Toon posts:

[Acer-Belkin]Geen ipadres, wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht. Acer Aspire 1362 met ingebouwde 802.11 b/g netwerkkaart.
Hierbij ook ineens een Belkin Wireless G router gekocht.
Mijn oude laptop kan perfect draadloos verbinding maken met de router, surfen, alles.
De Pc hier zit met draadje op de router en kan ook alles doen.
De nieuwe laptop krijgt een 100 % verbinding, maar het is me nog maar 1 minuut gelukt ofzo om een ip te krijgen.
Ik heb al gezocht, nieuwe drivers geinstalled, router update, router reset, windows update, apparaat uit windows verwijderd.
Nu gebruik ik de acer drivers versie 2.22.08.2004
Ik heb ook al geprobeerd met de wireless LAN Config Util van de Acer website waar je rond de Windows Zero Configuration kunt werken, maar dit heeft geen baat, steeds 100% verbinding, maar geen ip helaas.
Alles staat ingesteld op DHCP en firewalls staan af.
Nieuwe laptop heeft Windows XP SP2.
Oude laptop Windows XP SP1.
Kan iemand mij uit de nood helpen?

Ik heb op de router ook alle security uitgezet.

Edit: Ik heb ook ergens iets gelezen van chipsets van routers / wifi kaartjes die soms niet goed overeen komen, maar daar vind ik weinig informatie / bevestiging over.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 23:51 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Om ook daadwerkelijk te kunnen communiceren met een Accesspoint moet je ook een zgn netwerksleutel hebben...de WEP-key.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

spone schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:44:
Om ook daadwerkelijk te kunnen communiceren met een Accesspoint moet je ook een zgn netwerksleutel hebben...de WEP-key.
Nee, dat hoeft niet want hij heeft alle beveiling uitgezet...

Probeer eens alles handmatig in te stellen, misschien werkt dat wel?

• spone
  • Niet online
Shit ja, niet goed gelezen :o

Stiekem toch niet de MAC-filtering vergeten? Lijkt me niet ivm de reset, maarja. Als je je laptop eens op 11b forcet, wat is dan het resultaat?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Handmatig werkt het niet, mac address filtering staat uit.
Forceren van andere modes helpen ook niet.
Btw, het is "zij" als je het over mij hebt :)

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 14:51
Heb laatst ook een vergelijkend probleem gehad, de oplossing bestond uit windows opnieuw te instaleren (en later kwam ik er achter dat ik hem net zo goed een paar dagen terug had kunnen zetten). Het zat hem dus ergens in de software.
Ik had dus het zelfde probleem:
100% verbinding maar geen ip

Was ook met een labtop van acer en een belkin draadloos G router

[ Voor 14% gewijzigd door cossy nl op 27-03-2005 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reinstall is net gebeurd, met die recovery cd's van acer. Helpt dus niets, same problem.

• cossy nl
En als je de labtop via een netwerkkabel verbind met de router werkt het dan wel? Het zou dan kunnen zijn dat er wat mis is met je "draadloos-onboard-netwerkkaart", of dat de "draadloos-onboard-netwerkkaart" niet goed overweg kan met de belkin G router.
veel succes

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gooi de verbinding eens geforceerd op 11mbit (802.11b), vul daarna hard je ip instellingen in bij je aceren kijk eens of je dan wel verbinding hebt.

Verwijderd

Topicstarter
cossy nl schreef op maandag 28 maart 2005 @ 09:55:
En als je de labtop via een netwerkkabel verbind met de router werkt het dan wel? Het zou dan kunnen zijn dat er wat mis is met je "draadloos-onboard-netwerkkaart", of dat de "draadloos-onboard-netwerkkaart" niet goed overweg kan met de belkin G router.
veel succes
Ja met draadje werkt het perfect, dat niet overweg kunnen kan best, maar het werkt op andere plaatsen ook al niet.
Mishmash schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:00:
Gooi de verbinding eens geforceerd op 11mbit (802.11b), vul daarna hard je ip instellingen in bij je aceren kijk eens of je dan wel verbinding hebt.
Net gedaan, wel verbinding ja, maar dat was op 11g ook al. Ip adres wil echter niet lukken.

Straks nog even testen met cardbus level1 wifi kaartje, dan kan ik uitsluiten dat het ligt aan de windows instellingen. En dan blijft enkel nog drivers / hardware conflicten over.

• FireArrow
  • Laatst online: 25-05-2022
Wat gebeurt er precies? Je krijgt verbinding: je ziet in je taakbalk je icoon van je netwerkkaart opeens weer een kruisje meekrijgen. En daarna kan je werklijk niets meer? Of kan je dan nog gewoon internetten etc?

Ik heb het namelijk dat als ik beneden zit een 1mbit verbdinging overhou, en dat als ik verbinding heb verkregen hij daarna weer aangeeft dat ik geen verbinding heb. Maar dat heb ik dus wel.

Verwijderd

Topicstarter
FireArrow schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:54:
Wat gebeurt er precies? Je krijgt verbinding: je ziet in je taakbalk je icoon van je netwerkkaart opeens weer een kruisje meekrijgen. En daarna kan je werklijk niets meer? Of kan je dan nog gewoon internetten etc?

Ik heb het namelijk dat als ik beneden zit een 1mbit verbdinging overhou, en dat als ik verbinding heb verkregen hij daarna weer aangeeft dat ik geen verbinding heb. Maar dat heb ik dus wel.
Ik zie geen kruisje, maar een uitroepteken. En de melding "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".
Maw: geen ip adres, en dus geen mogelijkheden tot networking.
Internetten is nog nooit gelukt, pingen ook niet.

Ik heb net even getest met ethereal, en er gaan enkel paketten naar buiten, nog gene enkel pakket ontvangen.

UPDATE: net getest met level1 kaartje, geen ip adres, niets.
Het lijkt er dus op dat windows alle incoming verkeer dat wireless gaat blokkeert.
Iemand nog ideeen voor dit probleem?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 14:55 ]

• cossy nl
Is het al gelukt kitty? ben benieuwd namelijk, ik hoor het steeds vaker van mensen om me heen da ze het niet aan het werk krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik zolang niet heb gereageert op dit topic. Ja het is opgelost, maar wel door de laptop te gaan wisselen. Ik heb echt alles geprobeert, dus ben ik terug naar de winkel (Office center) gegaan met de laptop.
Ze hebben daar hetzelfde type router uit een doos gehaald en aangesloten, geprobeert te pingen en dat lukte niet (ze kregen net als mij zelfs geen IP maar daar keken ze zelfs nog niet naar).

Het lag gewoon aan de wirelesskaart van de laptop volgens hen, ik kreeg een nieuwe mee naar huis en die werkte direct.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 16:03 ]

Pagina: 1