Toon posts:

Asus Mobo past niet op voeding.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag voor een vriend van mij met hem naar een computer winkel gegaan en daar een computer samengesteld en aangeschaft. We hebben de computer in onderdelen gekocht. Een maal thuis hebben wij dat ding natuurlijk gelijk proberen in elkaar te zetten. Echter om dat wij hier de tijd voor namen hebben we als laatste de voeding op het mobo proberen te zetten.... En dat past niet...
Ip baal hier echt enorm van... Het gaat hier om een ATX 300W voeding en een Asus A7V8X-X moederboard... Het probleem is dat de voeding uit een 12 bij 2 pinnetjes bestaande stekker bestaat. Het mobo bestaat uit een 10 bij 2 pinnetjes hebbent stekkertje. De stekker past ook wel maar houd dan aan een kant 2 bij 2 pinnetjes over die gewoon naast de aansluiting hangen dan. De stekker is ook niet op een andere manier aan te sluiten.. Ik durf het niet te proberen en kan er ook niets over vinden.

Verwijderd

gebruik de search eens!
zoek bijvoorbeeld op:
ATX AND 24 AND pinnen

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
je kunt een verloopstukje los kopen bij je pc-boer

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Je kunt die voeding gewoon aansluiten, er blijven dan inderdaad 2x 2pins over, maar dit is geen enkel probleem.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zo'n verloopstukje is wel veiliger m.b.t. het vastzetten van de connector, maar het werkt ook 100% zonder verloopstuk. Een nadeel is dat de connector dus los kan raken, omdat deze niet vastgeklikt zit.

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 26-03-2005 18:59 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:10

angerfist-yentl

vake bei te bange!

www.alternate.nl << heeft zoon verloop stekkerte

offtopic te moe om de hele link te geven :O :O :O :O :O

Vake bei te bange

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

angerfist-yentl schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:33:
www.alternate.nl << heeft zoon verloop stekkerte

offtopic te moe om de hele link te geven :O :O :O :O :O
Deze dus: http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/tnzv03.html

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Niet moeilijk doen, ben je nooit van plan je voeding voor een moederbord te gebruiken die hem wél nodig heeft, kun je altijd bij ruimtegebrek die 4 (2x2) uitstekende pinnetjes compleet weg knippen. Da's wat ik hier heb gedaan iig, want ik verga toch van de voedingen onderhand 8)7 Hij klikte trouwens wél goed vast, alsnog, en verloopstekkertjes zijn ook niet je-van-het.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

noetil, raadpleeg voortaan eens de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum, voordat je een topic opent. Het antwoord staat daar gewoon in: PMG FAQ » 20 pins en 24 pins ATX, welke moet ik gebruiken? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.