Toon posts:

Webformulier service? Of makkelijk zelf maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een essentieel onderdeel van een website die ik wil ontwikkelen, is een webformulier waar klanten kun gegevens kunnen achterlaten. Ik verwacht zo'n 150 ingevulde formulieren per dag.

Een simpele website maken, dat lukt me nog wel, maar het wordt volgens mij allemaal een stuk moeilijker als ik met webformulieren moet gaan werken.

Wat ik wil is eigenlijk heel simpel. Een klant moet zijn gegevens kunnen achterlaten, die gegevens moeten vervolgens op een of andere manier worden opgeslagen. Het liefst heb ik dat de gegevens naar een "tab delimited text" documentje worden geschreven.

Omdat ik niet precies weet hoe ik dit moest programeren, heb ik veel rondgekeken op internet. Ik kwam uit bij www.formdesk.nl. Je kunt bij hun een webformulier aanmaken, en in je pagina zetten. De verkregen info kun je vervolgens bij hun via een "tab delimited text", of XLS document downloaden. Echt ideaal!!! Echter een negatief puntje, je moet er voor betalen, en nog stevig ook! Zelfs zo veel dat dit voor mij geen optie is.

Ik heb dus twee vragen:

1) Weet iemand misschien een gratis (of goedkoper) alternatief voor www.formdesk.nl?

2) Kan iemand mij kort uitleggen wat ik nodig heb als ik het zelf zou willen doen? En hoe het werkt? Ik neem aan dat er een bepaald bestand op de server telkens zou moeten worden geupdate zodra er iemand informatie verstuurd. Maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zoiets kan je binnen een half uurtje zelf maken als je een beetje kennis hebt van een serverside taal, zoals PHP of ASP. Ook zijn er genoeg mensen die dit wel even voor je willen doen, desnoods tegen een kleine vergoeding. Waar je wel op moet letten is dat je hoster die taal ondersteund.

Met zo'n third-party aanbieder kom je in de problemen met je privacy statement, jij weet niet wat Formdesk of een andere aanbieder met die gegevens doen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:48:
Zoiets kan je binnen een half uurtje zelf maken als je een beetje kennis hebt van een serverside taal, zoals PHP of ASP.
Tja.. maar dat heb ik dus helaas niet. Kan een programma als dreamweaver of publisher dat voor me overnemen als ik weet welke taal de hoster gebruikt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 01:25:
[...]

Tja.. maar dat heb ik dus helaas niet. Kan een programma als dreamweaver of publisher dat voor me overnemen als ik weet welke taal de hoster gebruikt?
Nee, je zult toch wel iets moeten weten van PHP oid. Maar zelfs ik heb zoiets gebouwd met mijn zeer beperkte PHP kennis :P

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 22:57

Boss

+1 Overgewaardeerd

Formsdesk is heel goed, maar voor 150 formulieren per dag kan je denk ik beter zelf iets maken, qua kosten.

In principe heb je geen php nodig. Je kan bij je hoster op zoek gaan om te kijken of hij een form-script heeft. Die zal dan je ingevulde formulieren (die je in plain-old html kan maken) een beetje lay-outen en naar een door jou op te geven e-mail adres sturen.

Echter: als je 150 formulieren per dag verwacht, zou ik wat verder gaan automatiseren. De gegevens opslaan in een tabel op je database server en die op regelmatige tijden leegtrekken en overnemen in het systeem dat je er verder achter wilt zetten. Handmatig overnemen is echt niet te doen.
En helaas zal je daar een beetje asp/php voor moeten leren...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen gratis (of goedkopere) alternatieven voor formdesk.nl

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Kan je niet gewoon een programmeurtje inhuren die dit ff voor je maakt?
Lijkt me niet veel moeilijks, voor een paar euro ben je dan wel klaar als je het door een studentje laat doen. Heb je misschien voor 20 euro wat jij wilt, als ik zo de prijzen soms zie van deze mensen....

United we stand, and divided we fall

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:30:
Ja die zijn er wel, maar dan zul je toch enige kennis van de taal moeten hebben om het te kunnen aanpassen aan jou wensen. En het lijkt mij leuker om het zelf te leren. Zoals al eerder gezegd: "Half uurtje een tutorial lezen en je kan het."

En daar ben je toch Tweakers voor? .... :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

D'r zal toch vast wel iemand in je kennissen kring zijn ofzo die er wat verstand van heeft en het tegen een geringe vergoeding wil doen?
zo'n script bouwen kost je hooguit een paar uur werk als je het ding van scratch af op gaat bouwen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En vanaf dit punt (en eigenlijk al eerder) heeft het niets meer te maken met het zelf programmeren :) Programming & Webscripting gaat over het zelf programmeren van zaken en de problemen die hier bij komen kijken. Vragen naar kant-en-klare producten staan we dan ook niet toe :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.