Toon posts:

sata problemen (crashes)

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een Asus A7N8X Deluxe moederbord en daar zit sata op.
Volgende de Asus site heb ik de nieuwste drivers ervoor maar om de paar weken crasht ie erop ?
mensen hier bekend mee ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Neem eerst even deze door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
OM FAQ / Beleid

Waarom verdenk je de S-ATA controller en/of de schijven?

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 26-03-2005 19:11 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Toch niet toevallig de drivers vanop de cd die bij het mobo zelf zat geïnstalleerd? Ga naar de site van Silicon Image, en download daar de laatste drivers voor de SiI3112 controller (dat is diegene die op het mobo zit denk ik, maar check voor de zekerheid nog es de specs op de site van Asus). Installeer die (werk je drivers bij in Apparaatbeheer, zo moet je eerst niet je oude drivers eraf smijten).
Bij mij was dat de oplossing...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:10:
Neem eerst even deze door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
OM FAQ / Beleid

Waarom verdenk je de S-ATA controller en/of de schijven?
omdat ie bij het prachtige bsod sata aangaf
en toen nog een keer en nog een keer
opnieuw geinstalled... en weer....
Borromini schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:11:
Toch niet toevallig de drivers vanop de cd die bij het mobo zelf zat geïnstalleerd? Ga naar de site van Silicon Image, en download daar de laatste drivers voor de SiI3112 controller (dat is diegene die op het mobo zit denk ik, maar check voor de zekerheid nog es de specs op de site van Asus). Installeer die (werk je drivers bij in Apparaatbeheer, zo moet je eerst niet je oude drivers eraf smijten).
Bij mij was dat de oplossing...
dit ga ik zo is ff proberen !!
alvast bedankt ! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 19:17 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

K, laat weten of het werkt hé :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorry, maar met zo'n topicstart kunnen we weinig. Onder crashes kan men veel verstaan, maar vaak is er sprake van een BSOD met een bepaalde foutcode hierop. Met behulp van deze foutcode kan je gemakkelijk achterhalen waar je precies last van hebt, en hoe het is op te lossen.

Zoals je in de richtlijnen van GoT kan lezen willen we wel graag dat je zelfonderzoek doet. Je geeft nu aan dat je al hebt gekeken naar de versie van de drivers, maar niks meer. Je zou oudere drivers kunnen proberen, kijken of de disk nog wel in orde is etc. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en de OM FAQ. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.