Toon posts:

Beschermings fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel prob's met me nieuwe systeem , een pen3 866 met 2x128 mb en een asus 7700 gf2

als ik van me cd-rom de setup draai dan gaat ie wel de hd nakijken maar instaleren niet , als ik de pc dan wil opstarten met cd-rom ondersteuning dan doet ie het soms wel en soms niet , maar win instaleren doet hij nog steeds niet.

zet ik nou eerst dos 6.22 erop en dan installeer ik me cdrom drivers kan ik de win setup wel goed door en installeerd ie alles alleen als ik dan me pc opnieuw moet opstarten en hij wil de eerste sessie beginnen geeft ie een BESCHERMINGSFOUT , en ze zijn telkens verschillend :(

please wat kan het zijn

Verwijderd

Topicstarter
help;(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeer eens een installatie te doen met alleen je videokaart erin. Misschien wordt het veroorzaakt door een IRQ sharing conflict, of gewoon door een rotte driver van 1 van je kaarten. Minimale install zou dan goed moeten gaan. Als het goed gaat kun je daarna 1 voor 1 je kaarten weer gaan installeren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel vreemd dat ie me Opstartdiskette ook niet pakt heel vaag , en dos 6.22 start ie wel gelijk op .

maar ja dan krijg ik daarna een beschermingsfout zoals :

error system.drv
mttr error
invalid dpmi return from 03af:sf92
divide overflow

en niet achter elkaar ofzo telkens verschillend

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het lijkt er erg op dat je geheugen rot is, of dat het op de verkeerde instellingen draait. Kijk eens naar de bios settings voor je geheugen, en als daar niks mee aan de hand is dan moet je je geheugen eens testen met een testprogramma.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
welk testprogramma , ik moet het dan runnen in dos

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kijk eens op:

http://www.fnl.nl/ct-nl/ftp/

Je kan eerst eens de geheugentest van himem.sys aanzetten, maar dat is oppervlakkig. Als je daarmee niks vindt dan zie je op het bovenstaande adres wat testprogramma's voor o.a. geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik zal ff kijken , maar jij denk dus dat het niet door willen booten en beschermings fouten dat dat kan komen door me geheugen ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Lijkt me erg waarschijnlijk ja, maar zoals ik al zei zou ik eerst Windows helemaal kaal installeren zonder pci kaarten. Alleen je videokaart in het AGP slot en de rest leeg laten.

Verwijderd

Topicstarter
thnx man , ik ben net ook ff naar Gateway gelopen (zit op me werk , een callcenter)

en die zeiden dat dus ook , zelfs me dimmetjes even omdraaien zou kunnen helpen of in een ander bankje doen.

Verwijderd

probeer eens een lagere kloksnelheid.
Misschien heb je je systeem overklokt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet me pc overklokt
Pagina: 1