[MDaemon] Hoe dit te verwezenlijken?

Pagina: 1
Acties:

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 13:24
Ik zit met de volgende situatie.

Internet > Linux router/firewall > Switch (1)> Mailserver (Windows Server 2003)
Zelfde (1) switch > Webserver (Debian 3.0r2)

Alle mail komt binnen via B-SMTP binnen op poort 2525 op de mailserver.

Nu wil ik graag op de webserver, die geen mail kan versturen, mail versturen (niet ontvangen). Het gaat met name om formulieren, logs per mail, waarschuwingen, etc.

1.) Hoe stel ik dit in op MDaemon?
2.) Welke software heb ik nodig op de Debian machine?
3.) Hoe stel ik het in op de Debian machine?

Mochten er nog dingen zijn die ik ben vergeten te melden zeg het dan ff ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

[ Voor 5% gewijzigd door RutgerLAN op 26-03-2005 19:03 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die debian machine zo instellen dat hij de mail naar de Mdaemon doos stuurt, (die relayed het wel naar het internet)

puntje 2 en 3.. geen idee, ben geen debian man.. overigens is dit WOS... je moet in NOS zijn voor dat soort vragen. en dan nog, je hebt niet veel eigen initiatief getoond (=geen :? ) dus daar zal het topic ook wel snel dicht gaan

A wise man's life is based around fuck you

• RutgerLAN
Erik schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:59:
je hebt niet veel eigen initiatief getoond (=geen :? ) dus daar zal het topic ook wel snel dicht gaan
Wat wil je dat ik er neer zet dan? Ik heb de hele manual van MDaemon binnenste buiten gekeerd, en kon het niet vinden.

Goed bij deze, heb op google gezocht, en heel het GoT afgezocht en geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RutgerLAN op 26-03-2005 20:03 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
omdat je op die Mdaemon doos niks hoeft in te vullen... je moet op die debian bak als uitgaande
mailserver je mdaemon doos invullen, dat ding relayed standaard wel naar buiten.

A wise man's life is based around fuck you

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zijn heel wat SMTP pratende PHP scripts waarmee je eenvoudig met een SMTP server zal kunnen praten; ook kun je gewoon naar de mdeamon machine mailen door de sendmail op de webserver goed te kunnen configureren. Anyways; dit is meer iets voor SA; aangezien MDaemon geen Windows OS is ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• RutgerLAN
Erik schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:04:
omdat je op die Mdaemon doos niks hoeft in te vullen... je moet op die debian bak als uitgaande
mailserver je mdaemon doos invullen, dat ding relayed standaard wel naar buiten.
Oké bedankt! Ga ik is ff proberen. :)
Pagina: 1