Toon posts:

Battle for middle earth NAT error tijdens connecten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je zou toch denken dat EA het na Generals toch wel door zou hebben hoe het moet, helaas is de werkelijkheid anders.

Ik heb contact opgenomen met zowel EA support US en die van Nederland, maar geen van beide heeft zin om te reageren.

Het probleem is als volgt ik krijg 80% van de keren connecten de NAT error, en dit wordt toch wel redelijk irritant.

Mijn systeem:
Asus P4C800 deluxe
Pentium 4 3.2Ghz
1024 MB DDR 3200
Geforce 6800GT
Linksys WMP54G
Creative Audigy 2

Windows XP sp2 (volledig geupdate)
Battle for middle earth versie 1.01
Laatste WLAN driver
Wireless zero configuration
Alle meest recente firmware
Alle meest recente drivers

Router:
SMC7908VoWBRB
Alle meest recente firmware
NAT aan
Firewall aan

Wat heb ik al geprobeerd:
Refresh NAT (inmiddels al een miljoen keer)
De option.ini weg gooien en opnieuw aan laten maken.

Wat is geen optie:
Firewall of NAT uitzetten
De poorten 8088 tot 28088 forwarden.

Ik hoop echt dat jullie wat weten want ik raak nu toch wel redelijk gek.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Kies in het vervolg een duidelijke topictitel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook nog even geprobeerd met Send delay aan en uit te zetten, in eerste instantie leek dit te werken, maar helaas, het is nog steeds ellende.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het is een lastige maar er is toch wel iemand die wat weet?

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Aan dat ip doe je sowieso niets aangezien generals alleen je netwerk ip zal zien.

Wat ik als eerste zou doen is zoeken in je router of hij een uPnP optie heeft. Dit zorgt er namelijk voor dat de juiste poorten automatisch geopend worden wanneer dit nodig is. Wat je anders kan doen is even send delay aanvinken en zorgen dat je een poort gebruikt speciaal voor generals. Dit kan je doen door naar de map van generals zero hour te gaan in mijn documenten en de options.ini te opnenen. Hierna moet je even deze regel toevoegen:

FirewallPortAllocationDelta = 0

Waarbij 0 dus de poort wordt die jij wilt gebruiken, vervolgens moet je alleen in de router nog even aangeven (bij NAT opties meestal) dat je deze poort wilt forwarden naar het ip van je pc ( die je dus ook zag bij je options in het spel zelf).

DIt zijn iig de opties die je hebt over het algemeen, soms werkt send delay erbij wel goed, vaak zorgt het bij mij alleen voor meer problemen en deed vooral die poort voor generals instellen het. Op dit moment heb ik een andere router gekregen en alleen met uPnP aan werkt het nu al perfect.
DIt had ik toevallig net gepost in het generals topic zelf waar iemand ook problemen heeft. Ik geloof alleen dat de options.ini ergens anders stond voor bfme maar die had je al gevonden geloof ik. Als het goed is moet iets van bovenstaand werken zij het met elkaar of los. Wordt dus een beetje experimenteren.

Verwijderd

Topicstarter
uPnP staat al aan en is helaas niet goed genoeg, wat betreft die poort erin zetten.
Ik heb ook Generals en Zero Hour gehad en daar stond die regel al standaard in de optie.ini, in battle for middle earth nog niet, ik vraag me dan ook af of het spel deze regel ondersteund, ik ga in ieder geval ff testen en dan horen jullie het wel.

Ik heb het getest 4 potjes, ze begonnen alle 4 niet, helaas dit werkt ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeën?

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Als ik eerlijk moet zijn blijft er vrij weinig meer over.

Misschien is het wel een conflict tussen de game en de router gewoon. De opties die ik beschreven heb werken meestal wel, zij het alleen of gecombineerd, naast het poort openen verhaal enzo is er gewoon niets meer voor zover ik het kan verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nou ja vond het toch al niet zo'n top game.
Ik zal EA nog eens vriendelijk toe spreken en dan gooi ik het wel in een kast, om er nooit meer uit te komen.

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 19:46
Dus jij bent diegende die altijd mijn games laat crashen vanwege een firewall :P

Maar even ontopic, wat als je nu eens gewoon een DMZ opengooid?
Dat moet gewoon werken, tsja iets minder beveiliging, maar je wil toch wel spelen :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat soort acties heb ik gewoon weg niet over voor een spel, ik verbrand het net zo lief.
Maar EA heeft weer besloten om te reageren, na wat aan dringen van mijn kant, dus hopen dat hier wat uit komt.
Pagina: 1