Time slip, pauzeren live tv.. help !! ??

Pagina: 1
Acties:

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Mijn vraag :

Ik zoek een dvd recorder ZONDER hdd (ivm prijsverschil). Maar ik wil live-tv kunnen pauzeren, en een bv programma kijken vanaf disc terwijl ik iets anders opneem.

Ik lees en lees maar door de verschillender terminologieen binnen de merken (time-slip, timeshift, chasing playback) kom ik niet achter de juiste antwoorden:

1) wat betekenen deze termen ? Zit er nou verschil in functionaliteit of niet ??
2) begrijp ik goed dat een recorder met dvd-ram de enige is die dit kan ?
3) heeft iemand een goede ervaring met een recorder die dit ondersteund ? (of juist een slechte...)

thnx !!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Eeeh...

De benamingen komen allemaal op hetzelfde neer, maar timeshift zonder HDD? Geen idee of het eik wel kan dan... heb het nog nooit gezien zonder HDD... Je hebt toch een buffer nodig.

Doet me ineens weer denken aan mijn idee van een paar jaar terug, multiple laser drives, met 2 lasers in een speler, die kunnen branden, lezen en dat gezamelijk of gelijkertijd. 2x zo snel branden (bij gebruik van 2x de laser) enzo... Oew ik dwaal af ;)

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
kijk maar eens op kieskeurig.nl, kies een dvd recorder met dvd-ram en bekijk de specs.
veel geven time-slip, chasing replay (sony) zonder hdd !

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:42

Rayzman

+31 Rayzman

Time-slip, timeshift, chasing playback zijn hetzelfde, een opname die je staat op te nemen al beginnen met kijken.
Pause Live TV (philips 720 725, nieuwe types Sony 710 en 910 ) of Live memory (JVC) is een buffer op je HDD of DVD-RAM waar zodra je de recorder aanzet in wordt opgenomen zonder dat je op record hebt gedrukt. Het is dan mogelijk om de live tv uitzending die je zit te kijken via je recorder terug te spoelen, te pauzeren en eventueel permanent op te nemen.

Ik heb net in een duitse handleiding van de Sony 710 zitten lezen, maar bij deze machine start het opnemen in die buffer pas waneer je de TV pauze toets indrukt. Dit lijkt mij dus niet handig.

[ Voor 18% gewijzigd door Rayzman op 29-03-2005 17:36 ]

specs pc