Ik ben al een poosje druk bezig met het uitzoeken en uitwerken van de opties voor een gameserver waarop Counterstrike 1.6 en later Counterstrike Source gaat draaien. Het zou prettig zijn als het op een erg stabiel maar ook snel platform komt te draaien. Het bekende "Intel v.s. AMD" verhaal gaat denk ik niet echt op, maar ik zou graag willen weten of het voor een gameserver uitmaakt op wat voor een platform deze draait
Ik ben ook wel
Een Intel processor is b.v. erg goed voor grafisch renderen, maar een AMD(Opteron) is weer super met databases.. Ook wil ik overgaan van Win2k3 naar Gentoo 64-Bits editie. Echter ik heb geen flauw idee of dit zou uitmaken ook weer voor performance of niet.
In de FAQ van dit subforum heb ik het stuk doorgelezen over AMD v.s Intel en ook op Google heb ik gezocht naar verschillen die eventueel uit zouden maken.
Ook heb ik gekeken bij diverse andere clan site's, wat voor een servers hun hebben maar echt heel erg wijs wordt ik daar niet van.
Wie kan mij helpen met de keuze voor het platform en ook eventueel OS
Het moet dus een up-to-date systeem zijn. Zelf heb ik het volgende bij elkaar verzonnen:
Alvast bedankt
Een Intel processor is b.v. erg goed voor grafisch renderen, maar een AMD(Opteron) is weer super met databases.. Ook wil ik overgaan van Win2k3 naar Gentoo 64-Bits editie. Echter ik heb geen flauw idee of dit zou uitmaken ook weer voor performance of niet.
In de FAQ van dit subforum heb ik het stuk doorgelezen over AMD v.s Intel en ook op Google heb ik gezocht naar verschillen die eventueel uit zouden maken.
Ook heb ik gekeken bij diverse andere clan site's, wat voor een servers hun hebben maar echt heel erg wijs wordt ik daar niet van.
Wie kan mij helpen met de keuze voor het platform en ook eventueel OS
- [b]Intel[/b]
- Chenbro RM117 case.
- Asus NCCH-DL.
- Intel Xeon 3.0Ghz(Nocona core)(2x).
- Western Digital Raptor 74GB.
- [b]AMD[/b]
- Chenbro RM117.
- Tyan Thunder K8SR.
- AMD Opteron 244 (2x).
- Western Digital Raptor 74GB.
Alvast bedankt