Toon posts:

Welke geheugenkaart voor mijn digi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe Canon Digital Ixus 50 besteld en nu moet ik nog een geheugenkaart erbij kopen. Ik weet niet wat de max schrijfsnelheid is van deze camera maar die wil ik wel halen!

Is in dit geval een gewone SD-kaart genoeg of moet ik gaan voor de snellere kaarten? (zoals de Ultra II)
Ook wil ik een minimaal geheugen van 512MB. Thnxx

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:45

Piggen

Lekker bakkie

Een gewone SD-kaart zal prima voldoen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 27-03-2005 00:52 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je zal vooral verschil in snelheid merken als je de foto's op je pc zet met een usb 2.0 kaartlezer. Als het je niet uitmaakt hoe snel dat gaat kun je net zo goed een langzamere kaart kiezen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
De nieuwe Ixus lijn staat er wel om bekend dat ze heel erg goed gebruik maken van de extra snelheid die hogere snelheidskaartjes bieden. Het verschil is zeker te merken als je op de camera zelf de gemaakte foto's aan het bekijken bent. Ook spreken de recensies van een wezenlijk verschil in snelheid als je foto's in 'continuous mode' achter elkaar maakt (volgens mij 4 fps ipv 2fps). Pin me niet vast op de exacte getallen, en lees het maar eens na op dcresource of dpreview. :)

Kortom: een ultrasnel kaartje is natuurlijk niet verplicht, maar met een 60x of sneller kaartje (bijv. een Sandisk Ultra / Extreme) kun je met de Nieuwe Ixussen wel sneller je foto's terugzien of sneller foto's achter elkaar maken. En volgens mij heeft de Ixus 50 toch al een USB2.0 aansluiting?? want dat scheelt je weer wat tijd om het kaartje uit je cam te halen om hem in de USB2.0 cardreader te stoppen.

Verwijderd

Is in dit geval een gewone SD-kaart genoeg of moet ik gaan voor de snellere kaarten?

zoveel verschil in prijs is er niet tussen de "ultra"en niet ultra kaartjes dus de keuse lijkt me snel gemaakt..en als je echt de snelste versie wil moet je de Extreme of de Prof. versie nemen scheeld je mischien 15 euro. Maar krijg je levens lang garantie + hoge snelheid voor terug
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0303/sandisk1gbsdcard.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 09:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik zal eens naar de prijzen kijken...

Is er ook nog een bepaald merk die ik niet moet kiezen?

Verwijderd

http://www.winmagazine.nl/article.asp?id=516
http://www.tweakers.net/nieuws/25752

Ik zelf zou minimaal 256MB halen en niet een van het oudste type (werkt overgens best).
Maar zoals al eerder gemeld merk je het snelheids verschil waarschijnlijk pas bij bv. het terug kijken van je foto's. Je camera heeft als het goed is een ingebouwde buffer voor het opslaan van je gemaakte plaatjes.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/302//Sortering=Prijs&Query=Secure+Digital&Action=&Landfilter=All

Verwijderd

Wat volgens mij belangrijk is bij de Ixus serie is dat ze filmpjes maken op 640x480 op 30 frames per seconde en op 320x240 op 60 frames per seconde. Hier is ook veel doorvoersnelheid voor nodig op de SD kaart.

Ik wil een Ixus 30 gaan kopen en een 512 mb kaart maar ik weet nu dus niet of ik een standaard of een snellere kaart nodig heb om te voorkomen dat de buffer vol loopt bij het maken van filmpjes.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:31

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb net een Ixus 30 + "standaard" Sandisk 1GB kaartje besteld. Als alles binnen is zal ik m'n ervaringen posten.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Tourniquet schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:44:
Ik heb net een Ixus 30 + "standaard" Sandisk 1GB kaartje besteld. Als alles binnen is zal ik m'n ervaringen posten.
Dat is nu net 1 van de traagste.....

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
maar gelukkig wel sneller dan een Kingston of Dane-Elec.
Pagina: 1