Toon posts:

video --> dvd, framerate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een videoband op dvd zetten. Ik heb hem daarvoor via de tv kaart opgenomen naar een avi-bestand, 25 fps. Hierbij liep het geluid niet synchroon met het beeld. Ik heb toen de framerate iets moeten verzetten (naar iets van 24,8.. fps) . Als ik het nu op de computer afspeel ziet het er allemaal prima uit.

Wanneer ik het op de tv bekijk lijkt het beeld te schokken. Lijkt mij doordat de framerate van het bestand niet overeenkomt met die van de tv. Nu wil ik het op dvd branden, maar nu vermoed ik dat de framerate dan gelijk blijft en dat ik het probleem dan houd. Iemand die weet of dit klopt en hoe dit dan op te lossen is?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 23:07:

Wanneer ik het op de tv bekijk lijkt het beeld te schokken. Lijkt mij doordat de framerate van het bestand niet overeenkomt met die van de tv.
Allereerst een TV heeft geen framerate...(framerate bepaal jezelf, alleen is het zo dat TV systemen aan een framerate gebonden zijn, PAL-25 fps en NTSC 29,976 fps) Natuurlijk gaat je film schokken, als je de frame rate van het origineel veranderd, hij moet bv 25 beeldjes per sec. laten zien en dat wijzig je naar 24 nogwat. Wat je beter kunt doen is proberen het geluid synchroon met het beeld te krijgen (je doet het nu andersoms :/ ) Aangezien je wat weinig info geeft, welk capture programma, wat voor bestand ect. is het wat moeilijk om aanwijzingen te geven. Maar ik doe een gooi, met virtualdub of virtualdubmod kun je het geluidsspoor verschuiven, dus je moet er even achterzien te komen hoeveel het geluid achter loopt.

edit:
Het is niet normaal dat bij capturen je geluid achter gaat lopen....als ik jouw was zou ik daar eens goed naar kijken en het probleem bij de bron aanpakken. Een aantal mogelijkheden zijn; je pc kan het niet bijhouden, verkeerde codec....wederom wat weinig info... >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Caveman op 27-03-2005 10:21 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de beperkte info. Ik heb in ieder geval wel één en ander aan je verhaal gehad. Het programma wat ik gebruikte was Chris-tv, de codec kan ik zo niet meer nagaan. Wel bleek dat hij voor 50 film al 10 gigabyte schijfruimte nodig had zodat ik me kan voorstellen dat m'n pc het niet kan bijhouden (athlon 2600+, 512 ram, 120gb hd).

Ik probeer het nu opnieuw met PCTV vision van pinnacle. Ik zal eens kijken of het geluid nu wel synchroon loopt met het beeld. Hij gebruikt nu mpeg2, zodat hij bovendien veel minder naar de hd hoeft weg te schrijven.