[geheugen] Dual channel config Geheugen compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
Hoi Beste Tweakers !

ik ben dus van plan Nog een geheugen bankje erbij te halen..
nu zit ik dus met de vraag

ik heb nu een Dane Elec Pc 2700/333 Cas 2.5 512 bankje erin
van ong een jaar/anderhalf jaar oud nu wil ik er nog eens 512 bij halen
Identiek van specificaties dus ook 2700/2.5 ( dane Elec ) maar nu wil ik dus weten
kan dat wel samenwerken omdat ik bang ben dat er op beide geheugen bankjes verschillende chips zitten

Ps. Heb Search Gebruikt kon veel vinden maar alleen niks doeltreffends :/

Fijn Pasen nog , ik ga even Kopspijkers kijken , ben zo terug :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Er is altijd wel een kleine kans dat geheugen niet goed samenwerkt, maar meestal wel. Ongeacht snelheid van de DIMM. De snelheid van het snelste reepje wordt dan teruggebracht naar de langzaamste DIMM in het moederbord.

Bij nforce2 chipsets gaat het nog een stapje verder, hiermee kun je zelfs Dual Channel draaien met ongelijke kanalen, bijvoorbeeld 512 in het ene kanaal, en 256MB in het andere.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dat gedoe van gelijke chips etc is puur markt geblaat. las jij een dimm er bij plaatst met de zelfde specs dan werkt dat prima.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als op dat dimmetje dat je er bij koopt de chips er op de zelfde manier op zitten moet het kunnen.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• NomadTitan
Prutz0r schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:01:
Er is altijd wel een kleine kans dat geheugen niet goed samenwerkt, maar meestal wel. Ongeacht snelheid van de DIMM. De snelheid van het snelste reepje wordt dan teruggebracht naar de langzaamste DIMM in het moederbord.

Bij nforce2 chipsets gaat het nog een stapje verder, hiermee kun je zelfs Dual Channel draaien met ongelijke kanalen, bijvoorbeeld 512 in het ene kanaal, en 256MB in het andere.
bedankt mensen voor u handige informatie !

Verwijderd

dat wil niet, dane elec is overgegaan van singlesided naar dubblesided, dat werkte dus niet meer bij mij in dual channel, (maar dat ging over de pc3200 variant).

1e reepje een half jaar geleden

2e reepje een paar weken geleden (toen kwam ik er dus achter)

• NomadTitan
ik heb double sided , en betreft jou geheugen bankjes zou het dan om 256 mb variant kunnen gaan
Pagina: 1