dbx-files herstellen in Outlook Express

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
Een van mijn harde schijven is zojuist "gecrashed", de partities d: en e: waren niet meer te bereiken (WinXP Pro). Ik heb m'n PC afgesloten en alle aansluitingen even aangedrukt en hij lijkt het weer te doen. Maar nu is mijn vriendin al haar e-mail kwijt (Outlook Express). Ik heb met "File Recovery" een groot deel van de .dbx- files weten te herstellen, maar helaas de folders.dbx niet, dus als ik de geredde files terugzet dan herkent OE ze niet. Is er nog een manier om de gegevens uit deze dbx-files te halen/herstellen?

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024

Koffie!!

• Snoops
Die had ik geprobeerd, maar ik kreeg de melding dat de trial versie alleen de 10 meest recente e-mails herstelde maar vervolgens is dat ook niet gelukt, de map die het programma aanmaakt bleef althans leeg.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Folders.dbx is makkelijk :)

Outlook Express werkt net als een database met tabellen en indexen.
Het bestand folders.dbx is de index hier: aan de hand daarvan wordt de mappenlijst bijgehouden.
Je kan nu het beste de te herstellen mappen (de .dbx'en ) eventjes apart houden voor de volgende "truuk".

Maak in OE de te herstellen mappen aan met exact dezelfde naam; dus als je een speciaal.dbx hebt een map speciaal aanmaken, enz.
Sluit OE af, daarbij wordt de index - Folders.dbx bijgewerkt met de nieuwe map.

vervang nu de zojuist aangemaakte speciaal.dbx met de te herstellen <mapnaam>.dbx, en start OE weer op.
Als het goed is, heb je weer een gevulde map met mails op de juiste plek :)

Werkt ook dat niet, dan kan je DBXtract gebruiken om de losse .eml bestanden eruit te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 26-03-2005 23:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan ook een willekeurige ander email programma zoals bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird downloaden en hiermee email uit de folder.dbx folder importeren :).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
OE is software:
Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Spider.007 op 27-03-2005 10:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Snoops
BackSlash32 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 23:31:
Maak in OE de te herstellen mappen aan met exact dezelfde naam; dus als je een speciaal.dbx hebt een map speciaal aanmaken, enz.
Sluit OE af, daarbij wordt de index - Folders.dbx bijgewerkt met de nieuwe map.

vervang nu de zojuist aangemaakte speciaal.dbx met de te herstellen <mapnaam>.dbx, en start OE weer op.
Als het goed is, heb je weer een gevulde map met mails op de juiste plek :)

Werkt ook dat niet, dan kan je DBXtract gebruiken om de losse .eml bestanden eruit te halen.
Dat truukje met folders.dbx heb ik geprobeerd zonder succes, ik ga nu DBXtract proberen.
wwillem schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 23:36:
Je kan ook een willekeurige ander email programma zoals bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird downloaden en hiermee email uit de folder.dbx folder importeren :).
Die folders.dbx heb ik juist niet meer.

Edit: Ook DBExtract kan ik niks van maken, ik denk dat de dbx-files gewoon te beschadigd zijn om te herstellen. Hoe dit nou opeens kan is mij een raadsel, maar ik ben blij dat dat de enige data is die kwijt is geraakt :)

[ Voor 211% gewijzigd door Snoops op 27-03-2005 09:25 ]

Pagina: 1