Toon posts:

[Gentoo + Apache] Apache kan niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb apache ge-emerged op mijn systeem, dan ook nog gewoon ge-emerged "PHP" ; "PHPmyadmin" ; "MySQL" ; "mod_php".

Ik heb door een rc-update apache laten starten bij boot. Tijdens de boot geeft hij aan dat Apache niet kan gestart worden omdat hij geen log files vindt. Als ik nu typ "/etc/init.d/apache start" dan zegt hij dat Apache al gestart is. Als ik nu typ "apache2" krijg ik:
code:
1
2
(2)No such file or directory: apache2: could not open error log file /usr/lib/apache2/logs/error_log.
Unable to open logs

En die map "logs" bestaat ook helemaal niet heb ik hierjuist gechecked. Dan maar achter guides gezocht, had er eentje gevonden die aangaf hoe je apache moet starten, maar dat ging vanaf in het begin al fout want hij laad normaal gezien bij de start log files, maar die zijn er dus helemaal niet.

Wat moet ik nu doen? En weet er iemand goede guides om apache te laten werken? (Op windows was het gewoon instaleren en naar ip surfen en klaar)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
even zelf aanmaken, had ik ook toen ik apache2 installeerde. Daarna zal het gewoon goed werken.

[ Voor 4% gewijzigd door geforce5_guy op 26-03-2005 18:15 ]

• MrJay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10-2024
zelf compilen, zonder de ebuilds. Doe ik ook, werkt veel handiger vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een map "logs" aangemaakt en nu start hij zonder problemen en hij schrijft ook log files weg. Wel raar dat hij dat niet zelf doet bij de installatie..

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan het melden als bug bij gentoo ;)