PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <? $dbuser = "xx"; $dbserver = "localhost"; $dbpass = "xx"; $dbname = "hollandpromotie"; //******** BEGIN LISTING THE CONTENTS OF evenementen********* //CONNECTION STRING mysql_connect($dbserver, $dbuser, $dbpass) or die ("UNABLE TO CONNECT TO DATABASE"); mysql_select_db($dbname) or die ("UNABLE TO SELECT DATABASE"); $sql = 'SELECT * ' . ' FROM `evenementen` ' . ' WHERE 1 ' . ' ORDER BY `van` ASC LIMIT 0, 30';$result = mysql_query($sql); if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { do { $evenementnaam=$myrow["evenementnaam"]; $plaats=$myrow["plaats"]; $van=$myrow["van"]; $tot=$myrow["tot"]; $opmerkingen=$myrow["opmerkingen"]; echo "<BR> VERANSTALTUNG: $evenementnaam"; echo "<BR> ORT: $plaats"; echo "<BR> VON: $van"; echo "<BR> BIS: $tot"; echo "<FONT COLOR=#FF0000>"; echo "<BR> $opmerkingen"; echo "</FONT>"; echo "<BR>"; } while ($myrow = mysql_fetch_array($result)); } ?> |
Situatie:
Er is een pagina met een evenementenlijst (www.hollandpromotie.nl/evenementen.php)
Er is een startdatum en een einddatum van het evenement. Deze datums worden uit een MySQL database gehaald. In de Mysql database komen de gegevens uit een veld van het type date, in de notering yyyy-mm-dd dus.
Aangezien er op datum gesorteerd wordt, kan ik hem niet veranderen in varchar en dan gewoon als tekst intypen.
Wat ik wil: de yyyy-mm-dd omzetten in dd-mm-yy
PHP:
1
| $van=$myrow["van"]; |
Nu heb ik al bedacht, dat het met date moet kunnen:
PHP:
1
| $van=date("d-m-Y", $myrow["van"]); |
Ware het niet, dat op deze manier de datum op 01-01-1970 wordt gezet.
Ik heb al 2 dagen lang veel opties geprobeerd, ook met mktime() enzo geprobeerd, maar dit is mijn 1e php script, vooral knip-en-plak-werk uit een php-generator. De oplossing hierboven komt nog het dichtst in de buurt, maar nog niet wat ik wil.
Hoe zet ik de yyyy-mm-dd die in de database zit om in dd-mm-yyyy ? Ik ben op moment redelijk gaar van dit, dus grote kans dat ik het over het hoofd zie. Kan iemand me in de goede richting trappen ? Ik heb ook gezocht, maar bij alles dat ik heb geprobeerd krijgt elk evenement dezelfde datum, krijg je de huidige timestamp (die dus oploopt), of 01-01-1970.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 21:56 ]