Toon posts:

zalman fan mate 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een vraag over de fanmat2 van zalman,

Er staat dat de beginvoltage van een fannetje niet hoger mag zijn dan 5V, het papst fannetje van 40mm heeft een voltage beriek van 10-14V.
Betekend dat dat ik hem niet mag gebruiken? of gaat het fannetje dan gewoon uit als de output uit de fan mate onder de 10V is. of gaat dan de fanmate kapot (heel onwaarschijnlijk, denk dat die fanmate gewoon een regelbare weerstand is)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Papst wil denk ik aangeven dat de luchtverplaatsing van het fannetje tussen 10 en 14V dan nog optimaal is. Op 5V draait de fan ook nog wel, maar blaast hij bijna niet meer.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
dus het begin voltage van het fanntje is dan wel 1V ofzow, ok dan kan het dus :), trouwens, kan ik via een splitter 2 fannetjes regelen met 1 fanmate?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Denk er wel aan dat nog best wel wat fans niet opstarten bij 5v.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
dat maakt niet uit, het is alleen voor het slapen gaan :Pdan issie toch bijna idle, (alleen aant downlaoden) dus dan kan bijna alles wel uit

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

je kan hem gewoon gebruiken. Alleen gaat die fanmate gaat maar tot 12V geloof ik dus je fans zullen niet meer maximaal draaien. Mijn papst fans hebben een bereik van 7 tot 12 volt. Maar volgens mij is dat alleen voor het opstarten. Want als ik zalman fanmate 1 terug zet tot 5V als mijn pc uit staat, starten ze de ene x wel op en de andere x niet. Als ik hem terug zet als ze al aan staan dan blijven ze gewoon draaien maar verplaatsen ze bijna geen lucht meer. Ik denk dat je beter gewoon een schakelaar kan zetten met aan of uit (dipswitch). Als het dan toch alleen maar voor de stilte is kan je hem beter helemaal uit zetten. ;)

No signature required.

Pagina: 1