Toon posts:

Zelf mini-OS voor muziek installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Binnenkort heb ik een nieuwe laptop.
Nu las ik hier en daar dat sommige laptops met een klein OS'je worden uitgerust.
Daarmee kan je dan, zonder bijvoorbeeld Windows XP te laden, MP3'tjes afspelen.

Nou is mijn vraag: kan ik zo'n OS zelf installeren?
Indien ja, werkt dat ook als de notebook dichtgeklapt is?

(Of misschien: kan ik de notebook in Windows MP3's laten afspelen, dichtklappen, in mijn rugzak steken en onderweg muziek luisteren?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 22:12 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Voor zover ik weet is dat gewoon een hardwarematig geïntergreerde functie, dus je hoeft niets te installeren.. De mp3's moeten in een bepaalde map gezet worden (bijvoorbeeld c:\mp3) en dan kunnen ze met play/stop/skip knoppen op de voor/zijkant van de laptop afgespeeld worden.. als je laptop ook deze knoppen heeft, dan hoef je niets te installeren en kan je gewoon mp3's luisteren.. Je kan ook in Windows instellen dat de laptop aanblijft als je het scherm dichtklapt, dan kan je dus ook mp3's luisteren..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Je zou eens naar Linux kunnen kijken, er zijn vast wel distributies speciaal gemaakt voor dit soort dingen.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:42:
(Of misschien: kan ik de notebook in Windows MP3's laten afspelen, dichtklappen, in mijn rugzak steken en onderweg muziek luisteren?)
Ja, dat kan :)

Nederlander in België

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 12:57

Geckoo

Good news, everyone!

Goeie toevoeging :? :X

maar Urbi wat voor laptop krijg je? En heb je ook knopjes aan de zijkant om eventueel de commando´s aan te sturen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

erm, 't is toch zo? Dat een laptop uit gaat als je het scherm dichtklapt is niets meer dan een instelling. Kan je gewoon instellen op "geen actie", dan gaat alleen 't scherm uit.

Ik vraag me alleen af of een laptop niet veel te warm wordt in een afgesloten tas.

Verwijderd

Dacht ik ook, het is niet echt aan te raden om je laptop in een gesloten rugzak te laten draaien. Het zal de levensduur van je laptop drastisch verminderen. De warme lucht kan namelijk niet weg.

Misschien kun je movix proberen, daar kun je dan ook divx'en, dvd's, audio cd's mee afspelen (en natuurlijk mp3) en kun je eventueel van usb-stick booten.
http://movix.sourceforge.net/

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:42:
Nou is mijn vraag: kan ik zo'n OS zelf installeren?
Dat weet ik niet of jij dat kan ?.... :) maar andere schijnt het wel te lukken, dus probeer het eens.
Indien ja, werkt dat ook als de notebook dichtgeklapt is?
Ja
Ja, kan wel maar zie boven met betrekking tot warmte problemen

http://geexbox.org ....is ook nog een mogelijkheid

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Geckoo schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:16:
maar Urbi wat voor laptop krijg je? En heb je ook knopjes aan de zijkant om eventueel de commando´s aan te sturen?
Ik krijg een Fujitsu-Siemens Amilo M 1425. Die heeft geen bijzondere mediaknopjes, tenminste niet aan de zijkant.

Ik heb Movix en GeexBox net uitgeprobeerd met VMWare. Het werkt inderdaad, maar het ziet er allemaal maar erg slordig uit. Maar in ieder geval bedankt voor je hulp.

Misschien nog iemand?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb vroeger gewerkt met een programma MP34dos. Binnen 5 sec op een PII 266 met 32 mb geheugen had je muziek. Opstarten in Dos en dan selecteren en werken maar. Je moest wel een SB als geluidskaart hebben want die zijn het makkelijkste aan te sturen maar het werkte wel. Ik heb het ook op een P75 met 12 mb ram gedaan en binnen 10 sec een complete mp3 speler.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Leuke laptop.

Het is een pentium-M
Als je hem met energie beheer op een lage klok laat lopen. (ben ff in de war met cool en quiet van amd dat 800mhz is.... is speedstep van de pentium-m nu terug naar 600???) zal het wel meevallen met die warmte en kun je de laptop best draaiend in je tas vervoeren. Of het aan te raden is is een tweede. :)

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:18:
Leuke laptop.

Het is een pentium-M
Als je hem met energie beheer op een lage klok laat lopen. (ben ff in de war met cool en quiet van amd dat 800mhz is.... is speedstep van de pentium-m nu terug naar 600???) zal het wel meevallen met die warmte en kun je de laptop best draaiend in je tas vervoeren. Of het aan te raden is is een tweede. :)
reken maar dat de laptop heet wordt, ook al draait hij op 600 mhz.
cpu en gpu schommelen rond de 55 graden hier (op bureau, idle). Mem zit daar +/- 3 graden onder. De hdd wordt ook erg heet, rond de 40 graden idle. Dit is een Dell Inspiron 8600 (pentium-m 1.7 GHz, Mobility Radeon 9600, Hitachi Travelstar 5400rpm 60gb). Ik heb wel eens op een Toshiba (pentium-m 1.5, onboard graphics), en die wordt ook warm, wel iets minder door de onboard videokaart.
Pagina: 1