Ik gebruik al een tijd shorewall op mijn firewall (debian sarge, 2.4.27 kernel, iptables 1.2.11, shorewall 2.2.1)
Deze firewall doet al maanden ip-masq voor mijn interne netwerk en heeft selectief een aantal poorten open staan. Dat werkt allemaal.
Ik wil nu een poort forwarden naar een computer op mijn interne netwerk. Als ik shorewall nu start dan komt hij terug met een fout melding. De volgende informatie staat in /var/log/shorewall-init.log:
Ik zie echt niet waarom deze regel fout zou zijn. Ik heb de volgende iptables modules geladen:
Bovenaan mijn rules file staat dat hij van shorewall 2.2 is dus denk ik niet dat het met de recente upgrade van 2.0 naar 2.2 te maken heeft. Heeft iemand hier een idee waar het probleem kan liggen? Google gaf geen info. In de GoT search vond ik een oud topic van iemand met hetzelde probleem, maar daar werd geen oplossing gegeven.
Deze firewall doet al maanden ip-masq voor mijn interne netwerk en heeft selectief een aantal poorten open staan. Dat werkt allemaal.
Ik wil nu een poort forwarden naar een computer op mijn interne netwerk. Als ik shorewall nu start dan komt hij terug met een fout melding. De volgende informatie staat in /var/log/shorewall-init.log:
code:
1
| Error: Invalid Action in rule "DNET net loc:192.168.0.3 tcp 15000" |
Ik zie echt niet waarom deze regel fout zou zijn. Ik heb de volgende iptables modules geladen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| lsmod | grep ip ipt_MASQUERADE 1400 1 (autoclean) ipt_LOG 3448 11 (autoclean) ipt_REJECT 3512 4 (autoclean) ipt_pkttype 504 4 (autoclean) ipt_state 536 14 (autoclean) ipt_multiport 696 5 (autoclean) ipt_conntrack 1048 31 (autoclean) iptable_mangle 2072 0 (autoclean) (unused) ip_nat_irc 2160 0 (unused) ip_nat_ftp 2736 0 (unused) iptable_nat 16046 3 [ipt_MASQUERADE ip_nat_irc ip_nat_ftp] ip_conntrack_irc 2800 1 ip_conntrack_ftp 3696 1 ip_conntrack 18788 2 [ipt_MASQUERADE ipt_state ipt_conntrack ip_nat_irc ip_nat_ftp iptable_nat ip_conntrack_irc ip_conntrack_ftp] iptable_filter 1676 1 ip_tables 12096 12 [ipt_MASQUERADE ipt_LOG ipt_REJECT ipt_pkttype ipt_state ipt_multiport ipt_conntrack iptable_mangle iptable_nat iptable_filter] |
Bovenaan mijn rules file staat dat hij van shorewall 2.2 is dus denk ik niet dat het met de recente upgrade van 2.0 naar 2.2 te maken heeft. Heeft iemand hier een idee waar het probleem kan liggen? Google gaf geen info. In de GoT search vond ik een oud topic van iemand met hetzelde probleem, maar daar werd geen oplossing gegeven.