Toon posts:

geen identificatie mogelijk Externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag bij Computerland een standaard USB 2.0 HD case gekocht (met externe voeding). Ik wil deze gebruiken om de schijf die op het moment in Playstation2 zit (Maxtor 120 GB ATA133) te voorzien van spellen (aangezien bijv Gran Turismo 4 alleen maar over te zetten is via de PC en anders duurt het laden zo lang met de cd erin).

Eenmaal thuisgekomen eerst de case uit de verpakking gehaald en de HD uit de PS2 geschroeft. HD in de case gemonteerd, stroom kabel in een wandcontactdoos gestoken, computer aangezet, USB 2.0 plug in de pc gestoken en de power knop van de HD omgezet. Vervolgens gebeurt er helemaal niets (beetje een anti climax :) ). Ik heb al talloze topics afgestruind maar niets heeft me geholpen in mijn quest. Alle USB poorten van mijn computer werken naar behoren (meerdere apparaten op elke poort geprobeert) en ik gebruik Windows XP Pro SP1.

Ik begrijp er helemaal niets van, iemand nog suggesties?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je hardeschijf dient als master gejumperd te zijn anders wordt 'ie niet herkend. Staat 'ie dat?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Niks niks?
Spint de schijf wel op? krijgt de schijf wel stroom? Kijk anders of de schijf wel stroom krijgt als je de IDE kabel niet aansluit.
Volgens mij moet de schijf persé master gejumperd staan.
Check apparaatbeheer voor massaopslagapparaten, en even kijken in schijfbeheer.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere jumper instellingen geprobeert (master en slave) beide werken niet.

Ik ben er dus niet zeker van of de schijf stroom krijgt want hij heeft nog geen enkele keer opgespint, het ledje op de adapter brand wel dus er komt in ieder geval wel stroom uit, het stopcontact doet het dus sowieso (mijn telefoonoplader werkte er vanmiddag ook nog op).

Verwijderd

Topicstarter
Pfff heb net nog even zitten kloten. De HD spint niet op wanneer ik hem alleen met de stroomkabel verbind (jaja aan knopje ook omgezet ;) ). Ik krijg sterk het idee dat het aan de case ligt en niet aan de HD want eenmaal weer in mijn PS2 geplugt spint en snort hij erop los.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat idee krijg ik ook dat wanneer je hem via dat kastje aansluit, en de schijf dan helemaal niks meer doet lijkt me dat kastje niet helemaal 100% meer. Of heeft dat kastje toevallig een externe adapter? (volgens mij wel verplicht voor de gemiddelde 3,5" schijf).

edit: ik lees nu dat je een externe adapter hebt 8)7 zeker weten dat je die aangesloten hebt?

[ Voor 17% gewijzigd door spone op 27-03-2005 01:36 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zondag 27 maart 2005 @ 01:35:
Dat idee krijg ik ook dat wanneer je hem via dat kastje aansluit, en de schijf dan helemaal niks meer doet lijkt me dat kastje niet helemaal 100% meer. Of heeft dat kastje toevallig een externe adapter? (volgens mij wel verplicht voor de gemiddelde 3,5" schijf).

edit: ik lees nu dat je een externe adapter hebt 8)7 zeker weten dat je die aangesloten hebt?
Yep alles zou het goed moeten doen maar helaas is dat dus niet het geval, ga denk ik maar zo snel mogelijk terug met het kastje en neem desnoods mijn HD mee zodat er gecheckt kan worden of die nu wel opspint wanneer die verbonden wordt met stroom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meet die molex uit de behuizing eens door met een multimeter, wellicht is het ding rot.
probeer hem anders eens aan een molex van je pc te hangen en kijken of hij dan uberhaupt opspint

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 27 maart 2005 @ 01:48:
Meet die molex uit de behuizing eens door met een multimeter, wellicht is het ding rot.
probeer hem anders eens aan een molex van je pc te hangen en kijken of hij dan uberhaupt opspint
Multimeter heb ik niet, zo ik niet ook kunnen proberen om een cd rom speler aan die power kabel te hangen en kijken of die wel sjoege geeft?? Ik neem aan dat wanneer ik die aangesloten heb en ik de knop op aan zet dat ik dan de lade zou moeten open en dicht kunnen doen etc??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de schijf aan de praat gekregen (er zat een draadje dat naar de aan uit knop loopt op de print plaat niet goed vast (handige harry |:( ).

Alle stuurprogramma's zijn goed geladen en hij staat in apparaatbeheer goed aangeschreven onder Schijfstations met de benaming "Maxtor .... USB Device". Alleen nu heb ik een probleem dat windows hem niet kan toewijzen. Ik had eerst SP1 geinstalleerd, toen wees die niet toe en ik heb nu net SP2 dan maar geinstalleerd maar dat helpt niet veel, nog steeds geen toewijzing. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen. Formatteren zie ik niet zitten aangezien er al een flink aantal games op de schijf staan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:04:
Ik heb inmiddels de schijf aan de praat gekregen (er zat een draadje dat naar de aan uit knop loopt op de print plaat niet goed vast (handige harry |:( ).

Alle stuurprogramma's zijn goed geladen en hij staat in apparaatbeheer goed aangeschreven onder Schijfstations met de benaming "Maxtor .... USB Device". Alleen nu heb ik een probleem dat windows hem niet kan toewijzen. Ik had eerst SP1 geinstalleerd, toen wees die niet toe en ik heb nu net SP2 dan maar geinstalleerd maar dat helpt niet veel, nog steeds geen toewijzing. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen. Formatteren zie ik niet zitten aangezien er al een flink aantal games op de schijf staan.
Wat voor bestandssysteem gebruikt die hdd dan?
lijkt me dat dat FAT is oid (NTFS is al onwaarschijnlijker).

Mogelijk dat je pc het bestandsssyteem helemaal niet snapt.
Pagina: 1