie dat je er zelf ook al bent uitgekomen... ach, whatever

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 09 januari 2001 14:17 schreef maartena het volgende:
Je hebt geen vast IP adres bij UPC/Chello.
Toch wel, het ligt er maar aan in welke stad (of stadsdeel) je je aansluiting hebt...
Mijn IP heb ik een anderhalf jaar gehad, daarna gingen alle Gelrevision aansluitingen over naar UPChello.
Van hunnie kreeg ik een vast IP-adres.
(een dynamisch IP# hoef je niet in te tiepen...)
Deze heb ik in principe voor altijd, tenzij ik mijn abbo opzeg, of UPChello weer es kuren krijgt...Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~b.brugman/neutraal.gif

Het is totale willekeur van UPChello, maar jah, what else is new... :r

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
In amsterdam krijg je hem via DHCP maar ik heb hem al heel lang gewoon handmatig ingeklopt met DNS server en dat werkt als een trein! Meer uptime dan vroeger, want als nu de DHCP server plat gaat, hobbel ik gewoon door. Daar had ik vroeger best vaak last van! Dee internet het niet, ik vul me IP hard in en alles deed het weer (ipconfig /renew werkte niet). Een vriend van me zit in dezelfde IP range dus als ze die van mij veranderen doen ze dat bij hem ook en dat is snel genoeg te merken. Ook denk ik dat Chello meer problemen op hun hals halen als oplossen door een range te veranderen, want ze weten ook wel dat veel mensen hun IP hard inklopppen. Als ze dan die range gaan veranderen, bellen weer 100.000 man de HlPdSK :)

Mijn iRacing profiel

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 16:30

JanB

Het ken rotter !!!

Op dinsdag 09 januari 2001 15:16 schreef collin het volgende:
Ik wil niet alleen een website (alleen voor privegebruik) hosten, maar ook een mailserver (exchange 5.5), gameserver en FTP server (IIS4). Ik heb bij xs4all geinformeerd en die zeggen dat ze een domein voor me kunnen reserveren en dan alle poorten naar mijn chello IP kunnen forwarden, behalve 25, dat word Batch SMTP, dus dan kan ik zelf zoveel email aliassen nemen als ik wil :) en bovendien kan ik dan dus een mail/game/ftp/web server hosten op me eigen machine en mocht dan me IP veranderen, dan geef ik dat door aan xs4all en die kunnen dat zo veranderen in de portforwardingen (kutwoord:P) dus volgens mij moet dat goed gaan :)
Wat vraagt XS4ALL voor deze dienst?

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Pagina: 1