Videokaart stuk, of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik was vanavond lekker aan het gamen, en plotseling kapte m'n (nieuwe) computer er mee. Nu wil dat ding niet meer opstarten, de fans gaan heeeeeel even draaien (nauwelijks, maar er zit beweging in), en dan niks meer.

Nu heb ik alles losgehaald wat los kon, en blijkt het dat het met een bepaalde videokaart (ik heb 2x een 6600GT in SLI) het niet (meer) werkt. Met de andere videokaart start de computer gewoon op (hoewel de koeler een zeer overspannen geluid maakt, alsof hij ergens aanloopt of niet lekker kan draaien, Zalman koeler is onderweg (hopelijk)). Is er een mogelijkheid om er uberhaupt nog achter te komen wat er met die andere kaart aan de hand is? Of zou er wellicht iets anders stuk zijn? Misschien moederbord of voeding.

Ik heb helaas geen ander systeem beschikbaar om die kaart te kunnen testen.

Ik heb de volgende specs:
AMD Athlon 64 3500+
ASUS A8N-SLI Deluxe
1 GB Corsair TwinX 3200XL
WD Raptor, 73 GB
Seagate 300 GB
Plextor 712SA
Terratec 7.1 Universe
2x XFX Gefore 6600GT (in SLI)
Tagan 480W TG480-U22

PS. Ik weet niet of ik hier goed zit, maar aangezien het een videokaart probleem lijkt..

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

De meeste nieuwe moederborden hebben een pre-post systeem dat je informeert over het opstarten van je computer. Als er dan iets mis is blijft hij hangen en kan je aan een combinatie van lampjes of een combinatie van korte en lange beepjes horen/zien waar het systeem vastloopt.

Ik vraag me af of jij dat ook hebt, dan kan je uitsluiten bij welke hardware het probleem zit.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:51:
De meeste nieuwe moederborden hebben een pre-post systeem dat je informeert over het opstarten van je computer. Als er dan iets mis is blijft hij hangen en kan je aan een combinatie van lampjes of een combinatie van korte en lange beepjes horen/zien waar het systeem vastloopt.

Ik vraag me af of jij dat ook hebt, dan kan je uitsluiten bij welke hardware het probleem zit.
Dit moederbord heeft twee leds, een is om aan te geven dat er spanning op staat SB_POWER, en een om aan te geven dat de SLI opstelling niet genoeg spanning krijgt, heb ik niet zien branden.

Tot overige meldingen komt het nooit, lijkt wel alsof die andere kaart kortsluiting veroorzaakt ofzo, ik zou alleen niet weten waarom zo in een keer

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs