Windows XP ziet DVD-RW niet?

Pagina: 1
Acties:

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb mijn oude Aopen CD-RW 16x vervangen door een Sony DRU-530-A DVD-RW.
Maar mijn Windows XP Prof SP2 kan geen drivers voor de Sony DRU-530-A DVD-RW vinden.
Telkens als ik de pc opstart krijg ik de melding nieuwe hardware gevonden en wilt hij zoeken naar drivers maar deze kan hij niet vinden. Als ik dan op annuleren druk en ik ga naar apparaatbeheer dan staan er geen vraagtekens. Er staat bij DVD/CD-ROm stations netjes Sony DVD RW DRU-530-A, als ik erop klik staat er bij stuurprogramma onbekend. Maar ik kan wel gewoon cd en dvd's afspelen/lezen.
Alleen branden heb ik nog neit geprobeert. in verkenner staat er Cd-rom station. Op internet kan ik ook geen drivers vinden, hoe los ik dit probleem op?

Specs:
Asrock K7S8X
AMD Athlon XP 2600+
Sony DRU-530-A DVD-RW (laatste firmware)
Windows XP Professional, SP2

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Je hebt geen drivers nodig voor zoiets simpels als een DVD/CD-brander. Heb je al geprobeerd om de I/O-controller waar hij aan hangt weg te gooien in apparaatbeheer? Of hem 1 keertje aan een andere poort te hangen?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Nou ik weet het niet hoor.. maar ik heb de IDE controllers in Windows verwijderd.. windows vind geen drivers meer na opstarten? ook voor m'n harddisk niet..? Hij ziet wel alles netjes in het apparaatbeheer.
Heb m'n dvd drive op een andere ide poort gezet etc.. alles geprobeerd maar nog zeikt hij bij het opstarten dat hij drivers nodig heeft en ze niet kan vinden.. hoe kan ik dit weg halen..?

[ Voor 86% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-03-2005 23:32 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Volgens mij heb je een bordje met een sis chipset, ga naar http://www.sis.com/download en download daar de laatste ide drivers en installeer ze :)

[ Voor 6% gewijzigd door blobber op 28-03-2005 03:12 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Heb ik ook al gedaan..;)
Maar dan nog krijg ik bij het opstarten: automatische hardware detectie blablabla... geen drivers gevonden.. maar hij doet het wel gewoon.. en de dvd-rw brand gewoon goed... maar het is vervelend dat ik steeds als de pc opstart krijg van nieuwe hardware gevonden... hoe krijg ik dit weg? want bij apparaat beheer staat nu bij de maxtor schijf, de dvd-rw en de ide controller een uitroepteken?

Laat maar zitten.. heb inmiddels m'n Windows opnieuw geinstalleerd en alles werkt perfect..

[ Voor 31% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-03-2005 19:04 ]